Gå til innhold

Kongefamilien på "bærtur"?


Anbefalte innlegg

Hvis man skal tro artikkelen her rett, så dro kronprinsen og hans Mette Marit avgårde til Brasil mens det som allerede da tydet på en stor nasjonal tragedie fant sted.

 

Kan dette være et tegn på at kongefamilien totalt har mistet fokus? Hvis man først har en kongefamilie, burde de ikke da ta det litt seriøst og stille opp for folket sitt når de trengte dem?

 

Jeg er selv imot kongehuset, men kronprinsen er vel en av de jeg har respektert mest av de kongelige. Men dette syntes jeg kan virke ille. Har han ikke lest avisen, eller var "13 døde, flere hundre fryktet savnet" ikke en god nok grunn til å holde seg hjemme?

 

Skal vi ha en kongefamilie, så bør den ha litt funksjon utenom det å være til pynt for utlendingene. Det ser ut som de bommet fullstendig her.

 

Men ser vel ut til at både kronprinsen og Mette Marit skjønte poenget i ettertid. Men kan de i deres posisjon unne seg "at det er bedre sent enn aldri"?

 

Jeg bare spør :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Skal vi ogsa si at alle som hadde det morro pa nyttarsaften, dro pa ferie i denne tiden, osv, osv ogsa er onde folk som ikke bryr seg? Nei. Selvfolgelig bryr de fleste seg, men man kan ikke livet stoppe opp for det.

 

Men kongefamilien har vel kanskje litt mer av en byrde enn oss andre i slike sammenhenger, men det blir alt for teit a sitte a tro at Haakon og Mette-Marit ga faen i andre folk for det.

 

Dette foyer seg inn i rekken av folk som kritiserer Bush for at han ikke "gjorde noe" i 72 timer etter hendelsen (selv om han beordrer en rekke skip a kjore til omradet som na hjelper...) og Kofi Annan fortsatte sin skiferie i Wyoming i 72 timer etter hendelsen uten a gjore noe.

 

Hva skal man si?

Lenke til kommentar
Skal vi ogsa si at alle som hadde det morro pa nyttarsaften, dro pa ferie i denne tiden, osv, osv ogsa er onde folk som ikke bryr seg? Nei. Selvfolgelig bryr de fleste seg, men man kan ikke livet stoppe opp for det.

 

Men kongefamilien har vel kanskje litt mer av en byrde enn oss andre i slike sammenhenger, men det blir alt for teit a sitte a tro at Haakon og Mette-Marit ga faen i andre folk for det.

 

Dette foyer seg inn i rekken av folk som kritiserer Bush for at han ikke "gjorde noe" i 72 timer etter hendelsen (selv om han beordrer en rekke skip a kjore til omradet som na hjelper...) og Kofi Annan fortsatte sin skiferie i Wyoming i 72 timer etter hendelsen uten a gjore noe.

 

Hva skal man si?

Er vel det at en kongefamile er der for folket. Så derfor mener jeg at hvis vi absolutt skal ha en kongefamilie, så bør de yte maks for folket.

 

Angående Bush så er det vel mer kritikkverdig med de 6-7 minuttene han satt og leste i en barnebok mens flyene fly inn i tårnene :roll:

 

Poenget med ledere er at de viser lederskap. Ellers kan man miste tillit.

Lenke til kommentar

Stor nasjonal tragedie? 13 døde?

 

Få litt proprosjoner på ting da! Det var en stor internasjonal tragedie, som også rammet Norge.

 

Men i løpet av to uker så har vi like stor 'nasjonal tragedie' pågående på veinettet vårt. Det har vært bussulykker og flyulykker med flere døde. Men de er ikke betegnet som noen 'stor nasjonal tragedie' som har hatt gjort at folket her 'trengt' kongefamilien.

 

Det finnes værre ting å hisse seg opp over enn at disse to menneskene ikke avlyste Brasil-turen sin.

 

Jeg synes ærlig talt at dette har tatt litt av.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Angående Bush så er det vel mer kritikkverdig med de 6-7 minuttene han satt og leste i en barnebok mens flyene fly inn i tårnene :roll:

*Gjesp*

 

Dette laerte du selvfolgelig ikke av Fahrenheit 9/11. Sant?

