Gå til innhold

Mens vi venter på D500


Anbefalte innlegg

 

D500 er en telefon som folk flest sikler etter..fordi den er kompakt også. Pluss i et tøft slide-format

Hva med Nokia 3230 ??? Har alt det samme og kommer sikkert ikke seinere enn Samsung D500. Folk glemmer dette! D500 kommer ikke før godt over nyttår og den er 2000 kroner dyrere enn 3230. Hadde heller ventet 2 uker på Nokia sin da. Den har Symbian også. :thumbup:

Nokia 3230 kommer til å bli en fin konkurrent den ja. Men den mangler blåtann, og er også større enn D500. Kvalitetsfølelsen har ingen peiling på ennå dessverre..men 3230 kommer til å gi MYE for pengene, det er helt klart.

 

EDIT: Prisforskjellen kommer forresten til å bli mellom 1000,- og 1500,-..ikke 2000,-

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle stilt noen konkurrenter til D-500 idag så ville jeg heller sagt at 6630 er en mer verdig konkurrent i forhold til S700. S700 er i en helt annen pris klasse etter min mening. 3230 kommer i sin tid til å bli en stor konkurrent til D-500! Jeg blir bare mer og mer i tvil om hvem av disse jeg skal velge som min neste telefon. Men det hadde ikke gjort noe om noen av de som eier en D-500 kunne laget en liten brukertest! Savner en :)

 

Edit: Jeg ser nå at S700 og 6630 er i ca samme prisklasse, men jeg vil allikevel da sette 6630 som en bedre konkurrent enn S700 ettersom denne etter min mening tilbyr mer ;)

Endret av jalleks
Lenke til kommentar

Må bare spørre. Hvilken telefon kombinerer alle de egenskapene D500 har?

 

Høyoppløst skjerm, megapikselkamera, bluetooth, mp3-avspilling OG liten størrelse? Samt samsung sin vanlige kvalitetsfølelse.

 

Den eneste som faktisk gjør dette er S700, men S700 er mye større (ja dette ER en vesentlig ulempe for ola nordmann), og den er i tillegg 1000,- dyrere enn D500.

 

Ellers så gjør ingen andre det, mange telefoner har forskjellige deler av spesifikasjonene, men ingen har alle som D500 har.

 

Hvordan kan D500 da være oppskrytt? Det er den mest komplette telefonen det er mulig å få tak i til 4000,-, og kun S700 matcher spesifikasjonene.

HELT enig med Alastor. det er veldig få telefoner som har alle egenskapene som D500 har. jeg synes ikke den er oppskrytt. den støtter ikke EDGE og 3G nei, men ellers har den mye annet som ikke de andre "supertelefonene" har.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle stilt noen konkurrenter til D-500 idag så ville jeg heller sagt at 6630 er en mer verdig konkurrent i forhold til S700. S700 er i en helt annen pris klasse etter min mening. 3230 kommer i sin tid til å bli en stor konkurrent til D-500! Jeg blir bare mer og mer i tvil om hvem av disse jeg skal velge som min neste telefon. Men det hadde ikke gjort noe om noen av de som eier en D-500 kunne laget en liten brukertest! Savner en :)

 

Edit: Jeg ser nå at S700 og 6630 er i ca samme prisklasse, men jeg vil allikevel da sette 6630 som en bedre konkurrent enn S700 ettersom denne etter min mening tilbyr mer ;)

Forskjellen er vel Symbian. Så klart Symbian åpner for større muligheter for tredjeparts programvare. Dessuten har 6630 støtte for 3G, noe S700i ikke har.

Jeg har sagt det, og sier det igjen S700 er sterkt overpriset.

 

Beklager SE fans, men det finnes mobiler som er bedre enn S700i, på mange områder.

Men skjermen til S700i er fortsatt konge, det skal den ha for. Men vi skal ikke se bort ifra at det kommer skjermer med flere piksler enn S700i.....

 

Heia Samsung :w00t:

Lenke til kommentar

Mulighet for å legge inn ekstra programmer, edge, 3g.

 

(6630)

 

EDIT: Ser det var snakk om D500 akkurat her ja :p.

 

Så glem dette innlegget, se på mine foregående innlegg om hvorfor D500 er blandt de aller beste toppmodellene i dag.

 

Og hvorfor D500 ikke kan være oppskrytt.

 

(Og en ting til dragon..MC60 siterer akkurat de tingene som gjør D500 så bra..så hvorfor sier du bare "som hva da" i ditt innlegg? leste du ikke hele innlegget hans?)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Vil si at 6630 og 7610 leverer alt du nevner der, pluss mer. Størrelsen er litt større, men det er ikke mye. Hadde man delt de i to deler og lagt oppå hverandre hadde ikke størrelsesforskjellen virket så stor.

 

og som min generelle kommentar til mobilen: Veldig greit, men ikke imponerende før de får med minnekort.

6630 og 7610 er MYE større enn D500.

 

Så kan du dele mobilene dine i to, mens vi andre velger D500.

 

Dessuten er den enormt mye raskere enn de to siruptelefonene der. Det teller nesten mest for min del.

