Gå til innhold

overklokke et powercolor radeon 9800SE ?


Anbefalte innlegg

hei, jeg har et powrecolor radeon 9800SE... tenkte jeg skulle prøve å klokke det.. men, er det no vits? jeg har absolutt ikkeno peiling på å overklokke et skjermkort..

har sett litt rundt her, og folk sier det er både morro og effektivt..

er det no sjangser for at kortet kan bli ødelagt?

mange sier det er veldig lett..

rivatuner og ati tool skulle vist gjøre jobben for deg!

er dette lurt for en som ikke kan noe om dette å byne å "fikle" med kortet? hva i såfall kan jeg klokke det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

halla påsan!

har kortet ditt 330 kjerne, eller 350?(eller var det 340?) dette kan du sjekke ved å starte f.eks. ATItool, og se hva som står som default instillinger på memory....

 

Hvis du feks har et kort med 330kjerne(memory), som jeg har(f***s dritt kort!), så burde du kunne klokke det til, tja.....kanskje 445/352(core/memory) det har jeg gjort.....ca. da husker ikke eksakte tallet her og nå... :p

 

men...uansett...er bare å prøve seg fram...bruk gjerne ATItool, og trykk på find max core, knappen, også på find max mem. knappen(eller omvendt...your choice).......kortet klokker seg selv oppover når du trykker på find max knappen, og klokker litt ned igjen når den finder artifacts..... bare å prøve seg fram :cool: ......men husk!: ikke for store hopp i clokkraten, hvis du ikke vet hvor mye DITT kort klarer.....

 

håper dette forklarer litt......ble rotete, men...jaja....

 

MVH: PandoRa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...