Gå til innhold

Overklokking.no T-skjorter?


Anbefalte innlegg

Størrelsen virker som standard herrestørrelser. Jeg ruver ikke mer enn 170cm over bakken med ganske gjennomsnittlig kroppsbygning, og L passer helt fint til meg.

 

Microplex er nødt til å ha sporbare pakker og postoppkrav, derfor blir det relativt dyrt. Ekspedisjonsgebyret blir ikke høyt for skjortene, men det er dårlig butikk å kjøpe én skjorte. Kjøp to-tre stykker i slengen, så blir det ikke så dyrt - dere må jo uansett ha en i hver farge ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har jo sagt noe om Microplex så da kan du beregne på 100kr for frakt og 70kr i eksp.gebyr så prisen på ei t-skjorte stiger fra 150 til over 300kr =)

 

men men jeg skal ha uansett jeg :)

Vårt ekspedisjonsgebyr er (og har alltid vært) 25 kroner inkl.mva.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Espen faale, men vi kan vel ikke kjøpe noe utenom at dere sender med posten service pakke vel? for det er den som er dyr...

Posten er noen blodsugerer!

Hei!

 

Det lyder sikkert som om det er vi som er vanskelige når det gjelder dette med forsendelsesmåte, men det har faktisk sin årsak:

 

I tidenes morgen (les: da vi begynte) sendte vi ut mindre pakker som A-post. Problemet som oppsto etter en stund var at mistenkelig mange pakker aldri kom fram til kunden. Om det var surr fra postens side eller hva som var årsaken vil vi ikke spekulere i, men enden på visa ble alltid at vi måtte sende ut pakken på nytt, enkelt ganger faktisk 3 ganger totalt for at en skulle "komme frem".

 

Ettersom A-post ikke er registrerte sendinger kan vi ikke bevise at vi faktisk har sendt pakken i det hele tatt og er følgelig erstatningspliktige ovenfor kunden om pakken "forsvinner" i posten. Det ble etterhvert en dyr affære og var ene og alene grunnen til at vi ble nødt til å kutte ut andre sendemåter enn registrert post.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

 

Vårt ekspedisjonsgebyr er (og har alltid vært) 25 kroner inkl.mva.  

 

 

*kremt* les hva dere skriver på http://www.microplex.no/rubweb/kundesenter...etingelser.html

 

"Sendes pakken som postoppkravspakke er fakturagebyr og oppkravsgebyr slått sammen til ekspedisjonsgebyr kr.70,-".

 

Skal nå innrømme at det å si "over 300kr" var en liten overdrivelse, men 270kr blir det, minst.

Lenke til kommentar

øøøøhhhh.....

 

 

Skrevet: 08 Mar 2003 23:07    Tittel:  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Espen Faale skrev:  

 

 

Vårt ekspedisjonsgebyr er (og har alltid vært) 25 kroner inkl.mva.  

 

 

 

 

*kremt* les hva dere skriver på http://www.microplex.no/rubweb/kundesenter...etingelser.html  

 

"Sendes pakken som postoppkravspakke er fakturagebyr og oppkravsgebyr slått sammen til ekspedisjonsgebyr kr.70,-".  

 

Skal nå innrømme at det å si "over 300kr" var en liten overdrivelse, men 270kr blir det, minst.  

 

Hvis prisen på skjorta er 150,- og porto til sammen er 70,- så får jeg det til å bli 220,- jeg da...

Lenke til kommentar
*kremt* les hva dere skriver på http://www.microplex.no/rubweb/kundesenter...etingelser.html  

 

"Sendes pakken som postoppkravspakke er fakturagebyr og oppkravsgebyr slått sammen til ekspedisjonsgebyr kr.70,-".

 

Skal nå innrømme at det å si "over 300kr" var en liten overdrivelse, men 270kr blir det, minst.

