Zemeckis Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Huff, håper jeg ikke blir like skuffet. Synd at Hideo må tenke nytt på akkurat dette. Radaren fungerer jo suverent. Men tilgjengeld så har vi jo kamuflasje opplegget, som sikkert skal fungere som en "slags" erstatter på en måte. Om dere forstår hva jeg vil fram til nå.
Siraricus Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Kjipt at USA fikk det lenge før, eh? MGS trilogien er en av mine favoritter, jeg kan ikke vente for den siste Er det den siste i MGS serien? Jepp, som sagt oppe^ Nei. Det er ikke sikkert at dette blir siste spillet. http://gamer.no/art.php?artikkelid=11613 Du aner ikke hvor godt dette var å høre
Mr.FOXHOUND Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Kjipt at USA fikk det lenge før, eh? MGS trilogien er en av mine favoritter, jeg kan ikke vente for den siste Er det den siste i MGS serien? Jepp, som sagt oppe^ Nei. Det er ikke sikkert at dette blir siste spillet. http://gamer.no/art.php?artikkelid=11613 Du aner ikke hvor godt dette var å høre Spørsmålet blir vel om Hideo selv kommer til å være med å lage dette spillet - og om dette vil påvirke kvaliteten.
Döden Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Spørsmålet er om det blir bra. Den lange videoen jeg har sett har ikke imponert meg... Spillet er sinnsykt bra. Hvertfall i mine øyne. Du ser ALDRI framfor deg.. Den henger over hodet ditt og ser nesten rett net.. I tillegg har du ingen radar så du må se i first person view ganske ofte for å ikke bli sett. Men når du ikke kan bevege deg mens du er i first person view er det litt frustrende Man blir jo vandt med det da, og hadde det ganske kjekt når jeg satt meg inn i det.. Føler bare ikke at det har den samme tiltrekningskraften som 2ern hadde. Jo. Du ser ofte framfor deg men også ofte ikke. At du ikke har radar stemmer heller ikke helt. Du har a) Motion Detector som oppdagever bevegelser eller b) Sonar som oppdager det meste rundt deg. Det kan likevel bli litt forvirrende med dette i forhold til 1/2'rn med radaren. Syns dette er det beste MGS-spillet noensinne. MGS er som en levende film: Det er en historie som skal fortelles og Snake Eater sin er en utrolig forlokkende en som vil holde deg klistret foran skjermen i lang tid. Som tideligere er spillet spekket med humor, detaljer, fete karakterer (med untak av de fleste COBRAene du får vite litt for lite om.), et tema/"theme" og en helt vill historie. Det er på ingen måte noen skuffelse. Jeg håper nesten ikke det kommer MGS4 hvis ikke Hideo Kojima skal være "director". Det er hans historie og hans spill. Uten han blir det ikke det samme. http://gamer.no/art.php?artikkelid=11810 "- Metal Gear Solid 3: Snake Eater sin lanseringsdato er ikke fastsatt enda, men det blir trolig tidligere enn 25. mars, forteller Kalle Lagerroos, markedssjef i Konami Nordic til Gamer.no."
tåa Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Kjipt at USA fikk det lenge før, eh? MGS trilogien er en av mine favoritter, jeg kan ikke vente for den siste Der må jeg rette på deg. Metal Gear Solid er ingen trilogi. Jeg vet at serien kalles det av Konami, men det er per definisjon ikke riktig. En trilogi er en sammenhengende historie i tre deler (og egentlig er det enda flere forutsetninger som må oppfylles). MGS derimot består av tre forskjellige historier som er bundet sammen. Dette er bare PR fra Konamis side. Trilogi høres jo litt flottere ut enn serie. Men ellers gleder jeg meg til MGS3. Fullførte toeren på nytt for bare noen timer siden. Like bra hver gang.
Döden Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Kjipt at USA fikk det lenge før, eh? MGS trilogien er en av mine favoritter, jeg kan ikke vente for den siste Der må jeg rette på deg. Metal Gear Solid er ingen trilogi. Jeg vet at serien kalles det av Konami, men det er per definisjon ikke riktig. En trilogi er en sammenhengende historie i tre deler (og egentlig er det enda flere forutsetninger som må oppfylles). MGS derimot består av tre forskjellige historier som er bundet sammen. Dette er bare PR fra Konamis side. Trilogi høres jo litt flottere ut enn serie. Men ellers gleder jeg meg til MGS3. Fullførte toeren på nytt for bare noen timer siden. Like bra hver gang. Det stemmer at det flere historier vevd inni hverandre. Disse historiene forgår i samme univers og har alt med hverandre å gjøre men trenger ikke nøvdvendigvis ha en klar slutt for det. Historien er sammenhengende. MGS1 kunne så like godt vært MGS3 hvis man tenker kronologiskt. Historisk forgår det slik MGS3-->MGS-->MGS2. Det er likevel en sammenheng selv om det ikke forgår kronologisk. Per. din definisjon er heller ikke Gudfaren en triologi fordi det ikke forgår kronologisk og fordi flere familiehistorier er vevd inn i hverandre og det hele avsluttes egentlig ikke. At MGS er en triologi er ikke bare noe som sies fra Konami sin markeds avdeling, men det kommer fra mester Hideo selv. En annen ting ved dette triologi aspektet er temaet/"themes" til MGS spillene. Alle Metal Gear Solid spillene forteller en historie. Men ikke alle legger merke til er temaet det frambringer. MGS2 = Meme(ory) og hvordan digitalisering påvirker oss og historien. MGS1 = Gener MGS3 = Scene Metal Gear Solid 3 utfyller dette og bringer oss til triologiens hovedteam: Hvordan vi formes som mennesker. Både historiemessig og tematisk er MGS en triologi i mine øyne men hvis du mener det er en serie så respekterer jeg dette. For forskjellen er egentlig ikke så stor. Men husk, ingen regel uten untak.
tåa Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Beistet: Jeg har ikke sett Gudfaren, så det kan jeg ikke uttale meg om. Og jeg spesifiserte ikke hvem som hadde kalt serien en trilogi, jeg synes bare det virket som et PR-triks. Det har tross alt ikke vært klart fra starten av at det skulle lages tre spill. Men du har kanskje rett. For å bringe litt klarhet i sakene legger jeg ved den nøyaktige definisjonen på en trilogi (ikke triologi ) som den står i leksikonet. I oldtidens Hellas en enhet på tre selvstendige, men - ofte ved handlingen - sammenhengende tragedier skrevet av samme forfatter. I dag går jeg ut i fra at man kan overse dette med tragedier, men ellers er vel ting som før. Metal Gear Solid kan altså være en trilogi dersom det finnes et sammenhengende tema, men noe slikt var ikke jeg klar over at var tilfellet. For meg har serien bare vært en alminnelig spillserie i tre deler på lik linje med f.eks. Hitman (skjønt med bedre historie). Det er ikke så godt for meg å si, for jeg har bare spilt toeren, og lest "In the Darkness of Shadow Moses" om eneren. Da er det ikke så lett å oppfatte temaet. Eller kanskje jeg bare er dum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå