Gå til innhold

Får ikke start på maskinen


Anbefalte innlegg

Kjøpt ny pc og satt alt sammen....MEN!!

 

PCn vil ikke starte...har sjekka psu wattage calculator og den anbefalte min. 329 og jeg har en NorthQ 400W. Er det noen som har en guide til hvordan jeg skal sette alle de bittesmå kablene aka. pins

 

Jeg har koblet i strøm og prøvd å starte, men det eneste som skjer er at viftene spinner litt...

 

Specs: 64 bits AMD 3500+, Corsair XM3200XL 2x512, HIS Excalibur X800PRO VIVO, NQ 4001 Silent PSU, MSI K8N Neo2 Platinum. 200gb WD S-ata

 

Venter på hjelp...

Endret av SpecialUnit69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må vertfall se i hovedkortmanualen så du får satt alle kabla riktig det er første bud. tenk om man setter reset bryter kabla på power bryteren da gitt! :D

ellers så er msi hovedkorta greie di har en sak med fire leds der alle skal lyse grønt ved oppstart, lyser en eller flere rødt er det no feil som man kan lese av i manualen

Endret av jan.ata
Lenke til kommentar

Jeg har nå stresset endel og kommet fram til en føkka konklusjon:

 

Den NYE maskinen funker ikke med NY NQ psu, men den funker med en steinalder 300W psu (riktignok uten skjermkortet plugga i)

 

Den gamle maskinen som jeg tok den GAMLE psuen fra funker fett med NY NQ psu!!! :ohmy:

 

Problemet virker å være at NY psu og NY maskin ikke vil starte sammen.

 

Finnes det NOEN SOM HELST logisk forklaring på dette???!!!

 

2 SEKUNDER SENERE!!!::::: Den nye psuen funker nå på den nye maskinen.... HVORFOR? VETTAFAEN!... det virker som om den nye maskinen trengte en gammel psu for a "aktivere" seg, for så å kjøre videre med den nye psuen...

 

Noe er ikke som det skal være her, men nå funker det da ihvertfall, kanskje...

Endret av SpecialUnit69
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...