Gå til innhold

PC-en henger seg hele tiden.


Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli heftig lei. I går kveld hengte PC-en seg uten grunn. Siden jeg var veldig trøtt brydde jeg meg ikke noe om det. Så, når jeg kom hjem fra skolen i dag og skulle sette meg ned, starta jeg PC-en og surfa litt. Etter 10 minutter skjer det igjen. Maskina fryser helt, bare reboot som hjelper. HDD-activity-LED lyser uavbrutt og maskina svarer ikke i det hele tatt. Slik har det vært i hele dag. Maskina kjører i toppen en time før den henger seg. Har kjørt memtest, og har ikke funnet noen feil. Eneste programmene som kjører er mIRC og Azureus, så det er altså ikke noe hardkjør på gang. Har også sjekket temperaturene og spenningene, og de er helt akkseptable. 45°C load på CPU, 11.92-12.06 på 12v-railen, 4.95-5.03 på 5v-railen og de andre spenningeneer og innenfor brukbare verdier. Jeg fatter rett og slett ikke hva som er galt.

 

Maskina innholder ABiT BH7, P4B 2.4 (uklokket), 768MB RAM (512MB PC3200 TwinMOS og 256MB PC2100 TwinMOS), Connect3D Radeon 9600XT, MIST/Fortron Source Aurora 350W, NEC DVD-brenner og tilsammen 6 harddisker. Er meget takknemlig for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm høres ikke ut som ett hardware problem det der. Skaff deg Norton Antivirus 2005 hvis du ikke har det, og scan din PC for virus. Så har du jo Spybot du kan laste ned for å sjekke etter spyware. Hjelper ingenting, anbefaler jeg deg å formatere og innstallere alt på nytt, og legge inn nyeste drivere.

Lenke til kommentar

Hei, du har sikkert det berømte kondensator problemet. Har hatt det samme selv på et Abit BH6 og BE6 II kort. Sjekk om de lekker eller er utvidet/buler på toppen. Som regel er det de største kondensatorene som er lokalisert ved CPU og minne.

 

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=195

http://www.motherboardrepair.com/index.php?sec=images

 

Løsning, lodde på nye selv, få nytt hovedkort på garanti eller kjøpe nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

Har sjekka kondensatorene/kapasitatorene nå og det ser ut til at de har en normal form. Maskina har hengt seg 2 ganger nå siden jeg kom hjem klokka 15, og jeg begynner å bli temmelig frustrert. Norton Antivirus 2005 og Ad-aware finner ikke noe virus eller spyware. Er skikkelig lei av dette nå. :(

Lenke til kommentar
Ser ut til at du må ta en formatering :\

Formaterte da for liek 2 uker siden. :p

 

 

Edit: Maskina har hengt seg tidligere også (i sikkert et halvår), men med mange dagers mellomrom, ikke så intensivt som nå.

Endret av rlz
Lenke til kommentar
768MB RAM (512MB PC3200 TwinMOS og 256MB PC2100

:hmm:

 

En PC3200 brikke sammen med en PC2100 brikke.

Jeg kjørte engang to 133 brikker, en 128 og en 512. De var ikke fra samme produsent og jeg fikk mange blåskjermer o.s.v

Så tok jeg ut 128 mb brikka, og vips. Bye Bye blåskjerm og litt mer FPS i Cs til og med.

Så det jeg prøver å si er, ta ut PC2100 brikken og test.

Lenke til kommentar
768MB RAM (512MB PC3200 TwinMOS og 256MB PC2100

:hmm:

 

En PC3200 brikke sammen med en PC2100 brikke.

Jeg kjørte engang to 133 brikker, en 128 og en 512. De var ikke fra samme produsent og jeg fikk mange blåskjermer o.s.v

Så tok jeg ut 128 mb brikka, og vips. Bye Bye blåskjerm og litt mer FPS i Cs til og med.

Så det jeg prøver å si er, ta ut PC2100 brikken og test.

yeah, my point exactly..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...