Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vw boble og opel kadett (gamle typene)


telluz

Anbefalte innlegg

hallo... jeg lurer på å etter hvert kjøpe ei god gammel boble( rundt 1970-75) og style den opp litt( muligens), og kanskje skifte motor.

lurer da på om noen vet om dette går greit? noen som har gjort dette?

hvilken motor bør jeg sette i? kan en få dette godkjent?

lurer også på om noen vet hvor en for tak i carrera-styling sett( tror det er dette, med vinge og breddere, kanskje også ny frontfanger? )

 

de gamle boblene er så utrolig kule, så håper på svar. :thumbup:

 

edit: lurer også på en gammel opel kadett? noen som har erfaringer med disse? de er også utrolig tøffe :dribble: tenker da på opel kadett b coupe, og opel kadett c. må jo også nevne at prisklassen helst ikke må overstige 20.000.

lurer også på hva forsikring vil komme på ca?? er snart 15, men har lyst til å ha egen bil å øvekjøre med, pluss at jeg etter hvert vil rigge den litt med anlegg osv.

Endret av telluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2l T4 motor med kvasskam og dobble Dellorto gassere duger bra, er plass i rommet og passer rett på kassa uten modding.

Eneste man trenger er ekstern oljekjøler og starter fra T1 1300 Automat.

Har en slik motor, den yter ca. 120+ hk, holder i massevis i ei boble.

Lenke til kommentar
ok...takker for svar.. hvor kan jeg eventuelt få tak i en 2l T4 motor da? hvilke biler pleier de vanligvis å stå i? og hvor mye må en beregne å betale for en slik motor? ( billigst mulig :p )

VW Transporter 79->82'

 

Men husk, gassere og kjøler koster endel.

Min 2L kjøles av en Porsche 911 T vifte m/90A dynamo. Brukt koster vifta ca.2-3.000,-

Så må du ha kjølekappe, eksos, o-kjøler, starter +++ i tillegg, så penger flyr uansett hva du velger å gjøre.

Lenke til kommentar

har nå hørt at forsikring av veteraner bare koster 500kr i året :D:D å det er en pris jeg faktisk vil ha rå til å betale de neste årene...ettersom jeg bare vil være 15 år når jeg kjøper bilen(forhåpentligvis), så er det kjipt å betale 6-8000 i året i en bilforsikring... men det er greit at jeg kan få kjøpt veteran da :D pluss at de gamle boblene bare er råe da :love::love:

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en c kadett. er ikke noe gærnt i seg selv med boble men det er som å kjøre slegga med skaftet først. den kan fort bli skummel både på vinter å sommerføre :no: .

Selvsagt er kadetten også litt vanskelig på vinterføre men den blir ikke verre en bobla vist du skal kjøre litt "hardt" kan du si.

 

Ellers så ville jeg ha gått for en 2.0 liter bokser motor med dobble weber 45 forgassere på en boble. Da blir det gromlyd! :cool:

Lenke til kommentar
har nå hørt at forsikring av veteraner bare koster 500kr i året :D:D å det er en pris jeg faktisk vil ha rå til å betale de neste årene...ettersom jeg bare vil være 15 år når jeg kjøper bilen(forhåpentligvis), så er det kjipt å betale 6-8000 i året i en bilforsikring... men det er greit at jeg kan få kjøpt veteran da :D pluss at de gamle boblene bare er råe da :love::love:

Det med forsikringen er en sannhet med modifikasjoner.

 

Jeg har selv en 1971 Transporter, det er andregenrasjons hippiecontainer. Den betaler jeg en veteranforsikring på 740,- i året full kasko, men det er en viktig ting der... Den prisen gjelder KUN hvis jeg har en annen bil forsikret der til vanlig bruk i tillegg.

 

Men mange registerer jo bil, og forsikrer den på andre i familien med fører under 25 år, og får da likevell en lav forsikring, så det ordner seg jo alltids for de som vil...

Lenke til kommentar

Har en kompis så har ei 68 mod boble til salgs , 1680 motor (er ikke helt sikker på hvor mye hk den yter men ,er utrolg moro og kjøre) på våt underlag så er det Drifting for alle penga :cool:

Selve bilen er rat-look,men i god stand. vis du er inntrisert.send en pm.Han sitter og å ruger på en nybyggd 1915 motor ,skal yte en ca 120-130 hk. I ei lita boble er dette heftigt.

Lenke til kommentar

Opel kadett C city (3dørs) har jeg lyst på.

 

Hvis du flytter radiatoren fram så kan du montere en 2.4i i fra omega rett inn.

Men du burde nok få tak i grovere girkasse bremser og bakaksling enn originalen.

Noe som er lettere er hvis du får tak i en 1,6 liters modell. Da kan du sette en 2liter rett inn med godkjenningspapirer som du får gratis hos opel norge.

Flott ikkesant? (og er du veldig flink å skru så kan du få tak i en 2,4 og bytte ut innmaten i i 2liters motoren. Da ser det ut som om du har en 2liter når den skal godkjennes.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg lurer på kjøpe meg en boble, som jeg har lyst til å bygge om med større motor slik at jeg kan bruke den på dragrace.

 

Har ikke tenkt å ha noen interiør i bilen. Bare en lett racing stol. Hvor mye veier en orginal boble?

 

Lurer på hva som må til, for å komme opp 200 hk. Eller flytter 120 hk seg bra nok.

Hadde tenkt på å legge litt penger i ett nos anlegg. Eller vill det gå dritt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...