Gå til innhold

Har du noen merkelige oversettelser?

MacManus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Det er ikke uvanlig å kalle kokain for cola.

Skrevet (endret)

Flags of Our Fathers tror jeg det var.

Move out, Marines! (noe slikt var det på engelsk)

Rykk frem, Mariner! :!: (husker ikke om det var med liten eller stor M)

Høhø :)

Endret av Xtra
Skrevet (endret)
Har aldri hørt noen kalle kokain for cola...

Det er slettes ikke uvanlig å kalle det cola

Husker ikke hvilken film det var, men "He's a fruitcake" ble oversatt til "Han er en fruktkake". Burde være mulig å tenke litt over hva man skriver hvis man faktisk jobber med å tekste filmer.

Endret av Kleif
Skrevet

Ja du har rett. Oversetteren syntes nok det ble litt for drøyt å omtale narkotika, og jekka det derfor ned et hakk, og mener selvfølgelig brus

Skrevet (endret)

Jeg syntes i alle fall det virket jævlig rart å oversette det med Cola... Særlig når han skrev det med stor C. Kan selvsagt være at oversetteren bare var DOWN WITH THE G YO når det gjaldt hva folk fra EASTSIDE i Oslo kalte dopet sitt, og brukte det som referansepunkt.

Endret av Zealuu
Skrevet
Kan selvsagt være at oversetteren bare var DOWN WITH THE G YO når det gjaldt hva folk fra EASTSIDE i Oslo kalte dopet sitt, og brukte det som referansepunkt.

?

Stor C tilsier selvfølgelig at noe er feil, men jeg hører faktisk kokain omtalt som cola oftere enn kokain.

Skrevet

At du ikke har hørt det før, gjør ikke at ingen sier det. Jeg håper ikke det lenger er noen tvil om hvorfor det ble oversatt slik. Og er du hundre prosent sikker på at det var stor C i teksten?

• 2 uker senere...
Skrevet

Godt mulig denne har blit postet før, men siden vi var inne på James Bond:

På japansk ble den første James Bond filmen, "Dr.No" overtsatt til "nei, vi vil ikke ha noen doktor" (på japansk da selfølgelig)

:!:

• 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...