Gå til innhold

DS vs PSP Grafikk!


Skepan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ang batterilevetid:

 

http://psp.ign.com/articles/574/574557p3.html

 

5 timer og 9 minutter på intensiv spilling med UMD accesing konstant og full belysning og maks volum. da kan det nok fort bli en par timer mer hvis man ikke har maks lyd og belysning bl.a :D

 

http://psp.ign.com/articles/574/574557p4.html

 

sleep mode test. etter 24 timers sleep mode sto den fremdeles på ca 100% batteri.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

DC FPS:

 

920760_20041007_screen006.jpg

 

PSP FPS:

920834_20040925_screen001.jpg

 

DC golf: 922239_20041217_screen003.jpg

 

PSP golf: 920771_20040924_screen005.jpg

 

DC racing: 924894_20041119_screen010.jpg

 

PSP racing:

920772_20040923_screen002.jpg

 

 

Håper disse taler for seg selv. Hadde tenkt å ta med bilder fra ridge racer ,men det ville ikke være fair for DSen siden RR er en konventering av 64 versjonen. Håper disse bildene taller for seg selv... Den idioten på første siden som sa at metroidprime kan sammenlignes med psp spill må jo ta argumentene sine fra løseluften.

 

De som mener DCen har uansett bedre gameplay enn pspen er ikke annet enn fanboyer. Det er faktisk ingen spill uten om Warrio inc. som bruker DCen sin ekstra skjerm på en spesiell måte. Det gjør vel uansett ikke opp for den utdaterte grafikken....?

Lenke til kommentar

+ at folk avgjør jo selv hva som er bra gameplay og ikke, jeg skal hvertfall ha PSP :) (og ja, jeg har og en PS2)

men er enig i at Nintendo har tendenser til å ha bedre gameplay. husker fremdeles når jeg fikk NESen min julen 1990 tror jeg det var. Mario var sjef ass. og duckhunt :love::p synes fremdeles mario bros 3 osv er kjempemorsomt faktisk.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
*Masse bilder fjernet*

 

Håper disse taler for seg selv. Hadde tenkt å ta med bilder fra ridge racer ,men det ville ikke være fair for DSen siden RR er en konventering av 64 versjonen. Håper disse bildene taller for seg selv... Den idioten på første siden som sa at metroidprime kan sammenlignes med psp spill må jo ta argumentene sine fra løseluften.

 

De som mener DCen har uansett bedre gameplay enn pspen er ikke annet enn fanboyer. Det er faktisk ingen spill uten om Warrio inc. som bruker DCen sin ekstra skjerm på en spesiell måte. Det gjør vel uansett ikke opp for den utdaterte grafikken....?

hvorfor blander du dreamcast inn her? DC? nintendo sitt produkt heter DS.. kommer inn her og leker ekspert også klarer du ikke en gang å skrive to bokstaver riktig :nei:

 

som 2mass sier: nintendo har tendenser til bedre gameplay, det er det nok en del andre også innpå her som har lagt merke til, derfor tror de DS har best gameplay.

 

og metroid hunters, har det kommet ut enda?? nei!! da kan nintendo enda finjustere grafikken vet du, og det PSP- FPS- en så ikke akkurat noe imponerende ut heller. og jeg tror alle andre i dette emnet er klar over at PSP har bedre grafisk ytelse.

 

det er da heller du som kan kalles en fanboy, klarer ikke skrive DS riktig... og warrio inc??

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

oHawko: hva mener du med "gjør opp for den utdaterte grafikken". har virkelig grafikk så mye å si for deg på en spillmaskin?

Og det er jo klart at DS gjør at man får en bedre spillopplevelse med to skjermer. OG du kan ikke vite at bare warioware bruker den andre skjermen bra. har du DS? Og jeg tviler på at du har prøvd nok spill til å kommentere deg i dette.

og Mp: hunters kan bli på PSP-høyde grafisk, frodi det bilde du viste av MP: hunters er et veldig tidlig screenshot fra en veldig tidlig versjon.

 

Og nintendo har udiskutabelt, hatt flere spill med bra gameplay opp gjennom årenes løp enn sony.

Og som sagt, komme og si forskjellen mellom DS og PSP nå, blir nesten bare en påminnelse, fordi jeg tror som Levilord sa: at alle er klar over grafikkforskjellen allerede.

Lenke til kommentar
De som mener DCen har uansett bedre gameplay enn pspen er ikke annet enn fanboyer. Det er faktisk ingen spill uten om Warrio inc. som bruker DCen sin ekstra skjerm på en spesiell måte. Det gjør vel uansett ikke opp for den utdaterte grafikken....?

