Gå til innhold

Hilken rase/klasse levler fortest?


Anbefalte innlegg

Så konklusjonen blir jo som sagt før meg.. Spill det du vil, det er ingen som lvl'er noe spesielt fortere enn andre. Isåfall så går det opp i opp senere. F.eks priest er populær i grupper og blir veldig god på høyere lvl'er, mens f.eks en paladin kan være lett i de første lvl'ene, men vanskeligere senere.

 

Så velg det du føler for/har lyst til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lite som kan måle seg med Hunter hvis du skal spille alene. Mulig å levle veldig effektivt. Lite nedetid og dreper ganske hurtig.

Ok, det er flere som sier at hunter er best til solo gaming.

Men jeg skal spille en del i grupper, og med venner. Derfor hadde jeg lyst til å velge priest, men jeg satser også på å spille litt solo, og det spesielt i starten.

 

Så jeg velger nok enten NE druid, eller Human mage.

Lenke til kommentar

jj jeg var UD mage fire funka fett men den klassen er litt vanskelige å gjøre solo med for du tåler så litte og manaen fykker som hell***...men warrior når du får den opp i høy lvl så kan du ta 2 ppl i høyere lvl en deg,men man må jo slitte litt då :D så ja jeg går for Orc warrior på Fb.

Lenke til kommentar

warrior er ikke lett å spele som. Og du klare (vanligvis) ikke å ta folk som er 2 levler høgre enn deg. Viss du les litt på wow forumet så finne du ut litt av kvart om warrior..var mange av de som sliter med folk 4-6 levler lavere enn hva de er. Blir ikke noe lettare som høgare level heller..menmen..jeg har ikke spelt som warrior enda men alt det jeg sier er det mange som syter om.. :p nerfing osv :p

Lenke til kommentar

Det å henge seg på spillere med høyere level enn seg selv er igrunn veldig teit. Hvertfall om de er betytelig høyere. Greit nok at man kan ta vanskeligere quester, men XP rewarden fra questene er mindre enn XPen man har fått fra alle monstrene man har drept for å komplettere den. Så om man får 1/3 av XPen man egentlig skulle ha fått siden man er med større folk, vil man slite mer og mer med questene man skal ta i andre områder, pga level vil være feil.

 

Det beste er å alltid finne folk på ca samme level som deg selv. På denne måten vil man få mest mulig XP fra enemies og gå fortere opp i level.

 

Om du skal være noe med NE, ville jeg dratt fra Silverpine Forest på lvl11 og ned mot Westfall. Deretter dratt til redridge når du er 16-17 ( du har fortsatt quests igjen i Westfall på denne tiden ) og gjort de lette questene der. Redridge Goulash, Baying of Gnolls, og de Sunfish greiene osv. For så å dra tilbake til Westfall og ta de resterende questene + deadmines.

 

Deretter ta flere quest i Redridge så du blir 22-24 for så å gå til duskwood og samkjøre den med redridge og bli lvl 30. Etter dette er det bare til å spurte ned til Stranglethorn Vale eller ta noen quest i Wetlands om du ikke har høy nok level etter alt dette.

Lenke til kommentar
Bra tips DeeTee, jeg bruker å gjøre det på samme måten, men jeg river med meg noen quests i Loch Modan, Darkshore, Ashenvale osv. mens jeg holder på :)

Joda, tar en snartur til Loch'en for Idol quest og Ogre bossen også. Slik at damen får lvl20 paladin klubbe oppdraget sitt :)

 

Men har ikke drevet så mye i Darkshore - synes det var litt kjedelige quester der, så holdt meg på humansida for det meste. Får prøve litt i darkshore i Open beta, eller ta turen innom i US Retail for å sjekke ut. NE questene er hvertfall fulle med pengerewards. Ingen er rikere etter noobquesting enn NE hvertfall :)

 

Og, det går faktisk ann å kose seg med spillet selv om man spiller hurtig. Grunnen til at mange av oss spiller hurtig er at vi har vært der og gjort det før. Da er det ikke like spennende å tusle rundt i Elwynn Forest med grå items å whacke ulver.

 

Uansett, bruker du par tre dager å bli lvl 20 første gang, bruker du garantert ikke mer enn 1 dag på neste char.

 

Jeg kommer hvertfall ikke til å ha noen nye aha opplevelser før jeg får en char opp til LVL50. Får håpe heroclasses kommer til sommeren :)

Lenke til kommentar

Første til 60 på US retail var Rogue. :p

 

Hvis du bruker 3-4 sinister strikes og så eviscerate for å drepe mobs går det ganske fort. Skaff talents som hjelper deg med dette (husker ikke navnene i farten.) Bruk sverd/mace med bra dps i main hand og en rask dagger i off-hand. Når du får posions bruk cripling på main og instant på off-hand.

Men som andre har sagt så funker alle klasser ca like bra. Priest er absolutt ikke så vanskelig å soloe med, tror det er en myte med rot i andre spill :)

 

Pass på å alltid ha mat/drikke osv med deg for å ha minst mulig downtime.

 

Hvis du føler en quest går treigt og du ikke har noen andre quests som du kan gjøre i et omeråde så stikk til tilsvarende omeråde et annet sted eller grind monstre 1-2 levels under deg til du går opp en level eller to. Det er bedre enn å slite seg sakte gjennom en quest som er litt for vanskelig.

Omeråder for ca samme lvl alliance:

10-20: Westfall, Loch Modan(?), Darkshore

20-30: Redridge/duskwood, Wetlands, Ashenvale

30-40: Stranglethorn, Desolace, Arathi

 

Veldig ca levler da, ikke saksøk meg :p

 

Prøv å samle alle questene i et omeråde før du begynner å gjøre noe. Mange quests overlapper hverandre så du kan slå flere fluer i en smekk :) Løping fram og tilbake får du ikke noe exp for så prøv å minimere det. Høres kanskje litt ekstremt ut, men det blir en del timer etterhvert.

 

Det var noen tips hvertfall

Lenke til kommentar
warrior er ikke lett å spele som. Og du klare (vanligvis) ikke å ta folk som er 2 levler høgre enn deg. Viss du les litt på wow forumet så finne du ut litt av kvart om warrior..var mange av de som sliter med folk 4-6 levler lavere enn hva de er. Blir ikke noe lettare som høgare level heller..menmen..jeg har ikke spelt som warrior enda men alt det jeg sier er det mange som syter om.. :p nerfing osv :p

Jeg kan soloe mobs 3-4 levler over meg med min 52 warrior, men jeg har riktignok rimelig bra utstyr. Det er ikke i PvE warrior har størst problem, men i PvP, der er vi rett og slett sjanseløse mot det aller meste. Veldig synd at Blizzard fortsatt ikke har rettet opp i dette (snarere tvert i mot). Det er stort sett én ting vi gjør vesentlig bedre enn en paladin, og det er aggro-management, men dette hjelper fint lite i PvP.

 

Områdene som blir nevnt her stemmer bra, men du trenger ikke akkurat å notere ned når du skal være hvor. Questene henger sammen slik at du blir ledet rundt omtrent slik om du følger dem. Prøv bare å samkjøre litt slik at du har flere quester til Stormwind før du drar dit, for eksempel. Reisetid utgjør ganske stor andel av tiden din alt i alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...