Gå til innhold

Hvilket OS på en 266MHz Pentium MMX


Gisse

Anbefalte innlegg

Har fått tak i en Toshiba Portege 320CT (ultraportabel bærbar) som jeg tenkte å bruke som MP3 spiller tilkoblet stereoanlegget. Er bare litt usikker på hvilket OS

 

MAskinen har 266MHz Pentium MMX CPU og 64MB ram, og dette er minimumskravene til XP, tror den kjører best med Win98SE evt WinME, men for enkelhets skyld hadde evt W2K eller XP vært og foretrekke. MAskinen hvor MP3 ligger kjører NTFS. Noen som har link til plug-in som får Win98 til å lese dette? LEser WinME NTFS?

 

Hva krever minst ytelse på maskinen W2K eller XP?

 

Synspunkter på OS. Den skal i hovedsak spille MP3, men tror Microsoft foretrekkes foran Linux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjørt en lett Debian GNU/Linux installasjon og brukt Openbox som windowmanager. Linux leser fint NTFS. Du har også XMMS som ser nesten identisk ut som winamp. I tillegg har du en drøss andre mediespillere som både er mer fancy og mindre fancy.

 

Du kan jo teste maskinen i Linux ved å prøve Ubuntu sin Live CD, se her for å laste ned:

 

http://releases.ubuntu.com/warty/warty-release-live-i386.iso

 

eller om du vil ta den med torrent:

 

http://releases.ubuntu.com/warty/warty-rel...386.iso.torrent

Lenke til kommentar
Ja HATER egentlig WinME... krasjer jo HELE tiden... Men noen som har link til en plug-in så Win98SE leser NTFS?

Har ikke noe å si at mp3 disken bruker NTFS når det ligger på en annen maskin med win2k eller xp, du kan lese det over netverket. Er disker på samme maskin du må ha FAT/FAT32 til win98.

Forøvrig hold deg til Win98 hvis du ikke vil at det skal gå tregt da.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Tja.. liksom fikk maskinen gratis, og har en annen bærbar. Den er så liten at den passer i stereobenken. Vet liksom ikke hvor mye jeg gidder å bruke på den bare for å ha den permanent til å spille MP3.. KAn jo alltids koble til den andre bærbare når jeg har behov.. Eller evt bruke Dreamboxen..

 

Tror nok det er Win98SE som er best så lenge jeg får plug in til å lese NTFS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...