Tullprat. Av de fire spillene jeg har til DS er to av de avhengig av touchscreen for i det hele tatt å kunne spilles. Ingen av disse spillene ville fungert med et "vanlig" styresystem. Vennligst ikke kom med slike ignorante fanboyuttalelser i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

levilord: Du kommenterer DC skriveleifen hans så pass at det er helt tydelig at du stort sett bare er ute etter å lage bråk. Du bør holde deg for god til sånt. ;)

 

Og angående disse salgstallene: De trenger ikke bety noen verdens ting.

 

Jeg har et lass av argumenter om hvorfor de ikke betyr noe, men det får vente....tror ikke at det vil nå fram til Nintendo-only menneskene her.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Jeg ler jeg ler :)

 

Er du virkelig desperat nok får å kjøpe en portabel konsoll som dette så er det ikke grafikken det går på. Grafikken på DS og PSP er jo utdatert som få ! Er jo helt elendig å se på . Er vel heller spillene det går på og der har Sony alltid vært flinkest med å kjøpe seg avtaler.

Lenke til kommentar

Grafikken utdatert?

Det stemmer ikke, verken for DS eller PSP.

 

Dette er _håndholdte_ enheter. ;)

 

Jeg skulle likt å se en solid begrunnelse på hvorfor grafikken på disse 2 _håndholdte_ enhetene er utdatert. At X-Box, PS2 og Gamecube har bedre grafikk, og at Revo, Xenon og PS3 snart kommer, holder ikke som argumentasjon hvis du tenkte slik.

Lenke til kommentar
Jeg ler jeg ler :)

 

Er du virkelig desperat nok får å kjøpe en portabel konsoll som dette så er det ikke grafikken det går på. Grafikken på DS og PSP er jo utdatert som få ! Er jo helt elendig å se på . Er vel heller spillene det går på og der har Sony alltid vært flinkest med å kjøpe seg avtaler.

Har Sony fått mer enn 100 utviklere som jobber med spill, som da Nintendo har? For å være håndholdt så er grafikken bra. Ingenting å klage på...

God grafikk betyr ikke godt gameplay. Men at DS har dårligere grafikk, betyr det ikke at de har satset mer på gameplay.

Ikke det? Nintendo er kjent for dette... Dual Screen tilbyr en revolusjonerende måte å spille på. Og det er opp til utviklerene hva de ønsker å gjøre med de. Nintendo våger iallefall å tenke og prøve nye ting, og det er de nesten alene om.

Lenke til kommentar

Vel, beklager så mye, men dere dummer dere loddrett ut ved å si at grafikk ikke er en vesentlig del av en spillopplevelse. Nei, naturligvis behøver ikke grafikken være high-tech for at spillet skal bli bra, men når ble det en dårlig ting at PSPen har en enorm skjerm og er åpenbart kraftig på grafikkfronten?

 

DSen har muligheten til å banke PSPen ned i støvlene når det gjelder et par sjangre, kanskje mest opplagt strategi, eventyrspill og skytespill, men når det angår grafikk og klassiske PlayStation-sjangre, ser PSP uten tvil ut som en meget sterk motstander. Å si noe annet er i mine øyne temmelig sneversynt.

 

PS: Og hva er det som får dere til å anta at PSPen vil få svake spill? Hvor sannsynlig er det egentlig at utviklerne som jobber med PSP-spill er ute etter å gjøre en dårlig jobb?

 

Jeg sier ikke at ikke PSPen vil få sin andel med middelmådigheter, men det vil etter alt å dømme DSen også.

Lenke til kommentar
levilord: Du kommenterer DC skriveleifen hans så pass at det er helt tydelig at du stort sett bare er ute etter å lage bråk. Du bør holde deg for god til sånt.  ;)

 

Og angående disse salgstallene: De trenger ikke bety noen verdens ting.

 

Jeg har et lass av argumenter om hvorfor de ikke betyr noe, men det får vente....tror ikke at det vil nå fram til Nintendo-only menneskene her.

jepp, jeg bør kanskje ikke bry meg om slikt... men det er litt merkelig å kritisere en maskin som du ikke skriver riktig navn til engang, er du ikke enig?

 

oerhørt: for mange har ikke grafikken så mye å si, selvfølgelig er det kjekt med god grafikk, som jeg har nevnt i andre emner mener jeg å huske, men for de som ikke bryr seg er gameplay det viktigste. og det er nok ingen her som er av dem som synes gameplay er det viktigste som har kritisert PSP for å ha god grafikk :)

Endret av levilord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...