Gå til innhold

Designet til de forskjellige merkene?


JZA

Anbefalte innlegg

Nokia

Er etter min mening den store taperen, de gamle 6,7 og 8 serien var etter min mening fine. 6610, 7210 og 8310 var fine. De nye i disse seriene er på ingen måte av samme kvalitet, designmessig. Nokia bør gjøre noe

 

SonyEricsson

Har aldri satset noe særlig på design, etter min mening. Men T610 og T630 var to fine telefoner i forhold til T68(i). Derfor synes jeg både K700i og K500i var et skritt i feil retning. Mens S700i ser mer ut som et kamera enn en telefon.

 

Siemens

Har rendyrket designet sitt, til å få et mer forretningspreg. Er det tysk ingeniørkunst som skal bli idealet? Synes i så måte både SL65 og S65 er vellykkede.

 

Samsung

Ser ut til å kunne bli den store vinneren på design fronten, noe også D500 og den nye E820 kan bevise

 

LG

Eneste konkurrenten til Samsung i min mening, men sliter med en funksjonalitet som ikke matcher designet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si meg enig på enkelte punkt. Samsung og LG har designet, men ligger etter teknologi messig. Samsung har bare D-500 som har god teknologi og LG har 5100 er det vel den heter.

Mener selv at Nokia har en del fine mobiler, men maaange stygge og. De lager rett og slett for mange modeller og da blir det stygt design på mange av di!

Men teknologi messig er Nokia på rett spor.Visst jeg ikke tar helt feil så har Nokia lansert 40 nye modeller bare i år! :roll: det blir alt for mye mener jeg!

SE er er litt lik Nokia bare at de ikke lager så mange stygge telefoner .. mener de har 2 jeg ikke liker. men det er en smaksak.

Siemens har jeg aldri likt ,men det er bare meg! :)

Samsung og LG har designet så bare de får litt mer teknologi i mobilene sine kan da bli bra :thumbup:

Mener alle har litt negativt og positivt

Endret av Shar9
Lenke til kommentar

Helt enig i at samsung og LG sitter på designtronen.

Samsung går jo også i rett retning på teknologifronten nå, noe som D500 og E720 beviser(som sagt over). Hvis jeg ikke husker feil så har samsung laget/forsøkt å lage/skal lage en symbian telefon. Så dette går rette veien. :)

 

EDIT: Synes nokia har truffet blink med de nye retro telefonene sine. Med unntak av 7260.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Hva er det som er så bra med designet til samsung? Blir en telefon fin fordi man kan folde den sammen, eller hva? Det kan virke som mange mener dette inkludert amobil.no. De fleste i "Ukens Flørt" er nettopp kamskjell/foldetelefoner. Greit nok var E700 veldig fin, men funksjonaliteten svikter. Sett på en annen side er den rettet mot personer som setter designet langt fram for andre ting (eks teknologi).

 

Design

Til dere som sier at nokia lager bare stygge telefoner må jeg si meg uenig. Telefonene er designet for en spesiell gruppe/marked og får da design etter det. 6230 er rettet mot buisness markedet og har derfor et nøkternt og stilrent design, 3220 er derimot rettet mot et større marked med fokus på undom og har derfor et mer øyefallende design. Skarpe farger og runde former, kontraster.

Nokia eksprimenterer med forskjellige løsninger på tastaturfronten, med blandet resultat. I motsetning til det mange tror er det en ganske omfattende prosess å lage et nytt produkt (telefon, tastatur, m.m) eller eventuelt forbedre et eksisterende produkt. Jeg ser ingen grunn til å fordype dette videre men jeg skal konkludere med at ethvert produkt/telefon er nøye planlagt og laget best mulig for det markedet som det er lagt vektpå.

 

Selvfølgelig lager nokia, som alle andre, stygge telefoner. Men husk nå at smaken er delt og en telefon kan være frastøtende for noen men tiltrekkende for andre.

