Gå til innhold

Half life 2, bra eller "dårlig"?


Anbefalte innlegg

Vist historien er så utrolig bra som du sier, da burde jeg huske mere av historien fra 1ern, men det gjør jeg ikke.

 

husker g-man og han soldaten som er med i 2ern, orker ikke spille meg igjennom 1ern for så å spille 2ern på nytt.......

 

For meg virker det som de ville prøve å gjøre spillet litt lengre med å sette inn de brettene der man kjører masse, det er sinnsykt kjedelig og ensformig...

 

I stede for å gjøre det kunne de ha fylt det inn med flere brett og gjort det litt mere morro, det virker som det skulle være en ting så man fikk se hvor fin grafikken var, det er jo fin grafikk, men det er liksom den som løfter hele spillet, ja må jo også plusse på 2 ting, når de har brukt så lang tid på et spill burde det ikke være mange bugs i det.

 

Som f.eks lyden, henger igjen, og vist man går på half life 2 forumer på internett så er ikke jeg den eneste personen med det probleme, og det har en del og si for meg, har en veldig bra maskin som skulle klare å takkle det spille veldig enkelt på høy grafikk, men pga, et lite problem så gjør den ikke det!!!!!!

 

 

hvorfor skal man betale 3, 4, 500 kr for et spill som, for meg ikke virker som det er ferdig, selv om det egentlig skulle vært ute for lenge siden!

 

da tørr jeg ikke tenke på hvordan 3ern blir, det koster 400 kr, releas dato 2006, kommer ut i 2009 fordi, en mystisk person med et brekkejern bryter seg inn hos valve og knuser alle pcer! så når det først kommer ut varer det i ca 2 timer, fordi du skal kjøre et stort fly over en by og skyte ned folk, i stede for å fylle det ut med f.eks flere brett....!

 

som sagt vist du vil ha en god historie så spill max payne! :thumbup:

 

det skulle vært film!

 

ps: det siste jeg skrev om half life2 kom ut fordi jeg er litt overtrøtt!

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vist historien er så utrolig bra som du sier, da burde jeg huske mere av historien fra 1ern, men det gjør jeg ikke.

 

husker g-man og han soldaten som er med i 2ern, orker ikke spille meg igjennom 1ern for så å spille 2ern på nytt.......

 

For meg virker det som de ville prøve å gjøre spillet litt lengre med å sette inn de brettene der man kjører masse, det er sinnsykt kjedelig og ensformig...

 

I stede for å gjøre det kunne de ha fylt det inn med flere brett og gjort det litt mere morro, det virker som det skulle være en ting så man fikk se hvor fin grafikken var, det er jo fin grafikk, men det er liksom den som løfter hele spillet, ja må jo også plusse på 2 ting, når de har brukt så lang tid på et spill burde det ikke være mange bugs i det.

 

Som f.eks lyden, henger igjen, og vist man går på half life 2 forumer på internett så er ikke jeg den eneste personen med det probleme, og det har en del og si for meg, har en veldig bra maskin som skulle klare å takkle det spille veldig enkelt på høy grafikk, men pga, et lite problem så gjør den ikke det!!!!!!

 

 

hvorfor skal man betale  3, 4, 500 kr for et spill som, for meg ikke virker som det er ferdig, selv om det egentlig skulle vært ute for lenge siden!

 

da tørr jeg ikke tenke på hvordan 3ern blir, det koster 400 kr, releas dato 2006, kommer ut i 2009 fordi, en mystisk person med et brekkejern bryter seg inn hos valve og knuser alle pcer! så når det først kommer ut varer det i ca 2 timer, fordi du skal kjøre et stort fly over en by og skyte ned folk, i stede for å fylle det ut med f.eks flere brett....!

 

som sagt vist du vil ha en god historie så spill max payne!  :thumbup:

 

det skulle vært film!

 

ps: det siste jeg skrev om half life2 kom ut fordi jeg er litt overtrøtt!

Rough, du prater bare tull. Half-Life 2 er ikke et spill fylt med bugs, det har ihvertfall ikke jeg erfart. Driver 3 er et slikt spill, og Half-Life 2 skiller seg ikke ut i den enden. Ja, du har kanskje hatt litt problemer med lyden men det betyr ikke at HL 2 ikke skulle blitt utgitt nå.

