Gå til innhold

Jubel når eg såg på vekta !


MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må bare si at sånn jævla "spise-sunt-og-lite" slankekurer er oppskrytt. I jula proppa jeg i meg kilovis med usunn mat og godteri og drakk litervis med brus og jeg gikk NED 1-2 kilo.

må bare si at når man har slanket seg en del å lærer seg å kontrollere vekta, så lærer man også at man alltid svinger 1-4 kilo omtrent uansett hva man spiser. så de 1-2 kiloene du gikk ned var nok ikke "stabile" kiloer. bryr meg igrunn lite hvor mye du påstår at du har klart å holde de kiloene nede, for uansett så vet man at det ikke akkurat er en måte å slanke seg på ved å spise mye fet mat og brus. dog, det skal sies at for en som spiser forholdsvis normalt, så kan man faktisk gå ned noe ved å spise et og annet stort måltid nå og da siden dette øker fobrenningen.

Lenke til kommentar

Normalitet er et teit utrykk. Det eg har merket at normal brukes til er at folk vil at andre skal være gjennonsnittlige, dvs like. Men normalt kan brukes om helsemessige ting: fks ikke så normalt å ha kreft.

Men sånn prinsipielt(ihvertfall så lenge det ikke er snakk om helse) så er normal et tåpelig utrykk.

IMHO.

 

 

Er forøvrig 180cm høy og veiger 64-67 kilo.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

181 - 15 år - 92 kilo :mad:

 

Nedtur: stor ring rundt hofta

 

Opptur: er større over skuldrene enn over magen :w00t:

 

Mål: skal ned til 80 (Sykkel, 3d-mølle + romaskin) Så pumpe opp til 90 igjen :o)

 

Etter det: Sykkel & romaskin (3d-mølle = aua i leggene)

 

= Bra kropp, stor nok fra skulder til skulder :D

 

= Dama jeg vil ha (Har lovt at jeg skal gå ned før vi begynner noe forhold, det er ikke hu som ikke vil ha meg pga vekta & kroppen (Tror jeg da :) )

Lenke til kommentar

Gått opp 1,5 kilo siden førjula, og vektpila har nå landet på 68 kilo, Litt trist egentlig, lå på en ideelvekt en stund: 66,6 kilo ;) Men veier litt lite faktisk til høyden min, vet ikke helt hvorfor, er ikke akkurat et plankemenneske. Svak beinbygning?

Siden jul har jeg lagt om treningen og trener nå styrke minst 2 ganger i uka.

Er muligens pittelitt over 185 cm...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

det å si at usunn mat, ikke gør at en går opp i vekt, er jo bare tullball... Må huske på at det er mange andre ting enn næring som avgjør hvor mye du går opp/ned...

 

Før jul, kuttet jeg ut alt som het godteri og sukkerbrus/is-te etc... og bare drakk vann/light og sukkerfrie pastiller istedenfor godteri (sjokolade etc.) på 3 uker gikk jeg ned fra 61 til 54... Samtidig spiste jeg de vanlige måltidene (for meg vil det si 1 baggis til frokost og middag mellom 17-20)

 

Det gjorde ikke noe om jeg spiste 500-1000 gram med middag, gikk fortsatt stabilt ned, men med en gang jeg begynnte å drikke brus/spise godteri gikk jeg opp...

 

Nå i vinterferien har jeg jobbet fra 6-14 hver dag, og bare spist lunsj (12) og middag... da har jeg gått ned 2 kilo på 4 dager

 

Har ikke trena så mye i det siste pga sykdom (pleier å trene 5-7 dager i uka, inkludert konkurranser (hopper på ski), som er ca. hver eneste helg fra tidlig januar, til slutten av mars), men når jeg trener, så hjelper det faktisk veldig lite! Det er kun hvis jeg driver med intervalltrening (2 min jobb, 2 min aktvi pause, 5 serier), at jeg går mye ned, da går jeg ned 0,5-1 kg på ett døgn etter det... Men selv om jeg jobber i en og en halv time på puls rundt 150-160 så hjelper det veldig, veldig lite...

 

tredemølle er ikke noe jeg ville satset på, ta heller på deg et par gode løpesko (f.eks med gore-tex nå på vinteren) og ta deg en løpetur ute, det er mye bedre for beina, og du får frisk luft... når snøen blir borte er det veldig digg å løpe i skogen/skiløyper som er bare, der er det mykere underlag og dermed mindre belastning på bena...

 

Veier nå 56.5 kilo, og er 170 høy, mål er å holde meg stabil der... evt gå ned 0.5...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...