 

 

Mine designfavoritter:

Neonode N1

Motorola V600 og V3

LG G7100

Siemens S65

Nokia 6230 (litt på grensen men jeg tar med likevel)

Lenke til kommentar

Mine designfavoritter:

 

SE:

 

V800 :love:Terningkast 6

S700i :love:Terningkast 6

K700i :love:Terningkast 6

T630 Terningkast 4

T610 Terningkast 5

Z1010 Terningkast 4

P910i Terningkast 5

K500i Terningkast 5

Clara :love:Terningkast 6 (Rykte)

F500i Terningkast 5

S710i :love:Terningkast 6

K300i Terningkast 4 (Rykte)

 

Nokia:

 

6630 Terningkast 4

6680 Terningkast 5 (Rykte)

 

Samsung:

 

D500 Terningkast 5

E720 Terningkast 5

 

Siemens:

 

Jeg ser ikke på Siemens som et seriøst mobilmerke som ikke kan lage mobiler. Samtlige Terningkast 0

 

LG:

 

T5100 Terningkast 5

 

Motorola:

 

E1000 :love:Terningkast 6

A1000 Terningkast 5

V3 Terningkast 5

 

Sikkert mange jeg har glemt :hmm:

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på Siemens som et seriøst mobilmerke som ikke kan lage mobiler. Samtlige Terningkast 0

Takk for et langt innlegg preget av smileys, bold og relativt useriøs skriving. Jeg holder meg unna personangrep, men sier at fra og med nå fikk jeg forståelse for din periodiske upopularitet på forumet.

 

Angående siteringen av deg. Når du skriver noe nedsettende om en mobilprodusent bør du ihvertfall formulere setningen ordentlig. Dobbel fornektelse er ikke brukt mye i norge. Eller er det ikke ikke lite ikke mye lite brukt kanskje?

Lenke til kommentar

Når det gjelder design på mobiler, fra alle merkene. Så vil jeg kunne si at alle produsentene etter min mening har hatt en eller flere pene mobiler :)

Min favoritt innen design er allikevel Samsung, som også satser en del på design fremfor kanskje all slags teknologi som blir prioritert hos andre produsenter. Men selv har jeg aldri hatt en Samsung mobil, enda...

Lenke til kommentar

Hmmm, overdrevet smiley bruk::nei:

 

-kuttet-

Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
Mine designfavoritter:

 

SE:

 

 

K500i :love:Terningkast 5

 

 

Samsung:

 

D500 Terningkast 5

Komisk, den stygge k500 får 5 i terningkast, mens den mye mye mye finere D500 også får 5. Smak og behag som sagt, ellers som nevnt, useriøst og unødvendig bruk av en del smileys.

Lenke til kommentar

All uenigheten viser jo bare at design er en smakssak. Jeg glemte jo selvfølgelig Motorola, men dem sier jo at dem ikke ønsker å være til stede i Norge. Det er visst ikke et satsningsområde.

 

Jeg vil jo si at V70 og V600 er to av de fineste telefonene som har vært laget.

 

Ingen som er enig i at T610 og T630 er finere enn T68(i), K500i og K700i, samt ryktetelfonen Clara. Føler derfor at SE går i feil retning. Det samme med Nokia sin 6xxx og 7xxx serie. Spent på om det kommer noen nye bidrag til 8xxx serien? Eller går det ikke an å lage så små telefoner med en god fargeskjerm og kamera?

 

Når det gjelder Siemens sitt design, vil jeg jo si at også kvalitet er et uttrykk for design.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Siemens sitt design, vil jeg jo si at også kvalitet er et uttrykk for design.

Da drister jeg meg til å mene at Siemens har dårlig design (Let the flaming begin).

Har enda ikke prøvd en Siemens-telefon bortsett fra SL45 som ikke har et plastikk-aktig og skrøpelig materialvalg. Nokia sliter med samme problemet i mine øyne, mye knirk og plastikkfølelse på telefonene deres.

 

Gidder ikke å sette opp en liste over hvilke telefoner jeg synes ser best ut med terningkast og full pakke. Men, at Sony Ericsson og Samsung kommer bra ut, er det liten tvil om. :) Neonode N1 er også en liten skjønnhet.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på  Siemens som et seriøst mobilmerke som ikke kan lage mobiler. Samtlige Terningkast 0

Takk for et langt innlegg preget av smileys, bold og relativt useriøs skriving. Jeg holder meg unna personangrep, men sier at fra og med nå fikk jeg forståelse for din periodiske upopularitet på forumet.

 

Angående siteringen av deg. Når du skriver noe nedsettende om en mobilprodusent bør du ihvertfall formulere setningen ordentlig. Dobbel fornektelse er ikke brukt mye i norge. Eller er det ikke ikke lite ikke mye lite brukt kanskje?

Når ble det ulovelig å mene noe annet enn alle andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...