 

I motsetning til deg likte jeg begge kjøresekvensene. Det er få som har klagd på Buggy-brettet, men jeg har sett litt sutring over at Water Hazard var et altfor langt kapittel. Jeg er uenig fordi denne kjøringen er essensiel for at utviklerne kan vise frem City 17 og områdene rundt. Dessuten har de etter min mening klart å mikse kjøringa med steder hvor en kan stoppe og gå litt på egenhånd.

 

Litt rart at du påstår at disse kjøresekvensene kun ble lagd for å vise frem grafikken. Denne fine grafikken forandrer seg ikke i løpet av spillet og er ihvertfall ikke noe som utpeker seg spesielt i disse 2 kapitellene.

 

Max Payne har en god historie, men den eneste grunnen til at folk bryr seg er pga måten den blir fortalt på og at selve gameplayet ellers er bra. Det samme gjelder Half-Life 2.

 

Til slutt vil jeg gjerne si at alle har rett til og mene hva som helst om hvilket som helst spill. Det var bare at du hadde noen utrolig rare argumenter...

Endret av Campari
Lenke til kommentar

Har ikke sagt at spillet er fylt med bugs, det er en stor bug som ødelegger for meg og mange andre, de patchene de har levert ut har ikke fungert.

selv om ikke du har problemer med spillet så er det mange som har...

 

var ikke spesielt spennende de kjøre bretta.. det var ensformig og kjedelig,

klart det var jo ett pluss at man fikk gå ut noen steder, men så var det tilbake til kjøretøyet å fortsette, ja de ville vise fram området rundt city 17, i stede for å vise fram større deler av byen, synes det er mer morro å springe rundt i byen og sloss en å kjøre bil i to og en halv time, uansett er ikke spille veldig langt, å det var litt dårlig..

 

jeg er kanskje ikke den største fanen av half life, men half life 2 synes jeg ikke var noe veldig bra spill, det hadde fin grafikk, og gravitasjons våpene var rått!

men vil ikke si resten var dritt bra og knuser alle andre spill!

 

da sitter jeg heller med doom3 og blir skremt vettet av.

 

ps: roug ikke rough, roug betyr ingenting, men det er et nick!

Lenke til kommentar
Vist historien er så utrolig bra som du sier, da burde jeg huske mere av historien fra 1ern, men det gjør jeg ikke.

 

husker g-man og han soldaten som er med i 2ern, orker ikke spille meg igjennom 1ern for så å spille 2ern på nytt.......

 

For meg virker det som de ville prøve å gjøre spillet litt lengre med å sette inn de brettene der man kjører masse, det er sinnsykt kjedelig og ensformig...

 

I stede for å gjøre det kunne de ha fylt det inn med flere brett og gjort det litt mere morro, det virker som det skulle være en ting så man fikk se hvor fin grafikken var, det er jo fin grafikk, men det er liksom den som løfter hele spillet, ja må jo også plusse på 2 ting, når de har brukt så lang tid på et spill burde det ikke være mange bugs i det.

 

Som f.eks lyden, henger igjen, og vist man går på half life 2 forumer på internett så er ikke jeg den eneste personen med det probleme, og det har en del og si for meg, har en veldig bra maskin som skulle klare å takkle det spille veldig enkelt på høy grafikk, men pga, et lite problem så gjør den ikke det!!!!!!

 

 

hvorfor skal man betale  3, 4, 500 kr for et spill som, for meg ikke virker som det er ferdig, selv om det egentlig skulle vært ute for lenge siden!

 

da tørr jeg ikke tenke på hvordan 3ern blir, det koster 400 kr, releas dato 2006, kommer ut i 2009 fordi, en mystisk person med et brekkejern bryter seg inn hos valve og knuser alle pcer! så når det først kommer ut varer det i ca 2 timer, fordi du skal kjøre et stort fly over en by og skyte ned folk, i stede for å fylle det ut med f.eks flere brett....!

 

som sagt vist du vil ha en god historie så spill max payne!  :thumbup:

 

det skulle vært film!

 

ps: det siste jeg skrev om half life2 kom ut fordi jeg er litt overtrøtt!

Rough, du prater bare tull. Half-Life 2 er ikke et spill fylt med bugs, det har ihvertfall ikke jeg erfart. Driver 3 er et slikt spill, og Half-Life 2 skiller seg ikke ut i den enden. Ja, du har kanskje hatt litt problemer med lyden men det betyr ikke at HL 2 ikke skulle blitt utgitt nå.

