Gå til innhold

PCI-E og AGP på HK


Yosuf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkortet du referer til, Abit AG8-V, har tar ikke AGP, kun PCIe. Det gjør derimot f.eks. AS8-V:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303313&cks=PRL

Såvidt jeg vet, har hovedkort med I915/925 chipset PCIe, mens de med I825 har AGP. Noen kan sikkert korrigere meg her; men jeg tror ikke I865 støtter Hyper-Threading-teknolog, og da vil vel noe av vitsen med S775 falle bort?

 

Edit: ..og det fins derfor ingen hovedkort som støtter både AGP og PCIe

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Joda i865-brikkesettene støtter HyperThreading, fordelene med LGA775 er på andre områder. f.eks det at CPU-produsenten unngår reklamasjoner på grun av bøyde pinner. (Nå er det hovedkortprodusentene som må ta den risikoen) Dessuten sitter kjølere bedre på LGA 775 siden Pentium4 krever ekstremt krafitge kjølere for tida.

 

PS. Det blir sikkert ikke store mellomlegget å selge det AGP-kortet du har og kjøpe et PCI-e kort i stedet for.

 

Det finnes hovedkort som støtter både PCI-e og AGP, men det er kuriositeter jeg ikke har sett i norge.

 

Det hovedkortet som linkes over her er en mellomting siden det har alt som vanlige Socket 478 har, bortsett fra at sokkelen er endret til LGA 775.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Eneste kortet med LGA775 jeg finner, som støtter både PCIe og AGP er Elitegroup 915P-A (1.2A)

Bortsett fra bærbart finner jeg ingen som selger Elitegroup her i landet, for tiden - men hvis man absolutt vil, så er det ofte mulig å få en webshop til å ta inn likevel.

 

edit:

Hw.no brukte nylig dette kortet 915P-A (1.1) til å teste AOpen Aeolus 6600 GT med meget godt resultat. ...og ett sted fra fikk de jo tak i kortet :yes:

Endret av tjaa
Lenke til kommentar
Eneste kortet med LGA775 jeg finner, som støtter både PCIe og AGP er Elitegroup 915P-A (1.2A)

Bortsett fra bærbart finner jeg ingen som selger Elitegroup her i landet, for tiden - men hvis man absolutt vil, så er det ofte mulig å få en webshop til å ta inn likevel.

 

edit:

Hw.no brukte nylig dette kortet 915P-A (1.1) til å teste AOpen Aeolus 6600 GT med meget godt resultat. ...og ett sted fra fikk de jo tak i kortet :yes:

Kjøp IKKE et hovedkort med både PCIe og AGP. -Den AGPen som sitter på disse kortene er en modifisert PCI. -Og båndbredde o.l. følger PCI standarden dvs du får en grei 2D ytelse men en elendig 3D ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...