Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noe produkt som finnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en trådløs router med en harddisk på 200 gb. Må jeg bygge en pc for dette eller kan jeg kjøpe en smart løsning? Ideen er jo og ha noe delt med brukerne av nettverket uten at jeg må han en boks på hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om noe sånt, og i såfall tror jeg at det er en dyr løsning om du skulle finne noe. Om du bare ønsker data tilgjengelig i nettverket til enhver tid, så kan du jo enten bare prøve å få tak i en skikkelig gammel pc, kanskje helst med passiv kjøling, og sette den opp med linux og samba. Sånne gamle pc'er bråker ikke så mye selv om de kanskje trenger kjøling, siden de har _litt_ mindre varmeutvikling..

Alternativt kan du se om du finner denne hos en norsk forhandler:

http://www.linksys.com/international/produ...oid=25&ipid=315

De skal ha en 250GB-utgave også.

Skrevet

Skal du dele filer fra en linux-burk med windowsmaskiner er det greiest å bruke Samba. Det er et linuxprog for deling av fil- og printertjenester i nettverk.

Skrevet

Uten å si noe som helst sikkert så tror jeg usb porten på ASUS WL500 også fungerer med andre ting enn kun web cam :)

Kan være en idè å sjekke dette opp før et eventuellt kjøp da jeg ikke er 100% sikker!

Skrevet (endret)
Uten å si noe som helst sikkert så tror jeg usb porten på ASUS WL500 også fungerer med andre ting enn kun web cam  :)

Kan være en idè å sjekke dette opp før et eventuellt kjøp da jeg ikke er 100% sikker!

Jeg har asus wl-500g og kan bekrefte at den fungerer med usb-disk...

Du kan tilogmed sette den opp som ftp-server med diverse brukerkontoer... Men jeg bruker min ruter til fjernovervåkning av leiligheten (Har hatt uvedkommende på besøk)

Endret av L4r5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...