 

I motsetning til deg likte jeg begge kjøresekvensene. Det er få som har klagd på Buggy-brettet, men jeg har sett litt sutring over at Water Hazard var et altfor langt kapittel. Jeg er uenig fordi denne kjøringen er essensiel for at utviklerne kan vise frem City 17 og områdene rundt. Dessuten har de etter min mening klart å mikse kjøringa med steder hvor en kan stoppe og gå litt på egenhånd.

 

Litt rart at du påstår at disse kjøresekvensene kun ble lagd for å vise frem grafikken. Denne fine grafikken forandrer seg ikke i løpet av spillet og er ihvertfall ikke noe som utpeker seg spesielt i disse 2 kapitellene.

 

Max Payne har en god historie, men den eneste grunnen til at folk bryr seg er pga måten den blir fortalt på og at selve gameplayet ellers er bra. Det samme gjelder Half-Life 2.

 

Til slutt vil jeg gjerne si at alle har rett til og mene hva som helst om hvilket som helst spill. Det var bare at du hadde noen utrolig rare argumenter...

Er enig i Roug sin omtale av HL2.

Spillet er rett og slett kjedelig. Syltynn story og veldig ensformig.

Løper som f*** fra a til b og når du endelig har kommet til b så blir du i løpet av et svosj transportert til a uten at man fikk noe følelse av å ha gjordt noe fornuftig.

 

Slutten av HL2 var kul!

Nå gleder jeg meg bare til GTR kommer(bilspill) samt at jeg skal få bygget en ny PC :yes:

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg half life 2 har en veldig artig singleplayer modus, langt bedre en mange andre spill i samme sjanger f.eks far cry. Historien er mystisk og litt dyp, du sloss mot aliens, zombier, monster og soldater..

 

syns det er alt sammen veldig artig, ravenholm var artig i starten men daffa litt av når jeg ikke fant flere sirkelsag blad :p uansett, i hl2, så skjer det noe nytt med en gang jeg får en antydning til repetive hendinger.. når du har kjørt båt, så må du ut å kaste containere på soldater osv. utrolig artig - ingenting å klage over borsett fra at det tar lang tid fra du putter dvden inni pcen til du faktisk får spille. og selfølgelig, loading greiene.. tar litt lang tid. (men du blir litt vandt med det)

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg half life 2 har en veldig artig singleplayer modus, langt bedre en mange andre spill i samme sjanger f.eks far cry. Historien er mystisk og litt dyp, du sloss mot aliens, zombier, monster og soldater..

 

HL2 dyp?

Hva er det som er dyp med storyen i HL2? Du kommer tilbake etter en lang "ferie" og akkurat når du kommer så går alt til f*** og du begynner å skyte på alt og alle.

Redder en og annen stakkar og blåser badguyen til pokker i vold. Eneste som er mystisk er G-man...hvis man ser det sånn da.

Jeg gjør det ikke og anser det bare som en måte og hype opp spillet sånn at alle fjortiser skal synes at spillet er kult.

Kanskje jeg er for gammel for HL2 og at den ikke er i min målgruppe i det hele tatt.

Som en anne nevte så er NOLF en litt spesiell greie og NOLF2 syntes jeg var skikkelig kul.

Måten som HL2 er lager på virker for meg som avlegs og gammeldags, men det er min mening.

Lenke til kommentar

samenligner ikke med rpg historier osv her men syns den er en smule dypere en serious sam osv.. litt mer innlevelse i historien osv.. første gang en fps har engasjert meg til å ville faktisk gjennomføre hele singleplayeren, ikke bare for å vite ossn det hele ender men fordi at det er morsomt..

 

Edit: Var litt dypt at gordon og bærta fikk en uke delay på teleporteringen!

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Jeg vil si at HL2 er av de beste spillene jeg har prøvd, så det er mye positivt å trekke frem. Men likevel er dette en oppfølger med mye som er litt slitent. Noen eksempler:

 

*Blir litt lei av å rote mye rundt i "kloakken" og andre mørke steder

*Deler av spillet er litt for "scripted" - løpe fra sted til sted uten at man tar noen valg

*Flere like våpen som bruker forskjellig ammo. Man går stadig tom for ammo og må bytte våpen. Litt bedre og mer realistisk med færre våpen og mulighet til å bære mer ammo til hver?

*Mange av oppgavene er for like - eks. skru på kraner, stable kasser, svømme inn i luftekanaler osv. Dette var gøy i ener'n men så har jeg også vært en runde med Far Cry.