Det Michael Moore ikke viste deg var at presidentens radgivere holdt opp et skilt bakerst i klassen hvor det sto "IKKE SI NOE ENDA". Hvis du ser pa en ren video av det, sa ser du at Bush ser opp, og ser pa skiltet, og nikker forsiktig.

Men dette visste du sa klart.

 

Var det 13 nordmenn som dode i tsunami-greiene? Har ikke helt fulgt med pa tallene. I sa fall er "nasjonal tragedie" kanskje litt overdrevet... men kanskje i et lite land som Norge sa er det kanskje ikke det. Vet ikke.

Lenke til kommentar

Men kva meiner du at kronprinsen skulle ha gjort då?

Hatt direktesendte taler kvar dag kor han fortell om kor trist det er med naturkatastrofer og slikt.

 

Synest strengt tatt at kongefamilen fortjener nokre vekers ferie kvart år. Og eg tviler sterkt på at dei les noke særlig med nyheiter når dei er på ferie.

 

Når ingen i kongefamilen ikkje var personlig råka så er det like greit at dei ikkje "blander" seg inn heile tida.

 

Dei kunne sjølvsagt sendt nokre få kongehuset nedover til asia for å sjå på skadene og slikt, men det ville berre ha ført til at rednings/oppbyggings arbeidet blir meir forsinka sidan dei då måtte ha forberett landet til kongelig besøk.

 

Kan ikkje greve at kongen skal møte personlig opp kvar gong det dør ein nordmann ein eller anna stad i verda.

Lenke til kommentar
Stor nasjonal tragedie? 13 døde?

 

Få litt proprosjoner på ting da! Det var en stor internasjonal tragedie, som også rammet Norge.

 

Det ble snakket om den største tragedien for Norge siden krigen. :roll:

 

Det finnes værre ting å hisse seg opp over enn at disse to menneskene ikke avlyste Brasil-turen sin.

 

Det finnes værre ting, men synes ikke du det er verd å diskutere, så er det bare å la vær. Er som å høre folk som klager over for mye fotball på tv, det finnes jo en "av" knapp.

 

Dette laerte du selvfolgelig ikke av Fahrenheit 9/11. Sant?

Nei, har ikke sett den enda. Tror ikke jeg skal se den heller, hørt den er av litt vel mye propaganda. Liker bedre dokumentarer som kan ta for seg flere sider av en sak.

 

Men kva meiner du at kronprinsen skulle ha gjort då?

Hatt direktesendte taler kvar dag kor han fortell om kor trist det er med naturkatastrofer og slikt.

 

Kunne for eksempel utøvd sin innflytelse til å sikre at myndighetene går skikkelig til verks.

 

Poenget er at kongefamilien er våre øverste ledelse. Selv om de har mistet det fleste av sine "myndigheter"

 

Jeg bærer selv uniform og vil med livet som innsats beskytte kongefamilien om nødvendig. Det er ikke en klisje, det er en del av jobben min. Men jeg etterlyser en mer synligjøring av kongefamilien. De gjør en del, men har mulighet til å gjøre så mye mer.

 

Synest strengt tatt at kongefamilen fortjener nokre vekers ferie kvart år.
Det finnes mange andre dager av året som de fortsatt kan ta ferie på. Og de har jo selv sagt at de nok ikke ville reise om de visste omfanget.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det ble snakket om den største tragedien for Norge siden krigen.
Ja, men er det det? Bare spor etter litt fakta jeg, om du har de. Om ikke, sa ma du ikke la deg lure av pressen sin utnytting av tragedien for a selge aviser. De lyver de og. Du vet det, ikke sant?

