Gå til innhold

Dine beste dråpebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine første bilder:

 

Satt meg ned ved vasken og lot kranen dryppe. Ble en god del bilder, men her er vel det jeg var mest fornøyd med.

 

Relativt ny til PS, så den jobben kunne nok vært gjort bedre.

 

PS'ed

post-31177-1168334604_thumb.jpg

 

Orginal

post-31177-1168334615_thumb.jpg

 

Tatt med:

Nikon D70s, AF-S NIKKOR 18-70mm

Blender f/4.5

Lukker 1/250s

Brennvidde 70mm

Innebygget blitz

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Wow! Her var det mange imponerende dråpe/vannbilder!

 

Jeg har dessverre ikke et avansert nok kamera til å stille inn lukketid, noe som virker som er viktig når man skal ta vannbilder.

Derfor lurte jeg på om noen har andre tips eller muligheter som jeg kan utnytte meg av når jeg skal ta bilder av dråper og vann.

Lenke til kommentar

Dette er hvertfall ikke redigert i hjel, er ikke redigert i det hele tatt (foreløpig). Men bildestørrelsen er forandret til ca 1/20 av opprinnelig størrelse (i Mb). Har ikke brukt lang tid på bildene, men ble "litt" inspirert av tråden her :)

 

Finnes noe sted på dette forumet hvor vi kan uploade foto? Har brukt en annen side for upload for disse bildene.

 

Begge bildene er tatt med Nikon D200 m/ Sigma 150mm/2,8 Macro 1:1. Er ny med dette objektivet, men "so far so good" :)

 

Bakgrunnen er en blå shorts jeg puttet i badekaret

 

dsc8920fv3.jpg

 

dsc8876ns0.jpg

Lenke til kommentar

Hei.

Utrolig mange bra bilder her.

Hadde ikke peiling på hvordan jeg tok skikkelige dråpebilde, men etter at jeg leste denne tråden fikk jeg mange bra tips og løp ned på kjøkkenet og gjorde som dere sa, og det funka utrolig bra, ble meget fornøyd.

Så tusen takk for denne tråden.

 

En ting til, er det mulig få oppsettet ditt ThorEH, hvordan får du til den nydelige overgangen?

Endret av Jonasmr88
Lenke til kommentar

Hei!

 

Kjøpte mitt første Dslr på torsdag, så dette er mitt første bilde.

 

Er vel litt ute av fokus, men det kommer seg vel etterhvert. Gjorde jeg bildet for mørkt? Likte det sånn egentlig, men er usikker på om det ble for mye!

 

Redigering: Croppet, mørknet, fjernet en del hvite flekker(Ser i etterkant at jeg ikke har fjernet alle! :blush: ), skarpet opp.

 

Brennvidde: 70 mm

Iso: 100

Lukker: 1/200 s

Blender: 13

 

Kom med kritikk og tips! Er helt ny så tar imot alt med takk!

 

Juul

post-60529-1169048153_thumb.jpg

Endret av juul
Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjøpte mitt første Dslr på torsdag, så dette er mitt første bilde.

 

Er vel litt ute av fokus, men det kommer seg vel etterhvert. Gjorde jeg bildet for mørkt? Likte det sånn egentlig, men er usikker på om det ble for mye!

 

Redigering: Croppet, mørknet, fjernet en del hvite flekker(Ser i etterkant at jeg ikke har fjernet alle! :blush: ), skarpet opp.

 

Brennvidde: 70 mm

Iso: 100

Lukker: 1/200 s

Blender: 13

 

Kom med kritikk og tips! Er helt ny så tar imot alt med takk!

 

Juul

7742998[/snapback]

 

Litt for mørkt ja, men du er på god vei!

 

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...