karl-wilhelm Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 (endret) Vi har en Web server hjemme. Og den er blitt litt ustabil. Har fått noen bluescreens et par ganger for en god stund siden men den oppfører seg pent nå. Det eneste som er litt rart er at den er 111Giga. Den sier at vi har brukt 73 G av plassen og har bare 34 G igjen. Så vi går in på HDDen og sjekker merker alle filer og mapper. Og fi finner bare 23 G så det er 50G filer som ikke er der. Har prøvd og defragmentere men den bare stopper etter 5 min og vil ikke gå lengre. Noen som har aner hva som er galt. Virus , sliten HDD eller windows bug? Kjører seff win2k med service pack 4 Har utført en disc sjekk men den sier at alt er bra :S Men hvorfor bruker SERVICES.EXE 100% cpu konstant. Endret 25. desember 2004 av karl-wilhelm
KAS Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 Høres ut som det er på sin plass med en disksjekk. Kjører du et nyere NT-basert OS på den, kan du prøve chkdsk /r.
Feh Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 Det du beskriver her med CPU 100% hadde jeg for litt siden også... Det begynnte da jeg installerte SP2 til XP (pro) så ble godkjenningslista til firewallen (zonealarmpro) tilbakestillt, og noe virus greier som antageligvis hadde liggi å ulma i lang tid fått tilgang til internett. Det førte til at CPU kjørte på 100% HELE tiden, og pcen var ubrukelig treg... Endte opp med at jeg formaterte begge mine HDer og installert XP på nytt... Fikk ALDRI tatt kvelen på det, søkte ned Norton AV 2004, den fant noe skit, sletta, kjørte Ad-Aware, fant noe den ogs, sletta, reboota pc, og like herlig var det dritet der igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå