Gå til innhold

ADVARSEL!!!


Anbefalte innlegg

Til skrekk og advarsel:

 

Brukeren "viva" er kastet ut av forumet, i første omgang for 2 uker. Årsaken var at vedkommende gjennom lengre tid har oppført seg noe "tvilsomt", og det toppet seg etter en tråd der "viva" kom med rasistiske uttalelser.

 

Dersom liknende gjentar seg fra noen som helst, vil dette medføre seriøse konsekvenser for gjeldende bruker. Dette tolereres overhodet ikke!

 

Jeg går ut med brukerens ID til skrekk og advarsel, da dette er noe som ikke skulle forekomme blandt normalt fornuftige mennesker.

 

Vidar Fagerjord, aka. yummy, moderator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-11 08:47, Bøgge Bakken skrev:


Mener du og poste fult navn? Det er vel ikke helt lov.


 

Vidar Fagerjord = yummy. Og det er jo lov. :smile: Brukerens ID = Viva, og det avslører ikke så mye...

 

Personlig vil jeg ikke savne han (Viva) spesielt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 08:30, PIIIpower skrev:

Når du likevel er så nøye, bør du legge ut linker til poster der brukeren har brudt §'ene, men jeg regner med at dere sletter rasist poster!?! Dette er kun får legitimere deres reakajoner overnfor de andre på forumet, så slipper dere "mot angrep".


 

Postinger som inneholder rasistiske uttalelser slettes uten widerøe, ja. Det er ikke for å legitimere noe som helst, det er for å forhindre at personer med den slags tilbøyeligheter skal få ha sine meninger kanalisert gjennom dette forumet. Dersom jeg hadde latt den tråden ligge, hadde jeg i realiteten støttet viva's uttalelser siden jeg hadde unnlatt å gjøre noe med det.

 

Dersom du ikke klarer å fatte dette, er det lite jeg kan gjøre med det. Du må bare innse at dette forumet blir moderert, av bl.a. meg. Og da kjøres det en temmelig strikt linje der for eksempel rasisme ikke tolereres. Dette forumet er ikke noen sandkasse for individer med tvilsom innstilling til verden rundt seg eller "pattebarn" som hele tiden skal ha det på sin egen måte.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med ditt innlegg. Dersom du lurer på hvilke meldinger viva har skrevet, er det bare å søke på det nick'et.

 

I rest my case.

Lenke til kommentar

Stemmer det. Hans "politiske" karriere ble hans bane. Jeg ville ikke stenge ham ute før det - vurderte advarsel, ikke utestengelse - men etter den historien der var det på hue og ræva rett ut og til venstre.

Døra fikk ikke tid til å åpne seg engang! Og jeg driter i om flere dører går med i slike utkastinger så lenge slikt bullshit kommer for dagen. Man er ikke glad i rasisme, akkurat....

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt på postene til viva og sett at han som regel forholder seg seriøst til topic og oppfører seg fint, samt tidvis gir gode råd. At stakkaren sprer om seg med rasistisk oppgulp behøver egentlig ikke bety annet enn at han er i en forvirret fase i livet sitt. Jeg er usikker på effekten av utestenging, da viva i bunn og grunn egentlig bare kan registrere seg under et annet brukernavn og fortsette å poste.

 

For øvrig har jeg lagt merke til at hans signatur, som også inneholder rasistisk vissvass (om islam) så langt er uendret. Dette må jeg si er uheldig. Hvis fyren skal boikottes på grunn av hans ytringer (som er fjernet), bør også denne signaturen endres.

 

Til slutt må jeg få berømme alle som sier klart fra at de er mot rasisme. Det er et beundringsverdig standpunkt å ta i dette lille landet, med et slikt navlebeskuende pressekorps.

 

Men kanskje er ikke utestenging veien å gå. Tenk om han nå blir sikrere i sin sak, føler seg utestengt fra ENDA en arena hvor han var en aktiv deltager, indirekte pga. av folk med annen rase. Dette til ettertanke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 13:59, Jimmy Pop skrev:

Er det mulig å hindre han i å komme tilbake med et nytt navn?


Jeg bare lurer på om dere har sperret MAC-adressen hans eller noe sånt...


 

MAC-adressen eksisterer ikke utenfor "LANet".

Eneste måte å blokkere på, er med IP-adressen. Det er selvsagt uheldig hvis det er en dialup-adresse eller tilhørende bibliotek/skoler/nettcafeer/osv.

 

Det beste vil være, som foreslått tidligere, at nye brukere må registrere seg, få tilsendt passord med epost og så vente i 3-5 dager før de får poste.

 

Forøvrig bør personer som blir bannet og så oppretter nytt nick, bli bannet på nytt.

Lenke til kommentar

I første omgang ble han utestengt i 14 dager. Så får vi håpe at han tar det til etterretning. Viva er seffern velkommen tilbake om han skjerper seg. Sånn er det med alle.

 

ang. dører, så har jeg en fin deal med Bygger'n. =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...