Gå til innhold

Forsvarlig klokking av Radeon 9800 Pro


Anbefalte innlegg

Har nå klokket mitt Sapphire Radeon 9800 Pro til 411.5/364,5. Jeg får artifacts i mother Nature i 3D mark 03. Har også testet med half life 2 men finner ingen grafikkfeil der. Burde jeg klokke kortet mitt ned igjen? Hvor kan man finne ut temperaturen på skjermkortet foresten? Har hørt du kan bruke rivatuner til det men finner ingen ,åler der.

 

På forhånd takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type artifacts får du? Prøv å klokke ned minnet ditt litt, og se om det kjører uten artifacts i 3DMark03. Selv kan jeg klokke kjernen til 432MHz uten artifacts (har R360 kjerne), men minnet vil ikke kjøre stabilt over 351MHz.

 

Jeg vil anbefale deg å bruke ATITool for å finne optimal overklokking for kortet ditt.

 

Det finnes i utgangspunktet ikke temperaturmåler på 9800 Pro. Enkelte kort leveres med XT arkitektur, men det er unntak.

Lenke til kommentar

Hei,

har også et Sapphire pro kort. På mitt sitter det en R360 kjerne(XT-kjerne).

Bare for å illustrerere potensialet i dette kortet, så har jeg flashet det med en xt-bios og voltmoddet det etterpå. Kortet går nå på 460 core og 382 mem.

 

3Dmark 03 orginalt pro: ca 5.800 ( ta med en klype salt, husker ikke lengre..)

3Dmark 03 flash & voltmod: 7.225

 

Her er mye å hente for den som tør eksperemintere litt.

Lenke til kommentar

tviler på at det er sånn lite 2 pins kontakt på den viften.. er nok koblet på et vanlig uttak ja.

 

har bestilt deler fra elfa... og moddet på en str cpukjøler. skal vmodde til uken!. *gleder seg*

 

har tenkt å lage en worklog av prosessen. slik at flere kan gjøre det. skal lage den så bra og nybegynnervennlig som mulig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ett Sapphire Radeon 9800 PRO 128mb "Ultimate edition" med R350. Det kjører jeg nå på 416.81/379.69 MHZ. Jeg klarer å kjøre core opp til 420 men da må jeg klokke ned minnet ett par hack. Jeg bruker og Atitool.Veldigt bra program å bruke!

 

 

Lurer på om det er noen som har prøvd å flashe det korte? Prøvde selv 1 gang men det klikka når jeg skulle prøve. Kanskje jeg skal prøve med en annen bios?

 

Mvh Alex

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...