Gå til innhold

Video - exe filer?


Anonym234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skift fil-endelsen til .avi eller .mpg. Last også ned en codec pack, som f.eks K-Lite Mega Codec Pack, da det gir deg mulighet til å spille av flere typer filmer.

Har prøvd. Fungerte ikke.

De filene er fra Logitech video e-mail. Og er da som sagt exe filer.

 

Har lastet ned lvmplay, det er programmet til de filene, men de vil ikke bli spilt..

Jeg får spilt den ene, av og til.. Hehe..

Lenke til kommentar
Selvsagt fungerte ikke det, filmer blir lagt som "resource" i en .exe fil, denne må du få hentet ut fra den med et program, som resource editor (som fulgte med Borland C++ en gang i tiden, men nå bruker ikke jeg Borland C++ lenger så jeg vet ikke)

Hvordan fungerer det? Er det enkelt å hente ut det?

 

Det høres altfor avansert ut for meg...

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Vet ikke hva du kan om dette så...

i en exe fil ligger det først en header, som forklarer litt om selve programmet, hvor stort det er, checksum, relocation table, informasjon om de som har laget det, og en offset til resource tabellen, hvor en liste over dataområder ligger. det er ikke sikkert AVI fila ligger inne i .exe fila, det kommer an på størrelsen, en vil alltids begrense størrelsen på exe fila (på grunn av at det tar lenger tid å lage programmet, hvis compileren hver gang må kopiere inn avi filer på mange mange MB)

hvis ikke det er en Bink exe fil da.

 

prøv PE Resource Editor

 

Som sagt...det er mye.

 

En ting som er viktig: alle binær filformat er forskjellige, det er ikke filextension som bestemmer hva slags fil det er, det er innholdet.

Bytte navn fra .avi til .mpg er som å sette på Wheel Of Time cover på Ringenes Herre, det er fortsatt ringenes herre, selv om det ikke ser sånn ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...