Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel vs smcrouter (nettverksproblemer)


Anbefalte innlegg

Snedig... jeg har prøvd dette oppsettet med en netopia 3351 og dlink 614+ uten problemer.

Veldig rart at wan-porten gjennoppretter normal trådløsforbindelse... skal ikke ha noen betydning.

Er det snakk om lang avstand mellom AP og trådløspc'n?

Prøvd å sett ned hastigheten på trådløsfunksjonen i smc'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk tilbake til første oppsettet og nå logget den seg plutselig raskt på igjen. Merkelig! NOe som er enda mer merkelig er at jeg ikke opplever lag'en i lanportene. Er dette fordi det gjerne er noen porter som må åpnes ? I NGTrouteren er det jo et standard filtersett man har helt i bunn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Jeg får ta opp denne utmerkede guiden igjen.

 

Har fulgt den, satt wan IP til noe intetsigende, LAN IP til 10.0.0.3, og flyttet kabel fra wan til lan. Det hele fungerte utmerket i 2 dager, men så ramlet ene maskinen ut av nettet. Den er trådløs, og jeg får ikke logget inn på nettet. Maskin nr 2 er også trådløs og den er det ikke problemer med. Maskin nr. 3 er koblet med kabel og har heller ikke problemer.

 

Kan det være at trådløskortet i maskin nr 1 har tatt kvelden? Får koblet den opp via kabel, men som sagt ikke via wlan. Det er en Laptop, og den andre trådløse er stasjonær, så ikke mulig å prøve trådløskortene på annen maskin i mitt nett.

 

Får heller ikke logget inn i router på 10.0.0.3. verken i explorer eller via telnet. Får svar når jeg pinger denne adressen.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...