Gå til innhold

Diskettstasjon på SN85G4V2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

...men dette funker dessverre ikke når man skal installere s-ata i win setupen..

den eneste måten å inst. s-ata drivere på under windows setup, er å benytte den gode gammeldagse interne floppy-porten.

har selv akkurat samme maskin som deg, og skal love deg, det er et salig h****** å få på plass floppy kabelen :)

lykke til!

Skrevet (endret)

man må ha en intern floppy for å få sata driverne til å virke.. Typiskt WINDOWS

sata+floppy= :yes:

Shuttle+intern floppy= :no:

men bortsett fra det er shuttle konge!

Endret av Tdnoz
Skrevet

Jeg hadde selv en Shuttle SN85G4, og der funka det med ekstern floppy når jeg skulle installe S-ATA drivere i Windows install.

Skrevet (endret)

trengte ikke no floppy for og instalere win på en maskin med bare sata hd i , bare satte i cd en og instalerte , det var heller ikke med none driver diskett til harddisken

EDIT: dette var riktignokk en vanlig pc men det skal ikke ha noe og si skal det vell ?

Endret av FtZ-
Skrevet

Hvis du trenger driverdiskett (noe du fort finner ut av ved å prøve å kjøre instalasjon) så klarer du alltids å finne en Diskettstasjon et eller annet sted.. elelr ihvertfall få låne.. Men har du ikke så kan det jo være greit å ha en egen også.. koster da bare 100-lappen...

bare ta ut diskettstasjonen igjen etter installasjon av drivere..

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Man trenger ikke installere noe via floppy på SN85G4. Les i manualen. Etter det jeg husker er det bare å presse F4 (eller var det F6?) under oppstart, så lokaliserer maskinen harddisken. Veldig lett.

Skrevet

eh??

neppe. driverene til sata kontrolleren følger ikke med windows. det som stod i manualen var sikkert at man måtte trykke F6 for å få tilgang til disketten med drivere.

rett meg hvis jeg tar feil, men..

har heller aldri hørt om noen som har fått til USB plug under windows setup..

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Du tar feil. Hvis du ser i profilen min kan du se at jeg har S-ATA i min SN85G4. Jeg aktiverte S-ATA/RAID-støtte i BIOS og trykket en F(x) under oppstart. Verre var det ikke.

Skrevet

Du tar ikke feil. I manualen står det klart og tydelig at du må ha en floppy. Sitter og leser det akuratt nå. :-)

Kan jo nevne at også jeg måtte ha floppy når jeg skulle installere windows på s-ata. Har forøvrig samme shuttle modell.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Du tar ikke feil. I manualen står det klart og tydelig at du må ha en floppy. Sitter og leser det akuratt nå. :-)

Kan jo nevne at også jeg måtte ha floppy når jeg skulle installere windows på s-ata. Har forøvrig samme shuttle modell.

I manualen til SB81P står det at XP-installasjon må forekomme med stk. floppydisker sammen med en cd, men det er vel ikke helt riktig, er det? Er en del utdatert info i de manualene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...