Gå til innhold

Hvordan brenne en leselig DVD plate?


Anbefalte innlegg

Jeg skal brenne en del .avi filer på en DVD plate og vil gjerne ha dem til å spille på vanlige DVD-spillere. Jeg har en NEC ND 3520A brenner og Traxdata 8x DVD+R 4.7GB plater. Jeg har prøvd å bare brenne filene på DVD-platen som jeg gjør med vanlige filer, men da vil ikke DVD-spilleren spille av DVDen, det står bare DVD+R på TV-skjermen. Må jeg gjøre noe spesielt med filene eller brenne dem på en spesiell måte med et spesielt program? Jeg har brukt DeepBurner Free Edition for å brenne. Jeg får ikke endret book typen på brenneren, det ser ut som om det er låst, bare DVD+R DL kan endres.

 

Takk for alle svar.

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD-spilleren din klarer å lese DVD-R og DVD+R format, men klarer den å lese divx format? Tror ikke den klarer det, står hvertfall ikke det på komplett. Da må du i såfall gjøre om .avi filene dine til et format som DVD-spilleren din kan lese, f.eks MPEG-2. Dette er en konvertering som tar en del timer. Du kan bruke DVD2SVCD til å gjøre det. Bare søk litt på google, så finner du nok et par guider :)

Endret av Azton
Lenke til kommentar

45(Antall filer) * 650(Mb per fil i Mpeg2) = 29250Mb(Mb totalt)

29250 / 1024 = Ca. 29Gb

29Gb =

6stk. - 4,7Gb DVD

eller

4stk. - 8,5Gb DVD

Det er mye det.

 

Tror jeg bare brenner det i avi, så ser jeg det heller på PCen til DVD-spillere som støtter DivX blir mer utbredt

Lenke til kommentar

Asono sin dvd/divx spiller koster jo bare ca 1100kr og den hadde jeg investert i hadde jeg vært deg. En veldig god spiller og ikke minst hyggelig pris på den. Den spiller det meste som er av avi og divx etc. Ikke minst er den bra til å spole noe ikke alle divx spillere er like gode til. Kjøpte meg en slik selv og er veldig godt fornøyd med den. Evt kjøpt deg et sett for å sende trådløst fra pc til tv :) ca 600 kr.

 

X.

Lenke til kommentar

Det er ikke den fysiske størrelsen på filen som bestemmer hvor mye plass den tar i MPEG2, men lengden i minutter. Det er plass til ca 2 timer på en vanlig DVD-R. Hvor bra kvaliteten da blir varierer ganske mye, avhengig av hvilket program du bruker for å konvertere, og hvor mye jobb du legger i det.

Lenke til kommentar

du kan jo brenne alle filene dine på en VANLIG cd-plate (VCD).

Dette er et format som er støttet av de fleste dvd spillere, tror dette ville være et godt alternativ til dvd. (men da får du jo bare plass til 700 mb på en cd da)

 

Nero støtter brenning av VCD, trenger ikke forandre filformat fra AVI da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...