 

Nei, har ikke sett den enda. Tror ikke jeg skal se den heller, hørt den er av litt vel mye propaganda. Liker bedre dokumentarer som kan ta for seg flere sider av en sak.
OK. Men hvor fikk du denne informasjonen fra? Hadde vaert interessant a vite. :D

 

Kunne for eksempel utøvd sin innflytelse til å sikre at myndighetene går skikkelig til verks.
Tror nok dette blir gjort uansett hva kronprinsen matte si. Tror ogsa at du overvurderer kronprinsen sin innflytelse i dette landet.
Lenke til kommentar
Angående Bush så er det vel mer kritikkverdig med de 6-7 minuttene han satt og leste i en barnebok mens flyene fly inn i tårnene :roll:

*Gjesp*

 

Dette laerte du selvfolgelig ikke av Fahrenheit 9/11. Sant?

Det Michael Moore ikke viste deg var at presidentens radgivere holdt opp et skilt bakerst i klassen hvor det sto "IKKE SI NOE ENDA". Hvis du ser pa en ren video av det, sa ser du at Bush ser opp, og ser pa skiltet, og nikker forsiktig.

Men dette visste du sa klart.

 

Sorry, men EID ! :lol:

Lenke til kommentar
Det er vel 60-70 savnede fortsatt er det ikke? Spørs vel om disse ikke også etter hvert må regnes som omkomne....

 

:no:

Og nøyaktig HVA har det med kongefamilien å gjøre?

Tja, alt eller ingenting alt etter som hvordan du ser på det.

 

Grunnen til at jeg skrev det var at jeg så at noen avslo dette som en nasjonal katastrofe siden det bare(?) var 13 døde.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Sorry, men EID ! :lol:

Knowledge is power. I like power. ;)

 

Grunnen til at jeg skrev det var at jeg så at noen avslo dette som en nasjonal katastrofe siden det bare(?) var 13 døde.
Hm, ser ut som du ikke er forsiktig med lesingen. Jeg spurte om det faktisk var Norges storste tragedie siden krigen, med 13 dode. Hva med Rocknes, og de andre batene som har sunket i de siste arene. Ikke med enn 13 dode der? Bare spor.
Lenke til kommentar

Rocknes = 18 døde om jeg ikke tar feil. Det er vel ca 20 døde og 80 savnede fra Norge nå? Det gjør det til den største ulykken som har rammet Norge i fredstid om jeg ikke har helt feil. :hmm:

 

Edit:

Det med "største ulykken" var jo noe som ble trukket frem da tallet på savnede ble anslått til å være 1400, så jeg er ganske i tvil.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Det ble snakket om den største tragedien for Norge siden krigen.
Ja, men er det det? Bare spor etter litt fakta jeg, om du har de. Om ikke, sa ma du ikke la deg lure av pressen sin utnytting av tragedien for a selge aviser. De lyver de og. Du vet det, ikke sant?

 

 

 

Poenget er ikke her om jeg tror det er det, poenget er at det var presse, statsminister og andre som sa det kunne bli det (og kanskje fortsatt kan bli det?)

Så spar meg for din småfrekke tone, du misforsto setningen.

 

Nei, har ikke sett den enda. Tror ikke jeg skal se den heller, hørt den er av litt vel mye propaganda. Liker bedre dokumentarer som kan ta for seg flere sider av en sak.
OK. Men hvor fikk du denne informasjonen fra? Hadde vaert interessant a vite. :D

 

Tror det var i en artikkel i en norsk avis som omhandlet alle faktafeilene i Fahernheit. Og apropos, glemte å nevne det isted. Hva i all verden er det Bush tar "ordre" fra en rådgiver etter? Han burde kommet seg ut kjappest mulig og ta tak i det som en leder. Heldigvis kom han seg etter et par dager, men dessverre bare for å gå litt bananas noen mnd senere :roll:

 

Kunne for eksempel utøvd sin innflytelse til å sikre at myndighetene går skikkelig til verks.
Tror nok dette blir gjort uansett hva kronprinsen matte si. Tror ogsa at du overvurderer kronprinsen sin innflytelse i dette landet.

 

Tror du undervurderer kongefamilien. Er noen av de få personene politikere faktisk respekterer. Kongen alene er militærets øverste leder, og det ikke bare på papiret, selv om han ikke blander seg i fredstid. Er makt i det gutt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...