Gå til innhold

Leter etter hullskjærer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da må du gå for en annen type hullsak. De som er helt runde. Clas ohlson har de og :)

Ja, har prøvd de, men det blir feil dimensjoner :(

 

hvorfor ikke bare bruke vanelig bor?

Fordi det jeg skal er å bruke det jeg skjærer ut til en knapp. Utskjæringa skal ha en diameter på 26mm.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Den tas enkelt med en god kniv :p

Bruke 30 mm hulbor og pynte litt på kantene med en pussemaskin eller lignende! (pass fingra!)

Hølet skal være på 26 mm.

Rotterumpe fungere ned til 23mm hull.

Alternativet er å bruke en mindre hullsag. og deretter bruke ei halvmånefil, til å tilpasse hullet.

Lenke til kommentar
Den tas enkelt med en god kniv :p

Bruke 30 mm hulbor og pynte litt på kantene med en pussemaskin eller lignende! (pass fingra!)

Hølet skal være på 26 mm.

Rotterumpe fungere ned til 23mm hull.

Alternativet er å bruke en mindre hullsag. og deretter bruke ei halvmånefil, til å tilpasse hullet.

Hva om du heller bare bruker en dremel? ta et bor som har 25 mm så tar du g pusser til kantene med en dremel... enkelt og det blir bra resultat :thumbup:

Lenke til kommentar

ahh... nå skjønner jeg. Du skaa ikke skjære hull, men du skal ha den runde biten som blir i gjenn. :)

 

Hullsager funker da også. Eneste problemet er at for å få noe i nærheten av den dimensjonen du ønsker må du gjerne kjøpe et helt sett. Slike sett koster gjerne rund 400kr. Jeg har et sett fra biltema som har en på 29mm. Husk at dimensjoenen som er oppgitt på hullsager er hullet som du lager. "proppen" som blir igjenn er litt mindere og hvor mye mindere avhenger at hvor tykkt sagbladet er. Man må selvsagt bruke hullsagen uten senterbor og da der det best å feste den til en søylebormaskin dersom man har mulighet.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Xell: Jupp

 

Jeg hadde faktisk kjøpt hulbor og prøvd meg frem med det, men fikk ikke så særlig bra resultat. Derfor lute jeg på om noen visste hvor jeg fikk kjøpt en mindre versjon av den jeg viste i første post. Siden ingen kunnne hjelpe meg med det, fortsatte jeg med hullsagen min. Fikk det til bra i dag :thumbup:

 

Takker for hjelpa :love:

Lenke til kommentar

Men med den du postet bilde av i første posten, og generelt med alle hullsager, om man bruker dem "riktig", så blir det jo et stort hull i midten av den biten som skjæres ut, og det er vel ikke spesielt fint?

 

Tror jeg ville tegnet opp sirkelen, og skjært den til med stikksag eller Dremel, som foreslått over

Lenke til kommentar

Den jeg hadde i første posten kan man ta ut senterbrooet i på. Det kan man med de fleste andre hullsager også. Veit ikke hvilke hullsager du har sett cc...

 

Stegbor? Er det sånn kremmerhusforma bor som har forskjellige steg oppover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...