Gå til innhold

Fps problemer med ati 9800


Anbefalte innlegg

en m8 har problemer med sitt skjermkort å få 100 fps på det kjente spillet counter-strike,

jeg har selv ikke noe spesi peiling på ati kort.. men har fått høre at det er et kjent problem med fps drop i cs.

 

Han har formatert, nyeste drivere & jeg har bedt han sjekke for løse vifter på cpu / gpu

 

Jeg vet det finnes et hav forskjellige drivere til Ati men kan ikke foreslå noen til han, men noen skal være tilrettelagt Opengl eller direkte til cs.

Han sier han hadde 100 fps før men nå var det var nedover osv..

Maskinen er clean for virus eventuelle bugs / spyware,

 

 

har sjekka speccs på maskinen hans så det er ikke noe merkbart som skal knekke på ytelsen i fps spill.

 

Så om noen kjenner til dette problemet med cs (som visstnok er det viktigse for han) så gi meg en liten pekepinn slik at jeg kan hjelpe stakkaren :!:

Endret av -(UnLuCkY)-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har AMD 64 3000+ og 9800 pro...kjører cs på 100 fps konstant uansett antall folk/smoke/etc....Men min bror og flere andre jeg kjenner, som har P4, sliter sterkt med fpsdrop når det kommer til 9800 pro. Så derfor tror jeg 64bitsystemet er en fordel...

Lenke til kommentar

keiz du er desverre helt på jordet. Trådstarter har jo nevnt at specs ellers skal holde fint.

 

OpenGL driverne som er med dagens Catalyst er ikke særlig gode til eldre spill som CS. På www.omegadrivers.net finner du drivere der du kan spesifisere at det skal brukes eldre OpenGL, som gir mye bedre utgangspunkt til å få 100fps.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

..hatt samme problemet med min maskin, og trur jeg kan svaret.

 

I console, før du begynner å spille, må du skrive inn 3 kommandoer jeg mener skal fikse det:

 

Cl_updaterate 101

Cl_cmdrate 101

rate 25000

max_fps/fps_max 101

 

er litt usikker på den siste der =p lenge siden jeg fikset det

 

lykke til;)

Lenke til kommentar

du som spurte om cpu så har han amd athlon xp 2400+

 

og han er vandt til 640* oppløsning så jeg klør meg bare mere i skallen..

men fekk et tips om at omega driverene skulle være ålreite så skal be han teste dem :)

 

og dj_j0tul: det du hinta fram der var rates som har med netttrafikken inn / ut å gjøre,

ingenting med grafikk :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg hadde det samme......

 

visst den låser seg automatisk på rundt 75 hele tia eller 60 er det fordi du har vertical syn på application controlled inne på skjermkortet ditt inne på "performance and quality"

 

trykk på vertical sync der du finner det og ta den på off! da låser den seg ikke automatisk på 75 eller 60... TROR JEG, var noe slikt jeg gjorde vertfall... men PRØV DET :w00t:

Lenke til kommentar
jeg hadde det samme......

 

visst den låser seg automatisk på rundt 75 hele tia eller 60 er det fordi du har vertical syn på application controlled inne på skjermkortet ditt inne på "performance and quality"

 

trykk på vertical sync der du finner det og ta den på off! da låser den seg ikke automatisk på 75 eller 60... TROR JEG, var noe slikt jeg gjorde vertfall... men PRØV DET :w00t:

jepp stemmer det, men er nokk desverre et dypere problem enn vsync desverre :dontgetit:

Lenke til kommentar
I console, før du begynner å spille, må du skrive inn 3 kommandoer jeg mener skal fikse det:

 

Cl_updaterate 101

Cl_cmdrate 101

rate 25000

max_fps/fps_max 101

 

:thumbup: Dette er nok noe mange ikke kjenner til, men ihvertfall så pleier cs å være låst til max 72fps ell noe som default.. prøv de kommandoene over "fps_max 101" ;)

(Tror ikke raten har noe med fpsen å gjøre, bare hvor god forbindelese du skal ha med servern (blir begrenset til båndbredden))

 

Edit:

Ofte pleier ATi- og Omega driverne å sette på ekstra med AA og AF og masse annet stæsj ved installering\oppdatering. Prøv å se om disse instillingene er satt opp (eller andre instillinger for den saks skyld) ;)

Kan nok bli litt fps-tap hvis den står på 16xAA og 16xAF :cool:

Endret av buskbjørn
Lenke til kommentar

ja, å om du prøver å skrive developer 1 så kan du tilogmed komme deg over den magiske 100 fps grensa som der igjen er låst.. noe enda ferre folk vet :p

 

men, det er ikke noe cmd som er problemet.. det er nokk et hardware / driver som jeg trenger en liten hjelp til.. tror jeg kan de fleste cmd som finnes i hl motoren (som er nyttige even)

Lenke til kommentar
jeg hadde det samme......

 

visst den låser seg automatisk på rundt 75 hele tia eller 60  er det fordi du har vertical syn på application controlled inne på skjermkortet ditt  inne på "performance and quality"

 

trykk på vertical sync der du finner det og ta den på off! da låser den seg ikke automatisk på 75 eller 60... TROR JEG, var noe slikt jeg gjorde vertfall... men PRØV DET :w00t:

jepp stemmer det, men er nokk desverre et dypere problem enn vsync desverre :dontgetit:

åh :( ok da

 

synd att jeg ikke kan hjelpe

Lenke til kommentar

Det burde ikke være noe problem å kjøpre 100fps for han med 9800PRO. Har selv 9200SE 128MB som ikke er spesielt bra, men med gode drivere klarer jeg å komme meg opp i 100fps stabilt på en del baner. ATI har kommet med Catalyst drivere som optimaliserer skjermkortet med opptil 20%. Den Catalyst driveren som er kommet er for kort fra 9800-serien og oppover. Prøv den! Ser ikke noen annen grunn til at han ikke skal klare 100fps etter alle forslagene som er kommet inn her. Lykke til med å fixe fps'en :)

Lenke til kommentar

altså.. cs kan være et lumskt spill som lever sitt eget liv :p

 

Før formatering: 100 fps, skjermkort bios: 5.40.02.22.04 Forceware-versjon: 71.24

Etter formatering: 60-90 fps, skjermkort bios: 5.40.02.22.04 Forceware-versjon: 71.24

 

i begge tilfeller er det 8xAGP, fastwrite off, vsync off etc.

 

MEN, en ukes tid etter formatering. INGEN forandringer gjort ved pc'en som burde gi høyere ytelse ( heller dårligere ), så sprat fps opp til 100 konstant når jeg satte meg ned for å spille en morgen..

 

Konklusjon: Et demonbesatt spill som lever sitt eget liv.. :thumbup:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...