Gå til innhold

Retur av hardisk


Anbefalte innlegg

Jeg har en 2 månder gammel Western Digital Caviar 200GB som har klikket 2 ganger nå, alt på den har forsvunnet. Når vil jeg benytte meg av garantien å bli kvitt svineriet. Hvordan går jeg frem på Komplett.no, forlanger jeg pengene igjen eller tester de den i xp uten finne ødelagte sektorer for dermed å sende den tilbake til meg, pluss ett gebyr. Jeg vil bli kvitt Western Digital Caviar 200GB i henhold til garantien og jeg vil IKKE ha noe annet fra WD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare skriv til dem og si det som det er og at du ikke lenger finner deg i det.

 

I det året som var så synes jeg kvaliteten på diskene til WD har sunket enormt, jeg har samme problemet som deg med en 160 gigs versjon av WD, den formaterer seg, plutselig er hele dritten korrupt (skjedd 2 ganger), så er partisjonene borte og nå far jeg ikke kontakt med disken i windows lenger. Det problemet jeg har nå får alle de andre jeg har hatt til å virke som barnemat. Disken synes i bios og oppstart, kommer inn i windows så ser jeg den gjennom disk management og partition magic men får ikke brukt den, får ikke gjort noen ting det eneste alternativet som er mulig å valge er å slette partisjonen....

 

 

Så WD STFU! Hatet de fra den dagen jeg fikk disken!

 

 

Sender de deg ikke en ny en så be dem om å lese denne tråden her (pluss at det er mange andre på forumet so handler om WD og problemer).

 

 

Mvh.

 

SinHazzard

Lenke til kommentar
Bare skriv til dem og si det som det er og at du ikke lenger finner deg i det.

 

I det året som var så synes jeg kvaliteten på diskene til WD har sunket enormt, jeg har samme problemet som deg med en 160 gigs versjon av WD, den formaterer seg, plutselig er hele dritten korrupt (skjedd 2 ganger), så er partisjonene borte og nå far jeg ikke kontakt med disken i windows lenger. Det problemet jeg har nå får alle de andre jeg har hatt til å virke som barnemat. Disken synes i bios og oppstart, kommer inn i windows så ser jeg den gjennom disk management og partition magic men får ikke brukt den, får ikke gjort noen ting det eneste alternativet som er mulig å valge er å slette partisjonen....

 

 

Så WD STFU! Hatet de fra den dagen jeg fikk disken!

 

 

Sender de deg ikke en ny en så be dem om å lese denne tråden her (pluss at det er mange andre på forumet so handler om WD og problemer).

 

 

Mvh.

 

SinHazzard

Jeg får gjøre det da. Må bare redde så mye jeg kan selv om mesteparten dessverre er korrupt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Seff. ryker noen hardisker og det er synd. Det får man tilbake på garantien etter mer eller mindre plynder. Alle disker ryker før eller senere.

Jeg er redd at noen hardisker ryker av utenforstående grunner som drivere, fsb, hovedkort, psu, temp eller "you name it". Hvis man kunne være grei å skrive hvilket system man har så kunne man iblant avdekke de utenforliggende forhold. Da kunne man være til stor hjelp for andre.

Det er for dårleg å lage en tråd der "ditt og datt er dritt ligg unna". Det er helt sykt å høre.

For å ta et stilisert eksempel: "Hvis alle haddde Seagate og noen ble retunert som garanti, så ville det være vanskelig å avgjøre om der dreiet seg om dritt eller ikke." :D

Lenke til kommentar

jeg hadde en 160 maxtor disk som holdt i ca 2 mnd. returnerte disken, med god begrunnelse og dokumentasjon (i form av printscreens) av opplagte feil ved disken. jeg fikk da etter 4-5 dager tilbake en nyere modell av samme disken. denne har fungert upåklagelig.

 

konklusjon: returner disken til komplett, og deretter motta ny disk

Lenke til kommentar
Jeg er redd at noen hardisker ryker av utenforstående grunner som drivere, fsb, hovedkort, psu, temp eller "you name it".

Jeg har hatt en WD 2000JB som fikk korrupte filer pga. den ene IDE-kanalen på Hovedkortet (Abit NF7-S) blei møng..

Harddiskene "skrur seg av og på" fra tid til annen, mest sannsynlig grunnet billige Taiwan-Y-Splitter for strøm :p

 

 

Edit: Et "verktøy" for å kanskje kunne gjenopprette data fra bad sectors, er spinrite. Har visstnok hørt at det programmet funker ganske greit..

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Bruker du WinXP Pro ?

 

Dama og jeg har opplevd en del ganger at Windows XP Pro brått "mister" filsystem helt uten forvarsel. Hvis du gjør et lite søk på nettet, så ser du brått at dette dessverre ikke er en uvanlig ting. Filsystemet kan som oftes hentes fram med f.eks Partition Magic eller så kan dataene hentes fram med programmer ala GetDataBackNTFS, Undelete, Restoration osv.

 

Hvis disken passerer Westerns disk-diagnose (last ned fra wdc.com), så er det ikke noe feil på den. Jeg er riiimelig sikker på at det du opplever er en bug i Windows XP Pro, som Microsoft IKKE har funnet/løst. Det skjer ikke i Windows XP Home eller Windows 2000.

 

Vi har opplevd dette totalt 4 ganger på ca 1 år, men forskjellige disker, forskjellige hovedkort. Både 2,5" laptopdisk, 3,5" intern IDE og ekstern USB2.0 disk.

Lenke til kommentar

Har holdt meg til kun WD de siste 4 årene både for meg selv og når jeg bygger maskiner for andre. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen her, har aldri opplevd krasj av noe slag med disse. Er meget fornøyd med disse men har ikke erfaring med de som er større enn 160 gig. Mulig de er dårligere.

 

Edit: skriveleif

Endret av skulibutten
Lenke til kommentar
Bruker du WinXP Pro ?

 

Dama og jeg har opplevd en del ganger at Windows XP Pro brått "mister" filsystem helt uten forvarsel. Hvis du gjør et lite søk på nettet, så ser du brått at dette dessverre ikke er en uvanlig ting. Filsystemet kan som oftes hentes fram med f.eks Partition Magic eller så kan dataene hentes fram med programmer ala GetDataBackNTFS, Undelete, Restoration osv.

 

Hvis disken passerer Westerns disk-diagnose (last ned fra wdc.com), så er det ikke noe feil på den. Jeg er riiimelig sikker på at det du opplever er en bug i Windows XP Pro, som Microsoft IKKE har funnet/løst. Det skjer ikke i Windows XP Home eller Windows 2000.

 

Vi har opplevd dette totalt 4 ganger på ca 1 år, men forskjellige disker, forskjellige hovedkort. Både 2,5" laptopdisk, 3,5" intern IDE og ekstern USB2.0 disk.

Jeg bruker Winxp pro ja, men det er ikke denne jeg har systemet på. Disk c er en seagate den har jeg aldri hatt problemer med. Hvist der er en feil i WinXp pro som sletter filer så burde det vårt filer borte fra seagaten også, ikke bare WDen.

Endret av tjodleiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...