Gå til innhold

Bruke dagens X800 i ATI sin kommende SLI-løsning?


Pest^N

Anbefalte innlegg

Har lyst på to NVIDIA SLI kort, men vurderer å gå for ett ATI X800 XT, og vente til det er mulig å kjøre dette i ATI sin SLI-modus, og heller kjøpe ett tilsvarende X800 XT kort når mulighet for SLI med ATI-kort kommer på markedet.

 

Eller... kommer ATI til å lansere egne SLI kort slik at man ikke kan benytte seg av eksisterende X800 XT kort i SLI-løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATi kommer til å kalle sin SLi løsning for AMR etter hva jeg har hørt... (ATi Multi Rendering)

 

Og den beste kommentaren på det du spørr om må være:

Time will tell, sooner or later time will tell!

 

ATi har ikke annonsert noe slik teknologi, og når det kommer på markedet, hvor bra det blir og hvilke kort det kommer til å fungere på blir bare spekkulasjoner fra våres side....

 

Det eneste som er ganske sikkert er at du trenger PCI Express kort... :cool: Siste ryktene jeg har hørt så skulle det komme i andre halvdel av 2005 (Q2-Q3)

Lenke til kommentar

Ok! Takker for svar! :D Da regner jeg med at jeg går for ett par stk Geforce 6800 Ultra i bundle når det kommer i løpet av februar. Det eneste som holder meg litt tilbake er at X800 XT kortet i bunn og grunn er 20% raskere enn 6800Ultra kortet på 1600x1200 4aa4af. Mens 6800Ultra i SLI-løsning kun er 40% raskere i forhold til ett enkelt 6800Ultra kort.

 

Da blir det liksom å betale dobbelt så mye for en økning på 40% i ytelse fremfor å gå for ATI og få 20% økning. I tillegg skal det visst være lettere å få ATI kortene mer stillegående... tror jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Ok! Takker for svar! :D Da regner jeg med at jeg går for ett par stk Geforce 6800 Ultra i bundle når det kommer i løpet av februar. Det eneste som holder meg litt tilbake er at X800 XT kortet i bunn og grunn er 20% raskere enn 6800Ultra kortet på 1600x1200 4aa4af. Mens 6800Ultra i SLI-løsning kun er 40% raskere i forhold til ett enkelt 6800Ultra kort.

 

Da blir det liksom å betale dobbelt så mye for en økning på 40% i ytelse fremfor å gå for ATI og få 20% økning. I tillegg skal det visst være lettere å få ATI kortene mer stillegående... tror jeg :hmm:

IDAG så yter 2x6800Ultra i SLI 40% bedre enn et enkelt. Men dette er først og fremst fordi det ikke er noen programmer / spill som er tilpasset SLI. (enda)

Lenke til kommentar
Det eneste som holder meg litt tilbake er at X800 XT kortet i bunn og grunn er 20% raskere enn 6800Ultra kortet på 1600x1200 4aa4af. Mens 6800Ultra i SLI-løsning kun er 40% raskere i forhold til ett enkelt 6800Ultra kort.

 

Ja, det er i noen applikasjoner, i andre er det mer jevnt, og i OpenGL har faktisk Ultra kortet overtaktet selv her

 

I tillegg skal det visst være lettere å få ATI kortene mer stillegående... tror jeg  :hmm:

 

Både ATi kortene og nVidia kortene kan du montere på en Artic Cooling silencer. Blir ganske identiske da... Eventuelt kan vannkjøling monteres på begge.

 

SLi er enda på et tidlig stadie i utviklingen. Gir faktisk opp mot 80% forbedring enkelte steder også. AnandTech og Toms Hardware har gode tester på SLi. Hvis du vil spare noen kroner så er to 6800GT kort i SLi også en god løsning. Grafikkortene kan også klokkes når de er i SLi-modus... :cool:

 

Edit: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041123/index.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
IDAG så yter 2x6800Ultra i SLI 40% bedre enn et enkelt. Men dette er først og fremst fordi det ikke er noen programmer / spill som er tilpasset SLI. (enda)
Will my game or application just run on NVIDIA's SLI technology?

 

Yes.

Developers are not required to make changes to make their application work on NVIDIA's SLI solution.  In fact, developers are not even required to make changes to enable the speed-boost available on a multi-GPU system.

 

 

What do I, as a developer, have to do to accelerate my application on a multi-GPU system?

 

Nothing:

NVIDIA's SLI technology accelerates applications automatically.  The same guidelines as for maximizing performance on single-GPU systems apply.

 

Et slikt oppsett vil imidlertid ofte være svært CPU begrenset idag og derfor er det ofte de ikke helt store forskjellene. Men som nevnt er det situasjoner der forskjellen er langt høyere enn 40% bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...