Gå til innhold

A64 socket 939 opsett. Kom med meninger :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo bra ut det her. Bare et par ting..

1, jeg skjønner ikke helt hvorfor du kjøper x850xt pe, da det er bare noen usle mhz i forskjell fra x800xt pe. Så det er ikke verdt pengene i mine øyne, men du om det. :)

2, kan jo spare litt inn på rammen ved og kjøpe for eksempel Kingston hyper x settet som netshop har tilbud på. Er heftige timings på det, så om du har planer om og klokke så er jo det litt kjekt og ha. :p

3, jeg ser du har valgt et hovedkort med via chipset. Og om ikke jeg tar helt feil så er vell nforce overlegent iforhold. Så jeg ville anbefalt et Nforce 4 hovedkort (når det kommer på lager på diverse webshopper).

 

Utenom det så er vell dette en helt grei pc. :)

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar

1:Tenk SLI i disse tider også... Jeg har altid vært fan av ATI, med de har ikke SLI i butikken nå... Så et hovedkort med SLI-støtte som ASUS A8N-SLI Deluxe... Det har samme prisen men er bedre...

 

2: Hvorfor ikke bruke viften som følger med i "Boxed"-pakken... sparer penger og utsetter lite eller ingenting på ytelse, skal du gjøre seriøs overklokking, må du til med kraftigere ting uansett

Lenke til kommentar

Boxed viftene er vel ikke akkurat de beste man får. blir vel en zalam vifte hvis det blir aktuelt. Selv har jeg aldri likt ATI pga cs :tease: . hadde ett r9800pro og som mange ganger omtalt på dette forumet er det ikke den beste kombinasjonen. Men ifølge benchmarks skal altså radeon yte litt bedre i hl2/cs:s etc.

Lenke til kommentar
1:Tenk SLI i disse tider også... Jeg har altid vært fan av ATI, med de har ikke SLI i butikken nå... Så et hovedkort med SLI-støtte som ASUS A8N-SLI Deluxe... Det har samme prisen men er bedre..

ATI kommer heller ikke til å få SLI, ATI sin dual skjermkort løsning heter AMR (ATI Multi Rendring) ... evn. dual GFX som er VIA sin løsning.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

DVD-brenneren du har satt opp til 703,- koster rundt 500,- på de fleste store nettbutikkene. Du bør ihvertfall sjekke litt rundt omkring om noen nettbutikker har mye lavere priser på de produktene du har satt opp.

 

Du får uansett egen frakt på kabinettet, så her trenger du ikke ha fra samme nettbutikk for å slippe mer frakt. Det får du uansett. ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Mitt førstevalg er: asus sli deluxe kortet,med amd 3200 Winchester,og OCZ platinum rev2. ram.

(Winchester 3200 er lett å klokke til 2.6-2,7 ghz med Ocz ram)

Det er hvis du er interesert i overklokking av systemet ditt.

Kjøpte selv følgende komponenter, i påvente av Sli hovedkort og Winchester kjerne CPU:

 

3500+newcastle@2695 (11*245) 1.65v

abit av8

ocz3200 platinum ed. rev2 2,80v 2,5-3-3-10

NorthQ 3312 giant ufo (http://www.northq.com/products/coolers/nq3312.html)

Dønn stabil på full load test med POV-Ray.

Temp på full load 60grader

 

Spiller du mye Online, med spill hvor det er fordel med rask lasting av map (feks. Battlefield 1942) kan jeg anbefale 2 stk Western digital raptor i Raid 0 som systemdisker,kombinert med stor samsung multispin(rask og stille) til lager.

Bruker selv et slikt oppsett og booter maskinen med all innlasting av prog i xp på ca 17 sek. :cool:

 

OBS: Ved bruk av 2 sli skjermkort får du ingen særlig effekt av å bruke 6800 gt kontra 6600 gt før oppløsningen på skjermen blir høyere enn 1200*1024 dvs at bruker du LCD skjerm har det liten hensikt å bruke 6800gt * 2

Opplysninger om dette finner du på anandtech.com, de har en interesant test på sli skjermkort.

Lenke til kommentar
Men 3500+'en vil jo uansett klokke bedre enn 3200+.. ?

Som regel, ja, forutsatt at de begge er Winchester-utgaver.

