Gå til innhold

Fps problemer med ati 9800


Anbefalte innlegg

I console, før du begynner å spille, må du skrive inn 3 kommandoer jeg mener skal fikse det:

 

Cl_updaterate 101

Cl_cmdrate 101

rate 25000

max_fps/fps_max 101

 

:thumbup: Dette er nok noe mange ikke kjenner til, men ihvertfall så pleier cs å være låst til max 72fps ell noe som default.. prøv de kommandoene over "fps_max 101" ;)

(Tror ikke raten har noe med fpsen å gjøre, bare hvor god forbindelese du skal ha med servern (blir begrenset til båndbredden))

 

Edit:

Ofte pleier ATi- og Omega driverne å sette på ekstra med AA og AF og masse annet stæsj ved installering\oppdatering. Prøv å se om disse instillingene er satt opp (eller andre instillinger for den saks skyld) ;)

Kan nok bli litt fps-tap hvis den står på 16xAA og 16xAF :cool:

hehe, ja, jeg fikk bare tips om dette i en tråd jeg leste for lenge siden=) så, jeg skal ikke påstå noen verdens ting angående "peiling" eller ei :p

 

funka hvertfal for meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har AMD 64 3000+ og 9800 pro...kjører cs på 100 fps konstant uansett antall folk/smoke/etc....Men min bror og flere andre jeg kjenner, som har P4, sliter sterkt med fpsdrop når det kommer til 9800 pro. Så derfor tror jeg 64bitsystemet er en fordel...

 

 

Rart du sier det Keiz, jeg fikk akkurat ny data igår med en pentium 4 3.0 ghz (socket 478) og et 9800pro... Jeg har aldri mindre enn 100fps..

Lenke til kommentar
keiz du er desverre helt på jordet. Trådstarter har jo nevnt at specs ellers skal holde fint.

 

OpenGL driverne som er med dagens Catalyst er ikke særlig gode til eldre spill som CS. På www.omegadrivers.net finner du drivere der du kan spesifisere at det skal brukes eldre OpenGL, som gir mye bedre utgangspunkt til å få 100fps.

Er jeg helt på jordet ja? Ok. Har erfaring med flere PCer med 9800 pro. Alle som har 64bit kommer best ut (sett ut ifra lik/delvis lik CPUhastighet m.m). Omegadriverne hjelper på litt. Snakker av erfaring her Kevlar. Har spilt cs siden dagens gry.

Lenke til kommentar
keiz du er dessverre helt på jordet. Trådstarter har jo nevnt at specs ellers skal holde fint.

 

OpenGL driverne som er med dagens Catalyst er ikke særlig gode til eldre spill som CS. På www.omegadrivers.net finner du drivere der du kan spesifisere at det skal brukes eldre OpenGL, som gir mye bedre utgangspunkt til å få 100fps.

Er jeg helt på jordet ja? Ok. Har erfaring med flere PCer med 9800 pro. Alle som har 64bit kommer best ut (sett ut ifra lik/delvis lik CPUhastighet m.m). Omegadriverne hjelper på litt. Snakker av erfaring her Kevlar. Har spilt cs siden dagens gry.

jeg har Xp2500, 512 ram, Asus A7N8x og 80gb hdd.... kjører Standard Catalyst-drivere, med full Antialiasing, og Filtering, og ligger konstant på 99 fps.... så, er nok ikke helt enig med teorien din, men, for all del, skal ha respekt for folk med erfaring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...