*Et eksempel er å skyte stikkontakter for å fjerne den "elektriske veggen". Litt banalt?

*På den store broen - hvorfor kan man ikke bare skyte over ledningen med en gang istedenfor å manøvrere seg gjennom hele undersiden av bruen og tilbake igjen? Søkt!

 

Det er selvsagt masse bra ting i spillet. Som Gravity-gunnern som jeg hadde mye moro med. Men det var litt for mye av ting jeg har vært igjennom før og dessverre begynt å bli litt lei av. Det er bare ikke så gøy som det var.

 

Nå har jeg spilt gjennom hele. Heldigvis for jeg har vært hekta underveis...

Lenke til kommentar

Machz: Å si at historien i HL-serien er syltynn vitner bare på din egen uvitenhet. Historien i og for seg er ganske rett frem i spillene dersom man går hjernedød og kaster motstandere vegg-i-mellom, men på grunn av måten historien blir fortalt så blir ikke alt presentert på et sølvfat. Man må tenke, finne småbiter av informasjon og sette sammen slik at man ser hva som har skjedd, skjer, og muligens hva som kommer til å skje. Dette passer nok (desverre) ikke for alle spillere, men heldigvis er gameplayet generelt bra (ihvertfall i mange sine øyne, du får ha din mening der uansett :)) slik at også skyt-alt-du-ser-spilling er mulig for de som ikke vil ha med seg historien, eller som ikke klarer det.

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er utrolig!

 

Boat delen er litt lang, men buggy delen er FET!

Jeg har ikke oppdaget en eneste bug ennå (lyd buggen hadde ikke jeg....)

 

Jeg runna det vel på 18 timer... Da utforsket jeg mye på brettene.

Synes det var helt passelig lengde på spillet jeg... :thumbup:

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg half life 2 har en veldig artig singleplayer modus, langt bedre en mange andre spill i samme sjanger f.eks far cry. Historien er mystisk og litt dyp, du sloss mot aliens, zombier, monster og soldater..

 

HL2 dyp?

Hva er det som er dyp med storyen i HL2? Du kommer tilbake etter en lang "ferie" og akkurat når du kommer så går alt til f*** og du begynner å skyte på alt og alle.

Redder en og annen stakkar og blåser badguyen til pokker i vold. Eneste som er mystisk er G-man...hvis man ser det sånn da.

Jeg gjør det ikke og anser det bare som en måte og hype opp spillet sånn at alle fjortiser skal synes at spillet er kult.

Kanskje jeg er for gammel for HL2 og at den ikke er i min målgruppe i det hele tatt.

Som en anne nevte så er NOLF en litt spesiell greie og NOLF2 syntes jeg var skikkelig kul.

Måten som HL2 er lager på virker for meg som avlegs og gammeldags, men det er min mening.

Det du sier her beviser bare at du istedenfor å spille hl+hl2 for å prøve å sette seg inn i den historien som faktisk er der, så velger du å se kun på plastikken rundt og dermed dømmer hl2 som et vanlig b-spill.

Lenke til kommentar
Dersom det skal være noe å klage på(utenom Steam selvsagt)

steam sier seg jo selv.

steam er det verste som noen gang er oppfunnet, det skjender spille opplevelsen og gjør at man må bruke en halv dag ekstra for å få spillet instalert + at det er helt idiotisk bygd opp, kan ikke bytte bruker i offline mode

rett og slett noe ondskapsfult faenskap :realmad:

 

flere som ser på det på samme måten?? :whistle:

Word, Steam gjør at jeg vurderer å selge hele dritten. Trodde jeg skulle få spilt meg gjennom i offline-mode i jula, men dengang ei. La inn en ny bruker på maskina og vips; steam må aktiveres igjen og jeg gidder _ikke_ å aktivere og oppdatere steam over dialup.

 

Forbanna dritt er hva det er.

 

Hva spillet angår er det bra det, men personlig synes jeg det blir litt for lineært og brettene er for trange. Liker bedre store utendørsbrett som i FarCry og ikke minst Operation Flashpoint. I tillegg er det alt for mye loading, føles som en dommer som stykker opp en fotballkamp ved å blåse frispark på den minste forseelese. Siste forgremmelse er at også jeg er rammet av frame dropbuggen når nye lyder skal hentes inn :hrm:

 

Edit: Leif

Endret av okvangar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...