Gå til innhold

Neverwinter Nights vs Baldur's Gate 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir ett litt vanskelig valg...

Hmm..

jeg og en kamerat runna Baldurs Gate 2 15~ ganger!

Men NwN er jo også ekstremt fett

Jeg vet ikke helt jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
NWN er bedre på alle område når man tar med brukerlagde moduler.

noen som sier seg uenig? Jeg er klar til å diskutere videre...

Hvis du har en brukermod som kan måle seg historie-, atmosfære- og dybdemessig med BG2 må du gi meg link så jeg kan prøve :)

Ellers er det flere andre ting jeg mener BG2 er bedre på enn NWN gameplaymessig. Jeg liker f.eks IKKE det fancy høyreklikk-systemet til NWN (er jo en subjektiv mening selvfølgelig)

Jeg liker party-systemet til BG2 mye bedre, som gjør at du kan ha med flere char's samtidig, du får litt variasjon i gruppa, og litt mer variasjon og glede i kampene :) Taktikken mangler liksom i NWN :( Noe av sjarmen i BG2 var jo å prøve seg på den samme skitvanskelige fienden igjen og igjen, og forberede seg ved å bruke de forskjellige egenskaper, potions og annen moro du hadde i gjengen din.

Som andre har sagt, dialogen i NWN er like røten som historien. Hvor mye bedre dette er i brukermoder vet jeg ikke, men jeg liker å innbille meg at ingen egentlig kan klare dette bedre enn det Black Isle har gjort i BG2 :)

Kommer vel snart på noe mer :hmm:

edit: Musikken er bedre i BG2!

edit2: Gjennspillingsverdi er noe BG2 har massevis, men NWN mangler. At du kan laste ned mod'er er jo en ting, men blir jo liksom ikke det samme.. Å bli bedre kjent med BG2-universet er noe som for meg slår å sette seg inn i nye mod'er hele tiden når som helst.

Endret av Kevlar
Skrevet
BG2 har jo det med at du spiller med et lag da, med opptil 6 personer

mens NWN kan du vel bare ha 4 personer/dyr med deg (deg selv, leieman, dyre venn, og Familiar)

Skal du regne med stygge dyr, familiarer o.l., kan du i BG2 ha med mye mer enn 6 pers.. Rundt 10? mer? Har aldri talt, men har ikke følt meg begrenset der :)

Skrevet

Neverwinter Nights synes jeg rett og slett er meget oppskrytt. Jada, det er nok artig å spille multiplayer med en god leder, men i SP kommer det ikke i nærheten av Baldur's Gate-spillene. De har en helt annen atmosfære, en åpen verden man lever seg inn i, ting som er helt elementært i et godt rollespill.

Skrevet

NWN er nok best å linke på, men BG2 kan være dritfett å linke på om du spiller med en venn som er like flink som deg så spillet går unna...

Skrevet

En ting som plager meg ekstremt er inventorygrafikken på NWN, noe så latterlig tegneserie grafikk ser jeg skjelden.. liker det ikke. en av mange ting.

Skrevet
En ting som plager meg ekstremt er inventorygrafikken på NWN, noe så latterlig tegneserie grafikk ser jeg sjelden.. liker det ikke. en av mange ting.

Word.

Skrevet
NWN er nok best å linke på, men BG2 kan være dritfett å linke på om du spiller med en venn som er like flink som deg så spillet går unna...

bg2 er greit nok det hvis man er veldig samkjørte når man spiller coop. men 'You must gather your party before venturing forth' blir litt vel irritabelt etterhvert for de fleste personer :p

skal svare Aasgaard og Loffelur også, men rekker ikke nå før jobb

Skrevet

'You must gather your party before venturing forth'

... er grunnen til at jeg ikke kan spille sammen med mer en en venn på det. Blir skikkelig kaotisk og treigt hvis man er 6 venner, som jeg har testa, å det suger... Icewind dale spilla er litt mer linkevennlige.

Skrevet

litt oftopic her (vet ikke om dette kategoriseres med piratkopping, men here it goes)

Fant fram PLanescape TOrment CDene mine igår... dessverre var de ripete å fæle og etter en install så hakket det hele tiden og jeg er sikker på at det er cdene. (var ikke slik for et år siden). Så nå har jeg laga images i Alcohol 120% som funker, men jeg får ikke musikken. Kun lydene. Hva kan jeg gjøre ? :(

Skrevet
You must gather your party before venturing forth

Ah, det bringer minner. Kanskje irriterende, men likevel litt koslig. :)

Minner, minner :love: "You may not rest in here, either find an inn or rest outside" sagt med den dype fortellerstemmen i BG.

Skrevet

Digger bare sjangeren.

Har spilt meg gjennom BG 1&2 + missions packs etc. og NWN med begge tillegs pakkene. (tror jeg likte siste best.)

Synd bioware ikke lager slike spill lenger etter att de ble kjøpt opp av EA (som har ødelagt mange selskap som feks westwood()

Av mangel på nye spill fikk jeg tak i gamle Icewind Dale + Heart off winter, akkurat rundet det. kan anbefales på det sterkeste.(IWD2 er også bra, rundet ett par ganger) (går vel kanskje under abandomware nå vist du ikke finner en brukt pakke på spiderman eller noe.) Holder på med og installere gode gamle Planescape Tornament, har hatt det liggende i skuffen i flere år uten og spillt noe særlig. (syntes det var for vanskelig før, men er skikkelig gira nå. husker det var dritbra.) Håper Jediknight 2 blir like bra som eneren, eneste spillet som jeg har på handle lista. (gidder ikke å spille MMORPG, tar aaalltt for mye tid. Selv om jeg digga AC1 når det kom ut. (gir bort en konto hvist noen er interresert. en lev 68 og en lev 35..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...