Gå til innhold

Screenshots fra spill! (Ingen poster uten bilde)


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Når AIen bare streiker.

7 tyske fly har tydeligvis fått ordere om å fly et spesifikt sted for å slåss.

Og da kan de vist ikke reagere på noe.

Så jeg la meg bak de og plaffer løs.

Selv ikke at kuler river opp flyene deres får de til å reagere.

Bare min ubrukelige skyting gjør at ikke alle 7 blir skutt ned.

 

Lenke til kommentar

På slutten av 44 og tidlig 45, var det opplagt at krigen i Europa snart var over, man ventet bare på at lederne av Nazi Tyskland skulle inse dette og få slutt på dette denne blodige krigen. 

Likevel om resultatet på krigen var opplagt, måtte tusenvis av allierte jagerflypiloter klatre inn i flyene sine og risikere livene sine.

Den farligste oppgaven og den mange måtte utføre var angrep på tykse flybaser. Tyskerne hadde gjort det slikt at de kunne flytte fra fly base til flybase. Så om overvåkings fly så at en base var aktiv, måtte piloter lette og angripe basen før fly og utstyr flyttet på seg.

Problemet var at selv om krigen var over tyskerne hadde de enorme mengder luftvernskanoner. Små og store. Og disse basene var fulle av de.

Flere allierte piloter døde i disse angrepene de siste månedene av krigen enn det som hadde død på mange år tidligere, man må tilbake til 42 for å finne så mye tap blant allierte piloter.

Hver dag måtte piloter fly inn i et område fullstappet av flak. Ferdigheter var ingen hjelp, det var helt tilfeldig om du ble truffet eller ikke.
Mange piloter som hadde flyd flere år sa at dette var den verste perioden for de. Pierre Clostermann, et fransk flyveress ga en god og depressiv beskrivelse; det var ingen glede i kantinene og barene på allierte flyplass, det var en trykkende depressiv følelse der. Jagerfly piloter har alltid drukket mye, men glad fylla med roping, sanger og ball, var byttet ut med stille surmullen drikking.

Noen brast fra stresset, andre nesten. Clostermann ble reddet ved å få byttet ut sin Spitfire Mk IX til en Tempest som var et mye kraftigere fly og gjorde at han kunne begynne å skyte ned tyske fly igjen i stedet for den daglige skrekken med å fly inn flak.

Noen piloter fikk aldri oppleve noe annet. De pilotene som kom til fronten for første gang i begynnelsen 45, så aldri et tysk fly i luften, de angrep aldri tyske tog eller bil kolonner. Alt de gjorde i sin krigs karriere på noen måneder var å angripe disse tyske flybasene.

Her er min gjenskaping av et slikt type oppdrag.
Den er skalert ned både pga at spillet skulle kjøre greit. Men også fordi luftvernskanoner i DCS er langt mer effektive enn i virkeligheten. Så måtte ha færre av de.

Jeg bomber og skyter opp tyske bombefly på bakken. Flyet mitt blir truffet noen ganger men overlever.

Angrepet blir gjort av Norske og Polske Spitfires.

 

 

Endret av Gunfreak
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Endelig en ny patch til VR betaen til Cliff of Dover Blitz.
De har gjort mye for å forbedre utelsen, før bare fløy jeg ikke i nærheten av London da jeg fikk 15-20 fps i bestefall, noen gang ned mot 10

Men nå får jeg over 60fps 4000 meter over byen og 30 helt nede i London sentrum når jeg flyr gjennom Tower Bridge.
 

 

Lenke til kommentar

Robot 75 er svenskenes navn på den amerikanske AGM-65 Maverick missilen (svenskene elsker roboter)

En optisk guided tv misssil, som brukes den dag i dag, i forbedrede varianter. Som også kan kobles opp mot moderne senorer i moderne fly.

Slik er det ikke i 70 talls Viggen. Du har en liten "kikkert" som lar deg se hva kameraet i missilen ser. Den jobber fra kontrast og vil la deg låse et mål som har stor nok kontrast i forhold til bakgrunnen.

Du styrer kameraet rundt med radar joysticken. Når du finner noe du mener fortjener å dø. Trykker du på en knapp og da vil missilet/kameraet låse det første du leder kameraet over som har good nok kontrast. Og du fyrer av og siden kameraet sitrer i missilen forsvinner bildet. Du har heller ikke noe oversikt over hvor kameraet på missilen titter(noe du har i moderne fly) så du må peke nesa mot området du tror fienden er. Og trykke på en knapp for å "gjøre kameraet fritt" så du kan flytte det rundt.

En annen ting moderne fly har som Viggen ikke har er ground stabilised kamera. Altså når du peker kameraet på et punkt prøver den å holde det punktet til du fyrer av eller flyet ditt flyr forbi kameraet sin gimble point. Men i Viggen  må du manuelt kontinuerlig justere hvor missilen titter til du finner et mål.

Men når du først har fyrt av. Er det fire and forget. 

Min første innførelse i Robot 75 i Viggen.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...