Gå til innhold

Half life 2, bra eller "dårlig"?


Anbefalte innlegg

Dersom det skal være noe å klage på(utenom Steam selvsagt)

steam sier seg jo selv.

steam er det verste som noen gang er oppfunnet, det skjender spille opplevelsen og gjør at man må bruke en halv dag ekstra for å få spillet instalert + at det er helt idiotisk bygd opp, kan ikke bytte bruker i offline mode

rett og slett noe ondskapsfult faenskap :realmad:

 

flere som ser på det på samme måten?? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det skal være noe å klage på(utenom Steam selvsagt) må det være at :

a) Spillet var litt i korteste laget.

b) Det siste brettet var meget dårlig i forhold til resten av spillet. (Men det var det jo i originalen også :shrug: )

Ellers var spillet flott og helt klart på linje med et spill som feks. FarCry.

A) Jeg kan være enig med deg Vice, men jeg er også redd for at ved økning av lengden, ville spillets kvalitet falle.

 

B) Det siste brettet fulgte ikke helt stilen som resten av spillet gjorde, og som du sier, det samme skjedde i Half-Life 1. Det var ikke et dårlig brett, men det sant at det ikke holdt like god kvalitet som resten av spillet.

 

Dessuten er Half-Life 2 et bedre spill enn Far Cry på alle punkter bortsett fra lengde og vanskelighetsgrad. ;) Og Far Cry er et klassespill...

Lenke til kommentar

Tynne storys har preget FPS sjangeren det siste året. Det kan virke som om handling har blitt nedprioritert, til fordel for pen grafikk. Håper året 2005 blir ett bra år for FPS sjangeren når det gjelder handling i spill, og kanskje vi får oss et hakeslepp eller flere når det gjelder grafikk også! Godt nytt år!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Tynne storys har preget FPS sjangeren det siste året. Det kan virke som om handling har blitt nedprioritert, til fordel for pen grafikk. Håper året 2005 blir ett bra år for FPS sjangeren når det gjelder handling i spill, og kanskje vi får oss et hakeslepp eller flere når det gjelder grafikk også! Godt nytt år!

Helt enig med deg der. Heller nedprioritere grafikken litt og heller bruke pengene på å skrive en god historie som gjør spillet verd å spille,

Lenke til kommentar

I alle fall lage gode storys! Jeg tror ikke det er noe god ide å nedprioritere grafikken. Vi har blitt bortskjemt med vakker grafikk det siste året, så hvorfor ikke skjemme oss enda mere bort! En god balanse mellom historie og grafikk vil være det ultimate. Grafikken har langt igjen før den kan kalles perfekt! Det samme gjelder handlingen. Det er handlingen som på nåværende tidspunkt drar ned helhetsintrykket på de beste spillene, spill som kunne ha vært mye bedre med en mere solid handling, så la oss få handling/grafikk på et enda høyere nivå i 2005!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Tynne storys har preget FPS sjangeren det siste året. Det kan virke som om handling har blitt nedprioritert, til fordel for pen grafikk. Håper året 2005 blir ett bra år for FPS sjangeren når det gjelder handling i spill, og kanskje vi får oss et hakeslepp eller flere når det gjelder grafikk også! Godt nytt år!

Men Valve har egentlig fått til en ganske bra balansegang mellom historie og grafikk i HL2. Verken grafikk eller historien er eksepsjonellt bra men ingen av delene er dårlige heller.

(Men hadde de klart å fått ferdig spillet til den første datoen som de løy om hadde forsåvidt spillets grafikk hvertfall vært eksepsjonellt bra!)

Lenke til kommentar
jeg synes at half life 2 har blitt ufortjent, rost opp i skyene, virker som det bare er grafikken som gjør at spillet blir bra?

 

vet ikke jeg, men jeg synes egentlig det var fordrøy å betale 300 kr for et spill man klarer på ca 14 timer......

synes egentlig ikke det var så bra som mange skal ha det til....

men det er sikkert bare meg...

 

så bare si deres mening!

Er veldig enig.

Kort fortalt så synes jeg HL2 er et gammelt spill med ny grafikk motor.

Har på følelsen at man har gjordt alt dette før.

Er som å se en gammel Chuck Norris film med dagens spesial effekter. Blir liksom ikke noe bedre av den grunn.

 

Anbefaler Far Cry og Alien vs. Predator 2 til alle før HL2.

