Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

gode internet leverandører


Anbefalte innlegg

Hvilke internet leverandører kan på det varmeste anbefales? Jeg vil gjerne ha litt info, info om pris,hastighet og egen erfaring er det jeg ser etter. Jeg har nå chello pluss 2048/256 (tror jeg) og dette er ekstremt ustabilt, jeg kan ikke spille cs lenger (jeg kan men hele spillegleden er borte). LAGG!! er noe jeg skriker i ørene til mine venner gjennom micen hele tiden LOL!!

 

BTW: Noen andre som har noe ondt å si om upc chello? Lurer på om det er bare jeg som har disse problemene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catch. De er svært stabil og har god repons på ping, som nok er viktig for deg som gamer.

 

De har forresten en egen gamer portal; http://www.catchgamer.no/

Hør litt i forumet der om hvordan de opplever Catch som leverandør.

 

Catch har f.eks aldri mer en 60% last på sine linjer, blir det mer, oppgraderer de sporenstreks kapasiteten :thumbup:

 

PS. Om problemene vedvarer hos en ny leverandør kan det jo være et problem der du bor, f.eks dårlig kobber inn til huset.

Lenke til kommentar

Har selv chello plus (2048/386) og synes linjen er helt topp. Spiller mye Joint Operations og har god ping på både norske og utenlandske servere. Linja er veldig stabil og på speedometertestene ligger jeg gjevnt på 2150-2200 mot 2048 som jeg betaler for.

 

Dersom du benytter koaksialkabel av dårlig kvalitet (som f.eks vanlig antenne kabel) eller har koplet deg til noen T-stykker fra vegguttaket til modemet ditt, så kan det ha stor betydning på linja du ender opp med.

Lenke til kommentar
Har selv chello plus (2048/386) og synes linjen er helt topp. Spiller mye Joint Operations og har god ping på både norske og utenlandske servere. Linja er veldig stabil og på speedometertestene ligger jeg gjevnt på 2150-2200 mot 2048 som jeg betaler for.

 

Dersom du benytter koaksialkabel av dårlig kvalitet (som f.eks vanlig antenne kabel) eller har koplet deg til noen T-stykker fra vegguttaket til modemet ditt, så kan det ha stor betydning på linja du ender opp med.

t-stykker......... Hva er det?

Lenke til kommentar

T-stykke er en forgrening, du setter den inn i uttaket for antennekabelen f.eks og kan så kople til 2 kabler. Svekker visstnok signalet litt har jeg blitt fortalt.

 

En nannen ting er at koaksialkabelen upc bruker fra vegguttaket og til modemet ditt er av høy kvalitet og kan ikke sammenlignes med vanlig 75ohms koaks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
-snipp- LAGG!! er noe jeg skriker i ørene til mine venner gjennom micen hele tiden LOL!!

BTW: Noen andre som har noe ondt å si om upc chello? Lurer på om det er bare jeg som har disse problemene.

Har opplevd lignende. Er ivrig Battlefield spiller og plutselig blei det umulig å spille på servere jeg har spillt på tidligere (spes. svenske BBB) Dritkjipt siden jeg er admin på en.

 

Det begynte samtidig med at upload på fildelingsprogram gikk kraftig ned. Kan det ha en sammenheng med packetshaping hos UPC?

 

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg droppa UPC på flekken, men det er kun kabel som gir meg bredbåndsmulighet her :cry:

 

Bedre enn ingenting, men ikke akkuratt det jeg betaler for.

Lenke til kommentar
Jeg holder min lokale internettleverandør, Monet som favoritt! De hadde akkurat Januartilbud på oppgradering av hastighet fra 2300/500kbit/s til 4000/650kbit/s for 599,- pr. måned, det er kun 100,- mer enn hva jeg betalte før! Monet er blandt de billigste i Norge.

Hardt for de som bor utenfor mo å få tak i monet, du får ikke samme linjehastighet hvis du ikke sitter på sentraler som er utbygd av monet. Noe som foresten gjelder for de fleste internettleverandører. (begrensninger gjort av telenor elns står det vel)

 

Er også 50/50 fornøyd med monet, middels god ping på spilling, grei dowload/upload, men ett yndet mål for packetkiddies av en eller annen grunn... :(

Lenke til kommentar
Jeg vil nok nevne Telenor, de leverer veldig gode linjer, selvom de er litt dyre. Jeg har hatt Telenor i 16 måneder og har kun hatt 34 timers nedetid! Pingen i CS og BF:V ligger på mellom 20 og 50! :)

Støtter den :) Har selv Telenor og har aldri hatt problemer. Spiller en del over nettet (BF)

Lenke til kommentar
Leste et ganske så urovekende stykke om slet holdning fra telenor sin salgavd.

dette er ikke bra , men får at det skal være mulig å sjekke opp linja om det går å få adsl der må det ligge en bestilling og fori om "kapaks" sier at det går ann så er det forsatt mulig at linja ikke takler det.

tror dette problemet er for alle lev .

det må i sånne tilfeller ut en montør for å sjekke dette manuelt.

men at de skal ringe flere ganger å selge adsl på ei linje som ikke takler det .

nope det er ikke bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...