Gå til innhold

Sims 2 går veldig treigt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke allverden til pc, men den burde holde til The Sims 2. Det er en Celeron 2.5Ghz CPU, 512 Mb Ddr RAM, Radeon 9600 agp skjermkort. Jeg er overrasket over at det er mulig at det lagger så utrolig mye. Noen tips om hva jeg skal gjøre? Jeg har lastet ned ulike versoner av graphics-fila, og erstattet den originale, men dette hjelper ikke. Jeg har også prøvd å kjøre den nyeste patchen som skal fikse diverse ting, men dette er heller ikke til noen nytte. har forresten prøvd den parhelia-greia(eller hva det var) som ikke funket. Eller...Har jeg rett og slett for dårlig PC til dette spilllet?

Takknemlig for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

PCen din burde være i stand til å kjøre Sims 2. Har du prøvd å re-installere Sims 2 og laste ned nye drivere? Se om det er noen programmer i bakgrunnen osv. En defrag gjør ofte susen. :)

Legolas

Endret av 13Legolas37
Skrevet

Maskinkrav for Sims 2

# System: 800 MHz processor or equivalent

# RAM:256 MB RAM

# Video Memory: 32 MB VRAM

# Hard Drive Space: 3500 MB

Din maskinvare er meir enn god nok.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg formatert maskina, lagt inn winXP og alle drivere som bør installeres. Jeg installerte sims2 på nytt, og det går forsåvidt greit til og begynne med. Men etter hvert som huset og nabolagene vokser, så går det treigere og treigere. Det ser rett og slett ut som det er hovedkortet som er for dårlig i dette tilfellet, ta f.eks agp-slotten som ikke støtter mer enn 4x. Jeg får med andre ord ikke utnyttet kapasiteten til skjermkortet (radeon 9600). Bare for å gjenta så har jeg en 2.4 intel celeron prosessor, som tilsvarer en amd duron 1.6ghz(ca). Det er 2 stk uoriginale 256 ddr ram som står på hovedkortet. Jeg tror rett og slett denne pc`n er for dårlig?? ELLER?

Skrevet

Hmm.. såvidt jeg vet er ikke Celeron pcer gode til å bruke på spill. Så etter min mening er det nok pcen din som er for dårlig ja.

Med forbehold om at det varierer fra maskin til maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...