Lenke til kommentar
jeg synes at half life 2 har blitt ufortjent, rost opp i skyene, virker som det bare er grafikken som gjør at spillet blir bra?

 

vet ikke jeg, men jeg synes egentlig det var fordrøy å betale 300 kr for et spill man klarer på ca 14 timer......

synes egentlig ikke det var så bra som mange skal ha det til....

men det er sikkert bare meg...

 

så bare si deres mening!

Er veldig enig.

Kort fortalt så synes jeg HL2 er et gammelt spill med ny grafikk motor.

Har på følelsen at man har gjordt alt dette før.

Er som å se en gammel Chuck Norris film med dagens spesial effekter. Blir liksom ikke noe bedre av den grunn.

 

Anbefaler Far Cry og Alien vs. Predator 2 til alle før HL2.

Hvis vi snakker om gode historier implementert i spill, kan jeg virkelig ikke forstå hvordan du anbefaler Far Cry...

Lenke til kommentar

vil heller anbefale Max Payne vist du vil ha god historie :D

 

håper det kommer grafikk med sånn introfilm grafikk, vist det er noen som skjønner hva jeg mener, det er deilig grafikk det, ser mye mere ekte ut også, grafikken som er på spill nå, er altfor skarpt, spill Full spectrum warrior der har du deilig grafikk!

Lenke til kommentar
jeg synes at half life 2 har blitt ufortjent, rost opp i skyene, virker som det bare er grafikken som gjør at spillet blir bra?

 

 

Jeg kjøpte nå HL2 mye på grunn av MP delen, og er veldig fornøyd. Gir MP delen terningkast 5.

 

Kan være enig i at grafikken kunne vært noe bedre, men det har man ikke så mye tid igjen til å tenke på under en heftig Deathmatch :D

Endret av LOOs
Lenke til kommentar
syns det var bra hvis du ser bortifra handlingen...

graffikken og physics var dritbra, men storyen sugde hardt..

Hl2 hadde liksom ikke noe sammenheng med Hl1

Ble også veldig skuffet når det nesten ikke var med aliens

Så fordi du ikke får storyen dengt i trynet med et sølvfat... Så suger storyen? :roll: Geez, mye av poenget er at du ikke SKAL vite så mye, og det du kan få vite er ofte litt gjemt.

Lenke til kommentar

Storyen "virker" kort på grunn av den brå slutten, men prøv å tenk deg gjennom alt du gjorde, gjerne spill det gjennom en gang til, så merker du at det ikke er så kort som folk skal ha det til.

 

Det ser ut som dere bare svarer "Å, det er dårlig, fordi resten gjør det", men ingen av dere oppgir noen ordentlige grunner, bare "storyen suger" eller lignende. Dere har da åpenbart ikke satt dere grundig nok inn i spillene, og la meg sitere en kar: "Det som er spesielt med Half-Life 2 er at du opplever alt gjennom en persons øyne, hva folk sier, avisoverskrifter, hva du ser osv." Og det er det spesielle med HL2 (hvorfor er det noen som forkorter det til HF2?).

 

Half-Life-spillene er på ingen måte "ferdige" ennå, så det er egentlig litt vagt å si at storyen suger. Både HL1 og HL2 slutter mystisk, og det synes jeg er fortreffelig, nesten som i en grøsser.

 

Det er ikke bare meningen at man skal drepe zombies, kjøre vannskuter eller hva man nå gjør. Man skal prøve å forstå den komplekse historien, og hva som egentlig skjer, for alt er lagt opp til at du skal tolke ting selv. Det kan også ha noe med 18-årsaldersgrensen å gjøre...

 

Men altså, det virker som mange følger strømmen her og bare sier at "storyen suger", og at fordi HL2 har pen graffik, har det ikke story. WTF? Half-Life 2 har en av de mest komplekse historiene noen gang sett i dataspill. Og slutten, som får spillet til å virke så kort, gjør bare at man gleder seg enda mer til Half-Life 3. Og i mellomtiden får man tenkt litt ("HVEM ER G-MAN? OMGOMGOMG!11), diskutert på fora osv. :whistle:

 

Jeg følte for å si dette fordi mange sier at storyen suger, helt uten videre, og at folk klager på tidenes beste datagrafikk. (Dere har sannsynligvis bare ikke bra nok grafikk-kort på PCen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...