Gå til innhold

Spille av DVD'er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rpm'ene jeg posta skal inneholde "alt du trenger" for det meste innen multimedie-avspilling. Rett og slett en kopi av mappa vi (automagisk) installerer på alle FC3-klientene på skolen for media-dekning.

 

Hvis du går inn i mappa og så trykker "opp", skal det ligge flash-rpm (mozilla-flash) som kan installeres uinteraktivt (dvs. den popper ikke opp og maser om lisens... Veldig dumt hvis du skal installere vha. script om natten...)

 

i mappen "java" ligger allt du trenger for å installere Java.

*kosen sich*

Lenke til kommentar
Jeg bruker xine.

Jeg tipper Fedora mangler DVD-støtte på samme måte som den mangler MP3-støtte.

Hvorfor det? Fedora er jo en distribusjon fra USA. Er det USA regler som hindrer utviklere av Fedora til å legge ved støtte for MP3 og DVD osv...?

Ehhmm.. Velkommen etter? USA er landet med alle tilbakestående lover relatert til dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes det ikke noe program som virker på de fleste formater?

 

Har prøvd Mplayer, men den ville ikke spille av DVD'er uansett om jeg innstallerte alle verdens ekstra filer som ble anbefalt her. Avinstallerte den derfor fra maskina.

 

Så var det en som anbefalte VLC, og at den inneholdt alt ekstra som trengtes. Prøvde derfor å innstallere den, men den fungerte heller ikke da den spurte etter ørten forskjellige ekstra filer.

 

Hvilken skal jeg da prøve? Er det ingen som man bare kan innstallere og så funker det? (slik som i Windows)

 

Eller skal jeg bytte fra Fedora til en annen distro?

Endret av pjuik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...