Jeg trodde det fremgikk klart av teksten på siden du refererer til at gebyret som står spesifisert på fakturaen er en sammenslåing av vårt ekspedisjonsgebyr og postens oppkravsgebyr - ikke at vi tar 70 kroner i ekspedisjonsgebyr.

 

Men - skal få omformulert innholdet for å få gjort dette enda tydeligere.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Jeg trodde det fremgikk klart av teksten på siden du refererer til at gebyret som står spesifisert på fakturaen er en sammenslåing av vårt ekspedisjonsgebyr og postens oppkravsgebyr - ikke at vi tar 70 kroner i ekspedisjonsgebyr.

 

Men - skal få omformulert innholdet for å få gjort dette enda tydeligere.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

 

Saken var vel heller at du påsto at ekspedisjonsgebyret var på 25 kr og hadde aldri vært mer, mens det står (i klartekst) på siden at det er fakturagebyret som er på 25 kr og oppkravsgebyret er på 45kr. Ved postordere slåes disse sammen til et så kalt ekspedisjonsgebyr på 70 kr.

 

Hvis det ikke er det dere mener, bør du omformulere det, ja, men jeg velger å tro at det bare er litt sent på kvelcen og når alt kommer til alt må vi som oppkravs-kunder betale et ekspedisjonsgebyr på 70 kr. Så kommer vel posten porto i tillegg.

 

Jeg har forøvrig full forståelse for at dere sender alle forsendelser som service-pakke, men jeg synes også at det er helt greit at vi som kunder gjør andre folk her på forumet opmerksomme på at når de kjøper noe til 150 kr blir det fort 100-150 kr ekstra. Det er på ingen måte kritikka v dere bare en oplysning som på ingen måte er innlysende.

Lenke til kommentar

 

Jeg trodde det fremgikk klart av teksten på siden du refererer til at gebyret som står spesifisert på fakturaen er en sammenslåing av vårt ekspedisjonsgebyr og postens oppkravsgebyr - ikke at vi tar 70 kroner i ekspedisjonsgebyr.

 

Det står nå sort på hvitt at det er en sammenslåing av fakturagebyr og oppkravsgebyr til ekspedisjonsgebyr. Det er nå hvertfall det dere har skrevet. Det er godt mulig du kan si at ordvalget på websiden er dårlig men det er nå det som står der.

 

Det du gjør er å blande fakturagebyret og ekspedisjonsgebyret, men å påstå at det går klart fram fra websiden at ekspedisjonsgebyret er på 25 kr nærmer seg idioti. Tror de fleste sliter med å tolke "ekspedisjonsgebyr kr.70," til at dere har et ekspedisjonsgebyr på 25kr.

 

Har merka at du flere ganger her på forumet har svart når frakt fra Microplex har blitt diskutert. Selvsagt får Posten en stor del av de ekstrautgiftene utenom det varen(e) koster, men uansett hvordan du vrir og vender på det så er disse utgiftene veldig høye fra Microplex sammenlignet med andre webshopper. Det skyldes i stor grad to ting,

 

- postoppkravsgebyret. Andre webshopper tar forhåndsbetalt (få, dere gjorde før) og visa/mastercard blir mer og mer vanlig. Jeg er klar over at forbrukerombudet ikke liker forhåndsbetaling og at webshopløsningen ikke har noe system for visa/mastercard men for oss kunder spiller det liten rolle hva som er grunnen til at andre betalingsalternativ enn postoppkrav (for privatkunder) ikke er tilgjengelig. Enten finnes alternativene der ellers gjør de ikke.

 

- fakturagebyret. Dette gebyret er det mange andre butikker som ikke har. Det kan selvsagt argumenteres for at det da er "skjult i produktprisene" men psykisk så det kanskje bedre å ha dem "skjult"?

 

---

 

Ser nå at det er blitt forandra litt på leveringsbetingelsene og "fakturagebyr" er nå byttet ut med "Ekspedisjonsgebyr". Derfor vil ikke begrepene brukt i dette innlegget stemme helt lengre.