 

guran1942: Nei, en Winchester er ikke lett å klokke til 2,6-2,7GHz med OCZ-RAM. Noen er lette å klokke til 2,8-2,9 med OCZ-RAM, mens andre er lette å klokke til 2,3-2,4GHz med OCZ-RAM. Du har ingen garanti for at en Winchester klokker til himmelen og høyere bare fordi det er en Winchester.

 

 

eln, jeg regner med at du skal spille noen andre spill en CS/CS:S også? Ellers trenger du virkelig ikke annet enn max 9800pro/6600GT/6800LE (skjønner ikke hvorfor du har hatt problem med 9800pro og CS, har funket helt fint for meg).

Lenke til kommentar

guran1942: Nei, en Winchester er ikke lett å klokke til 2,6-2,7GHz med OCZ-RAM. Noen er lette å klokke til 2,8-2,9 med OCZ-RAM, mens andre er lette å klokke til 2,3-2,4GHz med OCZ-RAM. Du har ingen garanti for at en Winchester klokker til himmelen og høyere bare fordi det er en Winchester.

 

 

Sant nok, :yes:

men OZC 3200 platinum rev2, greier 300mhz fsb (DDR600), og winchester cpuen kjent for å klokke meget bra,

3200 går med 10*200fsb, så multiplikatoren er ikke begrensningen så lenge rammen henger med, og hk har lås på pci-bus osv. Begrensningen blir hva cpu greier.

Jeg har lest en del tester (EN av dem - tysklands største data blekke).Her refereres det til 3 stk 3000+ hvorav 2 greide 2,7 ghz og 1 greide 2,6 ghz. Dette kan tyde på at produksjonskvaliteten på Winchester er meget bra,noe som gjør at cpu som kunne vært solgt som 3800+ blir multiplikatorlåst og solgt som 3000+ osv. Det er klart at du kan være uheldig og få en cpu som ikke orker 2,6-2,7 ghz, men jeg tror sjansen for å få en som ikke greier dette er liten. Sjansen for om 3500+ greier 2,6-2,7ghz er vel neppe så mye større.

Noen garanti har man aldri. Det blir til syvende og sist et pris spørsmål, det skiller ca 600.- mellom 3200 og 3500 og ca 1000.- mellom 3000 og 3500.

Har du penger nok er vel FX55 tingen.

Som du ser har jeg vært meget heldig med min Newcastle 3500+@2,695ghz som er sigende skal være en dårlig klokker ( maks 2,4-2,5ghz)

Hadde tenkt til å kjøpe Winchester 3200+ og Sli hk, men nå blir det Winchester 3000+, så bruker jeg den beste cpu til far og den dårligste til mors kabal pc :D

Lenke til kommentar

Heheh ja det virker jo lovende. Netshop har fortiden Ukens tilbud på kingston hyperX low latency rammen. Hva med dette opsettet:

 

 

 

895,00 Chieftec Mesh serie m/dør Sort og hvit 360w psu Netshop.no

 

995,00 Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X Netshop.no

 

575,00 NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern Netshop.no

 

2 295,00 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM ''Winchester'' Netshop.no

 

196,00 Serial ATA 150 50 cm vinklet Netshop.no

 

449,00 Zalman CPU Vifte CNPS7000B-Cu Netshop.no

 

1 750,00 2x Seagate 160GB S-ATA NCQ 7200RPM Netshop.no

 

150,00 Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Netshop.no

 

1 695,00 Kingston HyperX PC3200 1024 MB Ultra Low Latency (2x512) 2-2-2-5 Netshop.no

 

4 232,00 Sapphire x850XT PE 256MB Skjermkort PCIe 16x,256BIT,DDR3,DVI+DVI+VIVO,RETAIL Komplett.no

 

Tot: 13 232,00 (inkl. mva.)

Lenke til kommentar

Kjøp disker med 16mb cache, dropp x850, x800pro\xt og 6800gt\ultra vil sikkert gå ned i pris når x850 kommer ut. Kan ikke se for meg at x850xt blir like dyrt som x800xt slik prisene sier i dag.

 

Vurder SLI sterkt! Fine oppgraderingsmuligheter som du ikke vil angre på etter et års til eller vel så det.

 

Hilsen Dario G.

 

BTW: koss hengen fredrik? =)

ZULU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...