 

D500 er en helt topp telefon. Helt overlegen i forhold til andre telefoner på samme størrelse og for oss som helst holder oss unna Symbian er den det soleklare valget i 1. kvartal av 2005.

 

3230 er STYGG, derfor blir denne valgt bort til fordel for Samsungen. Dessuten har Nokia alt for høy feilprosent på sine telefoner. Tar ikke sjansen på dem lenger.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Først så det er sagt, nei jeg liker egentlig ikke samsung noe særlig.

-

Jeg vil egentlig påstå at d500 er oppskrytt som telefon, intet nytt egentlig. Er kanskje litt "imponerende" til samsung og være iogmed at de har fått med flere funksjoner i en og samme telefon, men i bunn og grunn er ideen til D500 "oppbrukt" for lenge siden.

Er lenge siden samsung virkelig imponerte med noe virkelig spennende; til det nordiske markedet, noe som bidrar sterkt til at jeg egentlig ikke har noen grunn for å like samsung. Så i mine øyne er D500 en telefon som føyer seg til rekken av andre telefoner.

 

Edit:

Mange tenker sikkert på design, her er nok samsung "greie" men har aldri sett en telefon fra samsung som har gjort meg "gal av lengsel" for å si det sånn. Slik er egentlig D500 også, helt grei, intet mer eller mindre.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
(Og en ting til dragon..MC60 siterer akkurat de tingene som gjør D500 så bra..så hvorfor sier du bare "som hva da" i ditt innlegg? leste du ikke hele innlegget hans?)

sånn som det virker på meg, så leser *dragon* bare det han vil lese, og driter i resten..så kan han framstille sin elskede s700i som den "mest perfekte av de perfekte". og det verste er jo at han har holdt på så lenge at han begynner å tro på det selv :whistle:

Lenke til kommentar
Først så det er sagt, nei jeg liker egentlig ikke samsung noe særlig.

-

Jeg vil egentlig påstå at d500 er oppskrytt som telefon, intet nytt egentlig. Er kanskje litt "imponerende" til samsung og være iogmed at de har fått med flere funksjoner i en og samme telefon, men i bunn og grunn er ideen til D500 "oppbrukt" for lenge siden.

Er lenge siden samsung virkelig imponerte med noe virkelig spennende; til det nordiske markedet, noe som bidrar sterkt til at jeg egentlig ikke har noen grunn for å like samsung. Så i mine øyne er D500 en telefon som føyer seg til rekken av andre telefoner.

 

Edit:

Mange tenker sikkert på design, her er nok samsung "greie" men har aldri sett en telefon fra samsung som har gjort meg "gal av lengsel" for å si det sånn. Slik er egentlig D500 også, helt grei, intet mer eller mindre.

Helt enig. Hva er det egentlig som er så VELDIG bra med denne mobilen ??.

 

Det eneste som jeg syntes er bra med denne som er ganske fett er at det er STEREO Høytallere for å spille av MP3. Det er kult.

 

Megapixel kamera ?? Det har jo alle mobiler for tiden. Filme kan de flese dog kvalitet. hmmm hva mer ?? Jo Fin skjerm og sterke farger kult design ? Men allt dette kommer jo i bedre og bedre mobiler hele tiden. Om tre månender så kommer det en som er bedre en D500 ?

 

Så jeg ser egentlig ikke hva som er så bra med denne. Dårlig med å laste ned SOFTWARE til den da den ikke har Symbian. Spill er den heller ikke noen reser på.

 

Hvis jeg skal ha meg en mobil så vil jeg ha en det går an å bygge litt på for å si det enkelt. ALTSÅ laste ned 3D spill som feks RAINBOW SIX som tar mobilspill et steg videre. Pluss kule programmer. Nokia 3650 er PERFEKT for software.

 

 

Hvordan er det med SPILL til D500 tro ? da tenker jeg på 3D spill som SONY ERicson har så mye reklame for.

Lenke til kommentar

Vi skal være glad at folk heldigvis har forskjellige mobiler og meninger :) Tenk hvis alt var likt. Men er forsåvidt enig i at D500 kanskje er litt for mye oppskrytt. D500 er allikevel en god telefon på mange punkter og jeg må si at jeg skal verken mener at den er bra eller dårlig før jeg har testet den. Men utifra specs og det jeg ahr hørt så har jeg bare postivt å komme med. Når det gjelder 3230 så kan jeg si meg enig i at den er ganske så kjedelig, men som sagt, den telefon gir MYE for pengene! Det er det ingen tvil om ;)

Lenke til kommentar

Det virker som ikke alle forstår at bare en brøkdel av mobilbrukerne bryr seg noe særlig om symbian, 256mb+ minne osv.

 

Derfor er D500 genial for vanlige brukere, som vil ha en liten flott telefon som er lynrask i menyene, enkel å bruke og lite feil på (det viktigste mener nå jeg), samtidig som at den har de funksjonene mange vanlige folk ønsker, bluetooth, mpx kamera og mp3spiller.

 

Perfekt for meg som ikke har telefonen som en hobby men kunne tenke meg litt mer funksjoner enn min t610.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...