Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan åpne port 139?


Anbefalte innlegg

jeg brukte programmet "shields up" https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 og fikk dette som "svar" :

 

 

"Your Internet port 139 does not appear to exist!

One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind.

 

But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

 

 

Unable to connect with NetBIOS to your computer.

All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet."

 

hvordan åpne porten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk eller noe, men du vet at det er en bra ting at porten ikke er tilgjengelig?

 

Du bruker vel en form for brannmur siden port 139 er stealth. Hvis du bruker en router med brannmur, så bør det ikke være så vanskelig å koble seg til og forandre på instillingene på den. Titt i brukermanualen for å finne ut hvordan du gjør det. Hvis du har en software-brannmur på pcen din bør det være enda enklere. Men hvis du bruker den innebygde brannmuren i XP, så vet jeg ikke om det er mulig...

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk eller noe, men du vet at det er en bra ting at porten ikke er tilgjengelig?

 

Du bruker vel en form for brannmur siden port 139 er stealth. Hvis du bruker en router med brannmur, så bør det ikke være så vanskelig å koble seg til og forandre på instillingene på den. Titt i brukermanualen for å finne ut hvordan du gjør det. Hvis du har en software-brannmur på pcen din bør det være enda enklere. Men hvis du bruker den innebygde brannmuren i XP, så vet jeg ikke om det er mulig...

vel, ok bra at det er slik da...

 

det tenkte kanskje det var problemet med at jeg ikke får til å spille online, dra mirc eller bruke p2p program... eneste som funker er browseren og MSN..

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å åpne den da, og se hva som skjer :) Men titt i hjelpen til programmene som ikke fungerer. Ofte trengs det å åpne eller forwarde spesielle porter for at de skal fungere. Du kan jo også prøve å åpne port 113. Du får mer info om porter på shields-up-siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...