Gå til innhold

nintendo spill til pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke helt lovlig å laste ned Nintendo spill fra internett vis du ikke eier dem selv, derfor tror ikke du kommer til å få noe svar som leder til hvor du får tak i det, siden det er brud på reglemanget ;)

Skrevet

leste et eller annet sted på forumet:

Ingen programmer er i utgangspunktet ulovlig, det er bare verktøy,

Emulatorer er og vil aldri bli ulovlig.

så jeg vet ikke helt jeg...

Skrevet

Nei, emulatorer er ikke ulovelige (tror jeg da) men siden du spør etter Nintento spill, så regnes vel det som brudd på reglemanget, ettersom du ikke har lov å laste det ned uten å eie en kopi av det.

Får vente å se om det er noen som tør å svare ;)

Skrevet

Emulatorer kan være ulovlige hvis de inneholder copyrighta BIOS e.l. Mener dette lenge var tilfelle med bl.a. Amiga. Commodore hadde copyright på en del av prosessorene slik at ingen andre kunne lage en Amiga-klone (eller emulator). Dette var også grunnen til at en bestemt PSX-emulator gikk dukken.

Skrevet

Det finnes dusinvis av nintendo emulatorer på nette...

Gamle 8bits emulatorer trenger ingen bios eller noe annet som kan gjøre at de blir ulovlig...

Men spill som man kan bruke til de forskjellige emulatorene er veldig ulovlig...

Psone emulatorer er heller ikke ulovlig, bare vis det følger en bios med!

Å siden det ikke er lov så gjør det sjeldent det. men for folk som er littegranne inne på warez markede så er det ikke mange tastetrykk unna...:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...