Gå til innhold

Kan man få TV bilder på PC gjennom VIVO kort?


mariutn

Anbefalte innlegg

Som nevnt tidligere i tråden er det godt mulig å bruke tuneren i TV, for så å koble SCART eller en annen "line out" til VIVO-kortet ditt (mulig du kan bruke vanlig composite kabel også). Jeg koblet til Scart på mitt kort, men det var noen haker i systemet.

 

TV må stå på, og da kan man likså godt bruke den å se på. Du vil jo bare få det bilde som TVen er tunet på. Mao ønsker du å skifte kanal må du skifte kanal på TV. (Det kan sikkert finnes unntak hvis du har en veldig heftig TV)

 

Jeg fikk bare svart/hvit-bilde. Jeg prøvde med en "fargesnuer", men fargebildet ble skikkelig dårlig. Mulig du kan få bedre bilde.

 

Hvis hensikten er å ta opp TV-programmer av og til, så kan jo oppsettet være greit nok. Litt irriterende å må la TVen stå på hele kvelden, hvis du skal programmere tidsinnstilt opptak, samt du må holde deg til en kanal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, da beklager jeg at dette har blitt en traumatisk opplevelse for deg, kanskje du kan gi meg forslag til en alternativ måte å fortelle deg at det bastante utsagnet ditt er usant?

Du fortsetter i samme stil ser jeg.

 

Dersom jeg skulle ha fått traumatiske opplevelser for alt jeg har opplevd på internet iløpet av alle årene jeg har vært online, hadde jeg sikkert vært lagt inn på psykriatisk klinikk.

 

Det eneste jeg ville fram til, var at både god nettikette og rettningslinjene til hw.no krever at man holder en grei og høfflig tone, selv om man retter på en som har fullstendig feil. Det burde vel alle klare, til og med du?

 

Ett forslag?

"nei, du tar feil" eller noe lignende er vel ikke så vanskelig å komme på selv? Man TRENGER ikke gulpe opp en haug med usakeligheter selv om man retter på andre.

Lenke til kommentar
homarus sier: TV må stå på, og da kan man likså godt bruke den å se på. Du vil jo bare få det bilde som TVen er tunet på. Mao ønsker du å skifte kanal må du skifte kanal på TV. (Det kan sikkert finnes unntak hvis du har en veldig heftig TV)

 

Japp, TV'en må stå på, men jeg muter den. Greia er at jeg har TV'en i stua, men PC'en på soverommet. jeg ser derfor ikke fra soverommet. Fjernkontrollen bruker ir så den funker fint.

 

homarus sier: Jeg fikk bare svart/hvit-bilde. Jeg prøvde med en "fargesnuer", men fargebildet ble skikkelig dårlig. Mulig du kan få bedre bilde.

 

Colorfix tenker du på? jeg har prøvd den, funker ikke for meg, jeg har en kamerat som bestilte en spesiell type scartplugg fra danmark. Jeg er ingen ekspert på området. men hvis man åpner pluggen ser man en rekke pins, disse pinsa har en rekke egenskaper etter hvilken kontakt på scarten som brukes, være seg audio, composite, s-video.se her

Jeg kjøpte en lignende på Claes Ohlson, den åpna jeg og fant ut der var det mange pins som ikke var kobla til...mulig det er standard. Vet ikke. jeg har krongla mye med det her, få farger altså. forsøkt det meste ved å titte i forumet(dette er en gjenganger) forskjellige innstillinger på TV ble prøvd, samt diverse PAL standarder, flasha biosen på skjermkortet fra NTSC til Pal.

 

Det er en ting jeg ikke har prøvd enda, nemlig lodde sammen pin 15 og 20 i scartpluggen, Chrominance og Luminance, dette kan gå hvis man bruker s-video. Jeg har fått farger så har ikke prøvd det enda, men er folk på forumet som har klart det.

 

homarus sier: Hvis hensikten er å ta opp TV-programmer av og til, så kan jo oppsettet være greit nok. Litt irriterende å må la TVen stå på hele kvelden, hvis du skal programmere tidsinnstilt opptak, samt du må holde deg til en kanal.

 

Det er det som var hensikten ja:d samt se tv på soverommet.

Lenke til kommentar
Covah whiner: Ett forslag?

"nei, du tar feil" eller noe lignende er vel ikke så vanskelig å komme på selv? Man TRENGER ikke gulpe opp en haug med usakeligheter selv om man retter på andre.

 

OKEI?, hva sikter du til når du skriver "haug med usakligheter"? Mener du min ene setning der jeg skriver:

 

mariutn sier: Egentlig bare bullshit det første du skrev...

 

Mulig det er en haug med usakligheter....ikke veit jeg, faktum er at det du skrev faktisk var bullshit...noe du ikke bestrider senere, men klager på måten jeg forteller deg at du tar feil. Jeg forsvarer meg da ved å si at man bør kalle en spade for en spade. om jeg sier at det er bullshit eller tullball forandrer lite etter min mening.

 

Da er det ute av verden, samtidig ser jeg at Enden gir meg en advarsel, jeg tar det til etteretning. Da beklager jeg at jeg reagerer på feilinformasjon og skal herved slutte med å påpeke ting som åpenbart er feil. Tema er forøvrig det eneste jeg forholder meg til....

 

Hilsen Marius

Endret av mariutn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...