Gå til innhold

Hodetelefon forsterker "headbanger"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testa hodetelefonforsterkeren i dag, og målte utgangsnivået.

 

Her er et diagram med data fra målingene :)

 

Diagram1.jpg

 

Jeg er ekstremt fornøyd med dette, og det viser seg at den kan greie å drive hodetelefoner helt opp i 600 ohm bra. Jeg kan også øke gainen fra 11 til 20, så da vil den drive de enda bedre, men da med litt mere støy.

 

Hva synes dere?? :p

 

Mvh

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar

Jeg fikk min i dag hurra! Nå kan jeg bruke mine AKG k501 også utenfor husets 4 vegger. Jeg prøvde den så vidt i morgest uten batterieliminator, og den drev godt, men på 75% effekt og mer ble lyden forvrengt. Kanskje strømforsyningen ikke strekker til. (skal prøve med eliminatoren i kveld) Men det var høyt nok til behagelige lyttenivåer.

 

Kilden var forresten en iRiver H110.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min i dag hurra! Nå kan jeg bruke mine AKG k501 også utenfor husets 4 vegger. Jeg prøvde den så vidt i morgest uten batterieliminator, og den drev godt, men på 75% effekt og mer ble lyden forvrengt. Kanskje strømforsyningen ikke strekker til. (skal prøve med eliminatoren i kveld) Men det var høyt nok til behagelige lyttenivåer.

 

Kilden var forresten en iRiver H110.

Det er antageligvis batteriet som gjør at du får forvrengning.

Hadde desverre ikke noen nye batterier å sende med, så jeg brukte bare noen jeg fant.

 

Burde nok funke bedre med eliminator ja :)

Lenke til kommentar
Vil denne gi bedre lyd på Shure E2C med en iPod?

 

Jeg er egentlig fornøyd med lyden, men den kan være litt lav noen ganger. (Og å bruke digitalt forsterket lyd med EUPod er jo ikke noen permanent løsning.)

Du fil få en del høyere lyd ja :p

Dine Shure E2C er på 16 ohm, så du vil kunne få enormt høy lyd i de med forsterkeren :p

 

Hvis du er interessert i en, pm meg :)

 

Mvh

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar
Jeg fikk min i dag hurra! Nå kan jeg bruke mine AKG k501 også utenfor husets 4 vegger. Jeg prøvde den så vidt i morgest uten batterieliminator, og den drev godt, men på 75% effekt og mer ble lyden forvrengt. Kanskje strømforsyningen ikke strekker til. (skal prøve med eliminatoren i kveld) Men det var høyt nok til behagelige lyttenivåer.

 

Kilden var forresten en iRiver H110.

Det er antageligvis batteriet som gjør at du får forvrengning.

Hadde dessverre ikke noen nye batterier å sende med, så jeg brukte bare noen jeg fant.

 

Burde nok funke bedre med eliminator ja :)

Forvrengningen er der fortsatt med eliminator og nytt batteri. Men det funger fint på maks volum, samt på normalt lyttevolum (12 - 5 over 12).

 

Hva annet kan det være? Merkelig at det kommer støy bare på et lite område på potmeteret.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Litt sein update dette her!

 

Har startet en ungdomssbedrift som bygger og selger hodetelefonforsterkere nå, det er en lignende versjon av den som jeg har vist i denne tråden, men den har en del forbedringer.

 

I tilleg såhar den 2 utganger, og om den brukes med batterieliminatoren som følger med så kan den brukes med små høytalere og! :) Den har også en liten knapp som gjør at forsterkeren kan brukes som lommelykt når du trykker på den.

 

Det følger med en batterieliminator, og prisen på forsterkeren er 749 kr.

 

Litt av grunnen til at jeg lager denne posten er at jeg fikk en melding av en som hadde sett denne tråden som var interessert i 2 forsterkere, men så har jeg klart å få ødelagt mobilen min så jeg mista nummeret hans :(

 

Mvh

Bjørn-Olav

ProSound UB

Lenke til kommentar

Hmm. Regna ut at delene kosta ca 60$. Noe som tilsvarer ca 450kr? (aner ikke kursen ATM). Er det ikke litt i overkant å ta 700 da? vet ikke hvor lang tid det tar å sette det sammen, men du blir vell sikkert dreven etterhvert ;)

 

Så hvis du tar ca 600 per stk. hadde det kansje vært litt mere moderat pris.

 

Just my opinion :p

Lenke til kommentar

Husk at det ligger mye arbeid bak dette, bruker ca 4 timer på hver forsterker, i tilleg til all utvikling utprøvning og administrasjon. Det er helller ikke samme delene som den forsterkeren som blir linka til bruker, det er samme hovedkrets (LM386), men ellers så er det meste mer raffinert.

 

749 kr er ikke mye om man ser på prisene på konkurerende produkter i norge, som ligger generelt over 2000 kr.

Lenke til kommentar
Husk at det ligger mye arbeid bak dette, bruker ca 4 timer på hver forsterker, i tilleg til all utvikling utprøvning og administrasjon. Det er helller ikke samme delene som den forsterkeren som blir linka til bruker, det er samme hovedkrets (LM386), men ellers så er det meste mer raffinert.

 

749 kr er ikke mye om man ser på prisene på konkurerende produkter i norge, som ligger generelt over 2000 kr.

7354026[/snapback]

 

Joa, hvis du skaffer en god innpakning til det hele som ser litt bedre ut en metallboks med pålimt klips så kan jeg se meg enig :)

Lenke til kommentar
Husk at det ligger mye arbeid bak dette, bruker ca 4 timer på hver forsterker, i tilleg til all utvikling utprøvning og administrasjon. Det er helller ikke samme delene som den forsterkeren som blir linka til bruker, det er samme hovedkrets (LM386), men ellers så er det meste mer raffinert.

 

749 kr er ikke mye om man ser på prisene på konkurerende produkter i norge, som ligger generelt over 2000 kr.

7354026[/snapback]

 

Joa, hvis du skaffer en god innpakning til det hele som ser litt bedre ut en metallboks med pålimt klips så kan jeg se meg enig :)

7366219[/snapback]

 

Har noen bilder av den nå:

 

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

 

Om dere har noen ideer om hvordan den kan bli bedre, så setter setter jeg pris på det om dere sier hvordan :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...