Lenke til kommentar

Saken var vel heller at du påsto at ekspedisjonsgebyret var på 25 kr og hadde aldri vært mer, mens det står (i klartekst) på siden at det er fakturagebyret som er på 25 kr og oppkravsgebyret er på 45kr.  

Ekspedisjonsgebyr og fakturagebyr = samme sak.

 

Ved postordere slåes disse sammen til et så kalt ekspedisjonsgebyr på 70 kr.

Fordi vårt økonomisystem kun kan håndtere 1 gebyr. Vi kunne godt ha kaldt det "samlet gebyr" eller "Ekspedisjonsgebyr og oppkravsgebyr" om dette hadde gjort det vanskeligere å misforstå.

 

Hvis det ikke er det dere mener, bør du omformulere det, ja, men jeg velger å tro at det bare er litt sent på kvelcen og når alt kommer til alt må vi som oppkravs-kunder betale et ekspedisjonsgebyr på 70 kr. Så kommer vel posten porto i tillegg.

Det kommer ann på hva du mener mer "postens porto i tillegg". Postens oppkravsgebyr er kr. 45,- inkl.mva og går uavkortet til posten som en del av de totale forsendelsesomkostningene.

 

Vårt ekspedisjonsgebyr er og blir kr. 25,- inkl.mva.

 

Jeg har forøvrig full forståelse for at dere sender alle forsendelser som service-pakke, men jeg synes også at det er helt greit at vi som kunder gjør andre folk her på forumet opmerksomme på at når de kjøper noe til 150 kr blir det fort 100-150 kr ekstra. Det er på ingen måte kritikka v dere bare en oplysning som på ingen måte er innlysende.

Selvsagt, men slik jeg tolket det tidligere innlegget var det vi som satt igjen med kr. 70,- ... det er det ikke.

 

(På vårt nettsted får man også opp en oversikt over hva de totale kostnader i forbindelse med kjøpet vil være innen man plasserer ordren)

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Det står nå sort på hvitt at det er en sammenslåing av fakturagebyr og oppkravsgebyr til ekspedisjonsgebyr. Det er nå hvertfall det dere har skrevet. Det er godt mulig du kan si at ordvalget på websiden er dårlig men det er nå det som står der.

Den var nok dårlig, og er nå endret.

 

Det du gjør er å blande fakturagebyret og ekspedisjonsgebyret, men å påstå at det går klart fram fra websiden at ekspedisjonsgebyret er på 25 kr nærmer seg idioti. Tror de fleste sliter med å tolke "ekspedisjonsgebyr kr.70," til at dere har et ekspedisjonsgebyr på 25kr.

Det er nok bruken av ordet "fakturagebyr" istedet for "ekspedisjonsgebyr" som har forårsaket noe av misforståelsen her - og jeg har som nevnt rettet opp i det nå :-)

 

Har merka at du flere ganger her på forumet har svart når frakt fra Microplex har blitt diskutert. Selvsagt får Posten en stor del av de ekstrautgiftene utenom det varen(e) koster, men uansett hvordan du vrir og vender på det så er disse utgiftene veldig høye fra Microplex sammenlignet med andre webshopper. Det skyldes i stor grad to ting,

 

- postoppkravsgebyret. Andre webshopper tar forhåndsbetalt (få, dere gjorde før) og visa/mastercard blir mer og mer vanlig. Jeg er klar over at forbrukerombudet ikke liker forhåndsbetaling og at webshopløsningen ikke har noe system for visa/mastercard men for oss kunder spiller det liten rolle hva som er grunnen til at andre betalingsalternativ enn postoppkrav (for privatkunder) ikke er tilgjengelig. Enten finnes alternativene der ellers gjør de ikke.

VISA biten er jeg enig med deg i, men dessverre lite jeg får gjort med her og nå.

