Gå til innhold

Maxtor vs Seagate


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan Maxtor DiamondMaxPlus D740X-FDB 80GB 7200RPM (Fluid Dynamic Bearing) er i forhold til Seagate Barracuda IV 80GB IDE 7200RPM med tanke på støynivå ? Har selv en Seagate nå. Er meget fornøyd når det gjelder støynivå, men kunne tenkt meg litt bedre ytelse. Hadde en Maxtor uten FDB, men den syntes jeg bråkte for mye. Noen som har erfaringer med FDB-utgaven og kan komme med en fornuftig uttalelse ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet kommer Maxtor sine HDDer i to utgaver, en med kulelager og en med glidelager. Her er hva som står i spekken: ** The letter "L" contained in the model number denotes that this drive was manufactured in Japan with a Fluid Dynamic Motor.

 

Desverre selger i hvert fall komplett bare den med varenummer 6L060J3, mens den med FDM har varenummer 6L060L3. Det er den jeg har kjøpt og den brøker så jævligt mye at jeg ikke kan ha på PCen mens jeg sover i rommet ved siden av. PCen kan høres over hele huset faktisk, selv med lukkede dører. De kommer med en høyfrekvent plagsom lyd. Nå står begge HDDene i samme holder, så jeg lurer på om de lager stående bølger når de står slik. Må prøve å bytte litt om. Men tror ikke det kommer til å hjelpe så utroligt mye. Tror rett og slett jeg skal klage på dem. En kamerat av meg kjøpte en utrolig stillegående HDD, skal legge inn hva den heter senere.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Kjøpte den fordi "soft ball bearing fluid" hørtes ut som om det skulle være stille(og fordi den hadde lav søke tid). Dessverre bråkte disken hver gang den søker. Har derfor solgt den og kjøpt meg Western Digital 80GB spesial edition, denne disken er ikke spesielt kjent for og være stille(ikke at den bråker) men den har vesentlig lavere støynivå en maxtor disken. Mitt råd blir ikke kjøp Maxtor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...