Glipp Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Hei! Har akkurat fått tak i en ny ruter, etter at den andre tok kvelden, Men etter at jeg har koblet den opp, så vil ikke nettet virke.. ikke på min eller pappas pc.. Så prøvde jeg å komme innpå ruteren for å konfigurere den, men kom så å si aldri inn.. til slutt kom jeg inn, så valgte jeg Wizard.. da når jeg kom til internet settings, der jeg skulle skrive in IP adressen osv osv, sto/står jeg fast.. Skal jeg gå i cmd å skrive ipconfig å skrive inn Ip'en å mask bla bla i ruter konfigurasjonen? hvis ja.. hva med DNS ? hva skal jeg skrive der? har testet så masse, uten hell.. det er en D-Link DI-604 PS: skal man konfigurere ruteren via begge pc'ene ? -Takk
bitcowboy Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Om du skal konfigurere routeren din i det hele tatt og hvordan oppsettet må se ut er helt avhengig av hvilken ISP du har og hva slags modem du har fått derifra. Det trengs nok litt mere info en det du har levert for å kunne hjelpe deg. Routeren skal bare konfigureres en gang ... fra en eller annen pc ... så må du eventuellt gjøre innstillinger på alle pc'er ... Ut i fra hvordan du spør gjetter jeg meg til at du egentlig ikke vet hva du driver med i det hele tatt ... da anbefaler jeg ... rtfm (les den forxxxxx manualen), både fra ISP og router leverandør.
Glipp Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Skrevet 22. desember 2004 Om du skal konfigurere routeren din i det hele tatt og hvordan oppsettet må se ut er helt avhengig av hvilken ISP du har og hva slags modem du har fått derifra. Det trengs nok litt mere info en det du har levert for å kunne hjelpe deg. Routeren skal bare konfigureres en gang ... fra en eller annen pc ... så må du eventuellt gjøre innstillinger på alle pc'er ... Ut i fra hvordan du spør gjetter jeg meg til at du egentlig ikke vet hva du driver med i det hele tatt ... da anbefaler jeg ... rtfm (les den forxxxxx manualen), både fra ISP og router leverandør. ok takk har lest litt i ruter manualen, men har egentlig gjort det meste av det som står der. har smartcall ISP
zappo Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Hei! Har akkurat fått tak i en ny ruter, etter at den andre tok kvelden, Men etter at jeg har koblet den opp, så vil ikke nettet virke.. ikke på min eller pappas pc.. Så prøvde jeg å komme innpå ruteren for å konfigurere den, men kom så å si aldri inn.. til slutt kom jeg inn, så valgte jeg Wizard.. da når jeg kom til internet settings, der jeg skulle skrive in IP adressen osv osv, sto/står jeg fast.. Skal jeg gå i cmd å skrive ipconfig å skrive inn Ip'en å mask bla bla i ruter konfigurasjonen? hvis ja.. hva med DNS ? hva skal jeg skrive der? har testet så masse, uten hell.. det er en D-Link DI-604 PS: skal man konfigurere ruteren via begge pc'ene ? -Takk Kanskje denne hjelper..http://support.dlink.com/techtool/di624/emulator/h_wizard.html
Glipp Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Skrevet 22. desember 2004 Hei! Har akkurat fått tak i en ny ruter, etter at den andre tok kvelden, Men etter at jeg har koblet den opp, så vil ikke nettet virke.. ikke på min eller pappas pc.. Så prøvde jeg å komme innpå ruteren for å konfigurere den, men kom så å si aldri inn.. til slutt kom jeg inn, så valgte jeg Wizard.. da når jeg kom til internet settings, der jeg skulle skrive in IP adressen osv osv, sto/står jeg fast.. Skal jeg gå i cmd å skrive ipconfig å skrive inn Ip'en å mask bla bla i ruter konfigurasjonen? hvis ja.. hva med DNS ? hva skal jeg skrive der? har testet så masse, uten hell.. det er en D-Link DI-604 PS: skal man konfigurere ruteren via begge pc'ene ? -Takk Kanskje denne hjelper..http://support.dlink.com/techtool/di624/emulator/h_wizard.html takk skal teste den i morgen.. men denne er jo til 624 utgaven.. jeg har 604.. eller går det bra ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå