Gå til innhold

Spørsmål om Sennheiser HD650


Anbefalte innlegg

Kikka på den Rega Ear som koster 2000 kr hos hpx.no. Jeg tar meg råd til å kjøpe den hvis jeg merker forskjell i lyden på mine HD650! Som sagt så bruker jeg hodetelefonene bare når jeg spiller (der jeg bor nå, senere kanskje til musikk også). Bruker dem bare hjemme ja, så er ganske stasjonært :)

 

Men er Rega Ear verdt 2000 kroner? Blir lyden så mye bedre?

 

Takk igjen!

Jeg har HD580, den er ganske lik HD650 når det gjelder imperdans og effektivitet. Jeg bruker den kun til hifi, men gjorde for et lite forsøk med den for en stund siden. Jeg bruke Audigy 2 som signalkilde, med og uten egen hodetelefonforsterker i mellom.

 

Forskjellen på lyden med og uten forsterker i mellom var ikke som natt og dag, men den var der i høyeste grad. Generelt fikk lydbildet et løft med forsterker. Mye bedre oppløsning og generelt mye strammere lydbildet, spesielt i de nedre frekvensene.

 

Om Rega Ear er verdt 2000,- er det bare du som kan avgjøre, men jeg skal love deg at det er forskjell.

 

Forsterkeren jeg brukte i mitt lille forsøk var Musical Fidelity X-CAN v2, og jeg bruke Mark Knopfler sitt sailing to philadelphia album samt Essential Yello. CD plater, ikke mp3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i samme posisjon som deg Betroz. Brukte faktisk HD650 uten forsterker i 2-3mnd, rett fra et A2 lydkort.

 

Lyde var helt ok, men med en forsterker som netopp er en Rega Ear så fikk lyden en skikkelig overhaling. Bassen stramma seg til, volumet kunne gå høyere, separering ble bedre, rett og slett alt ble bedre.

 

Ansiktet mitt gikk fra :hmm: til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...