 

Hva gjelder forskuddsbetaling kan jeg kun beklage at du ikke føler det spiller noe rolle at vi forsøker å forholde oss til de retningslinjer som Forbrukerombudet har satt opp for norske nettbutikker.

 

- fakturagebyret. Dette gebyret er det mange andre butikker som ikke har. Det kan selvsagt argumenteres for at det da er "skjult i produktprisene" men psykisk så det kanskje bedre å ha dem "skjult"?

Som jeg har forklart tidligere er det 3 måter å gjøre dette på:

 

- Fast ekspedisjonsgebyr

- Prosentvis ekspedisjonsgebyr basert på ordresum

- Bake påslaget inn i varens pris (i prinsipp det samme som nr. 2)

 

Vi benytter oss av alternativ 1, som vi mener er det mest korrekte overfor kunden. Vi kunne godt ha valgt nr. 2 eller 3, som vi vet mange andre benytter seg av, men vi synes det blir feil å betale mer i gebyr fordi du legger inn en større ordre. Våre administrative utgifter pr. ordre er de samme, uansett om du handler for 100 kroner eller 10.000 kroner.

 

Så du har nok helt rett - "psykisk" er det kanskje en bedre løsning å gjøre det slik mange andre gjør - men synes du det er rettferdig eller riktig overfor kunden å skjule en utgift på den måten du foreslår?

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Det er nok bruken av ordet "fakturagebyr" istedet for "ekspedisjonsgebyr" som har forårsaket noe av misforståelsen her - og jeg har som nevnt rettet opp i det nå :-)

 

Var nok det ja :)

 

men synes du det er rettferdig eller riktig overfor kunden å skjule en utgift på den måten du foreslår?

 

Nei jeg vet ikke om det er rettferdig. Jeg er er veldig usikker på hva jeg foretrekker.

 

vel vel nå skal jeg hvertfall bestille noen t-skjorter (må bare finne ut om jeg er L eller XL) og da får jeg sikkert noe mer snacks med i samme slengen :)

Lenke til kommentar
vel vel nå skal jeg hvertfall bestille noen t-skjorter (må bare finne ut om jeg er L eller XL) og da får jeg sikkert noe mer snacks med i samme slengen :)

Det skal du nok ikke se bort fra ;-)

 

Setter veldig pris på å få tilbakemeldinger som dette - var faktisk ikke klar over at det var formulert så det kunne misforstås på våre sider, så takker og bukker for at vi ble gjort oppmerksomme på det og fikk rettet det opp :-)

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Selvsagt, men slik jeg tolket det tidligere innlegget var det vi som satt igjen med kr. 70,- ... det er det ikke.

 

(På vårt nettsted får man også opp en oversikt over hva de totale kostnader i forbindelse med kjøpet vil være innen man plasserer ordren)

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

 

Geit. Det kan alltids oppstå missforståelser, men jeg tror du trykt kan si at de fleste her ikke fokuserer på hvem som sitter igjen med pengene, men hvor mye en forsendelese koster ekstra. Vi gjør folk opmerksome på at det lønnerseg lite å legge inn orderer med bare en enkelt vare hos dere. Jeg vil påstå at det er en fordel for dere: dere slipper at folk blir overrasket og missfornøyd, og vi får folk til å tenke over om det ikke er flere varer de ikke like gjerne kunne slengt med på smme ordereren; i.e; dere selger mer. ;)

Lenke til kommentar
men de jeg lurte på, Espen Faale: Går det ann og bestille i fra dere og få levert utennom postoppkrav? (postens servicepakke)

 

For private er det kun postoppkrav.

 

Bedrifter, forhandlere og offentlig institusjoner samt statsforetak kan kjøpe på kreditt.

På 3dfxcool.no spurte jeg om de hadde noen alternative sende måter, for jeg skulle ha noen dioder, så de sa jeg kunne få det i brev, greit det da, måtte bare forhåndsbetale da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...