Gå til innhold

ADVARSEL!!!


Anbefalte innlegg

Jeg vil si at det er mer naivt å mele sin egen kake, Noldus. Det minner litt for mye om FRP-logikk, og disse er jo nettopp rasister. I Norge er problemet hvit rasisme mot fargede, og tilsynelatende hovedsaklig mot folk fra Pakistan.

 

Jeg ville muligens også vært en rasist hvis jeg var bosatt i India eller et annet lite vestlig land, og opplevde at jeg ikke fikk komme til noen seriøse jobbintervju pga. det rare navnet mitt. Spesielt hvis jeg hadde relevant utdanning, og måtte tjene til livets opphold ved å være avisbud, hotellrenovatør o.l.

 

Rasistspiralen brytes når man slutter å tro at folk av en annen rase konspirerer mot en (uansett om det er sant eller ikke). Jeg for min del tror ikke at noen raser konspirerer mot meg eller det jeg er glad i, ergo er jeg ikke en rasist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vennligst hold dere til topic. Denne tråden skal helst ikke warpes til en diskusjon om politikk - det har vi egen gruppe til. Dersom dette ikke overholdes, vil jeg slette alle innlegg som ikke hører til saken.

 

-yummy, moderator-

Lenke til kommentar

Du "moderator" mann, tror du virkelig denne Viva karen sitter hjemme og gråter nå, "Ikke no forum på 2 uker" Det var en hard straff :eek:

 

Enten sitter han og drikker Øl og ler av å ha terget på seg en "Moderator", eller så finner han på noe annet i 2 uker....han sliter nok ikke med å få tiden til å gå.

 

Men det var et "Virkelig" godt forsøk på å "straffe" ham!

 

 

-20 grader i vannet-

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-12 00:44 ]

Lenke til kommentar

Killer_DT:

 

Vitsen er at du kan si hva du vil. Men ettersom dette forumet er delt inn i kategorier slik at du kan lese de kategoriene du er interessert i, poster en sitt der det hører hjemme. Det er ordet fritt her (innenfor normale, folkelige grenser samt styrt av retningslinjene) - men i de rette kategoriene.

Du er kanskje vant med NEWS / usenet? Der er det ikke uvanlig at tråder warper. Det er ikke ønskelig her.

 

Jeg er sikker på at du skjønner hva jeg mener. :smile:

 

Mvh. Vidar Fagerjord, moderator.

 

_________________

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-12 00:43 ]

Lenke til kommentar

Lowrider:

 

Hva viva gjør nå er meg komplett likegyldig. Han brøt reglene på forumet, og det fikk konsekvenser. Om han gråter eller ler kunne ikke bry meg mindre så lenge han ikke kommer tilbake før "karantenen" er over. Det er "straffen" for slik aktivitet. En annen ting er at han nå har nulltoleranse i lang tid framover, og må passe seg hele tiden så han ikke blir permanent utestengt - og må nok bevise at han har skjerpet seg.

 

Han kan seffern komme tilbake med nytt nick, men om ikke lenge vil dette smutthullet bli tettet igjen...

 

-yummy, moderator-

Lenke til kommentar

Quote....

 

Rasistspiralen brytes når man slutter å tro at folk av en annen rase konspirerer mot en (uansett om det er sant eller ikke). Jeg for min del tror ikke at noen raser konspirerer mot meg eller det jeg er glad i, ergo er jeg ikke en rasist.

__________________________________________________

 

 

Så sant så sant :smile:

Lenke til kommentar

Det er laget en god film om bl.a. bakvendt rasisme, som søker å forklare fenomenet på en god måte. Filmen er fransk, fra 1995 og er spennende og velregissert. Den heter Hatet (La Haine) og finnes i alle normale videosjapper, tror jeg.

 

Jeg hadde for øvrig den glede å se denne i Grieghallen med live soundtrack framført av Asian Dub Foundation her en tidlig sommerdag.

 

Man kan ledes til å tro at dette er off-topic, men det er det ikke, fordi det handler om (Noldus sin)rasismedefinisjon.

 

(Dessuten er det en sabla god film, og slike passer i alle kategorier.)

 

[ Denne Melding var redigert av: Maroder_S på 2002-06-12 01:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 22:36, Noldus skrev:

er det ikke nettopp det å mele sin egen kake vestens liberalisme bygger på?


rasister er vi alle av natur, uansett rase. jeg er vel en rasist da siden jeg mener slikt. kan vel si at jeg ikke er enig i RU sin innvandrings-politikk


 

___________________________________________________

 

 

Vi er ikke rasister av natur men blir født med innstinkter og forsvarsmekanismer som kan utvikle seg til rasisme.

 

men men vi har jo alle vår egen definisjon av begrepet rasisme, så vist du velger og kalle disse instinktene og forsvarsmekanismene får rasisme så har jeg en viss forståelse får det, men jeg velger og bruke en mere diffrensiert og bevist måte og forstå begrepet på.

 

Og husk det er jo alltid en grunn til innstinkter og trauma ...

ja att vi skal utvikle oss videre,,, og ikke låse oss fast i dem og la det bli "rasisme" av det ...

 

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-12 01:55 ]

Lenke til kommentar

OK, da var vi enige om at rasisme ikke hører hjemme på dette forumet, og at brukere som driver med slikt skal utestenges.

 

Da det ikke er behov for å diskutere dette videre, stenger jeg tråden. Dere kan diskutere politikk og definisjon på rasisme på dertil egnede steder.

Tråden blir stående til skrekk og advarsel for enhver som måtte føle seg kallet til å komme med uttalelser som i beste fall kan kalles med stupiditet.

 

Fint å se at så mange tar avstand fra rasistisk søppel.

 

Ha en fin dag!

Mvh. Yummy, moderator.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...