Gå til innhold

Desperat hjelp til installasjon av linux


dabear

Anbefalte innlegg

Problemet er at det ser ut som den prøver å boote...

 

BTW. prøv noe nyere enn fc1. fc3 er ute nå, masse nyy og digg. Og du kan nok få *mye* mer ut av den ved å ha minst 128, helst 256 MB RAM eller mer i den...

 

Hva med å rett og slett putte inn harddisken i en annen pc, installere den der, og så flytte den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening er 512MB et minimum for at desktop opplevelsen skal være optimal. Med de specs som er på maskinen så tror jeg FC3 blir for kravstort.

 

Prøv heller en "light" distro med f.eks Fluxbox eller en annen liten WM. Gnome og KDE er alt for kravstort.

 

KDE kan faktisk virke treigt på nye maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått det til å virke. Det gikk ikke i det heletatt å boote fra cd/diskett tidligere, men når jeg installerte den bootloaderen ( smart boot manager), fikk jeg til å boote win xp cden (linux cden var det noe feil med). Så nå har jeg 30 dager på å bestemme meg om jeg vil en ny kjøpe windows xp lisens, eller om jeg skal installere linux istedet.

 

Det blir vel til at jeg installerer en eller annen linuxdistro-ettersom xp var litt vel treig.. Men kom gjerne med konkrete forslag til hvilken distro jeg skal velge. Jeg er ikke så veldig god på linux, men kan en del kommandoer + basic.

Maskina blir mest sansynlig brukt til litt surfing, maybe asp.net (mono), php og litt c++ programmering.

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått det til å virke. Det gikk ikke i det heletatt å boote fra cd/diskett tidligere, men når jeg installerte den bootloaderen ( smart boot manager), fikk jeg til å boote win xp cden (linux cden var det noe feil med). Så nå har jeg 30 dager på å bestemme meg om jeg vil en ny kjøpe windows xp lisens, eller om jeg skal installere linux istedet.

 

Det blir vel til at jeg installerer en eller annen linuxdistro-ettersom xp var litt vel treig.. Men kom gjerne med konkrete forslag til hvilken distro jeg skal velge. Jeg er ikke så veldig god på linux, men kan en del kommandoer + basic.

Maskina blir mest sansynlig brukt til litt surfing, maybe asp.net (mono), php og litt c++ programmering.

Skolelinux? Er designet for norske gamle skole-PC'er, så den passer sikkert godt på din boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...