Gå til innhold

Norsk Tipping og sikkerhet


pjuik

Anbefalte innlegg

Sitat fra Norsk Tippings hjemmeside:

 

----------------------------------------------------------

 

Hvorfor kan jeg ikke spille med Mac, Linux og med andre nettlesere enn Internet Explorer?

Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser.

 

----------------------------------------------------------

 

Jeg kan derfor ikke levere mitt tippesystem online fordi jeg ikke lenger bruker Internet Explorer.

Dette p.g.a sikkerheten.

 

Linuxbrukere er derfor utestengt fra denne muligheten.

 

Sikkerhet.... du snakker !!!

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodige greier da SSL/TLS er en åpen standard og støttes av alle moderne browsere. Alle browserne jeg har borti støtter minst 128-bit kryptering også. Eldre versjoner av MSIE var vel begrenset til 40-bit pga eksportbegrensninger fra USA, men MS ga vel senere ut en patch som økte sikkerheten.

 

Hadde vært artig å høre fra Norsk Tipping om hvilke fantastiske sikkerhetsfunksjoner som bare finnes i MSIE.

 

Ser man på sikkerhet i et litt bredere perspektiv vil jeg vel påstå at brukere som benytter Windows/IE kombo'en er de mest utsatte for virus, trojaner, spyware og annen skit. Og da hjelper det jo fint lite om man har aldri så fancy kryptering på link/transport-lag når selve maskinen er blitt compromisa.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Sliter med det samme jeg da....

 

Jeg er faktisk interresert i travsport (nå kan dere le dere ferdig), men Norsk Rikstoto forlanger at jeg skal bruke Microsoft Internet Explorer for å få lov til å se på sendingene.

 

Jeg har hørt at de som utvikler sidene til Norsk Rikstoto har et tett samarbeid med et Microsoft relatert firma. Jeg kan på ingen måte dokumentere dette!

 

Edit: Windows Media Player for å få lov til å se på sendingene. Man kan lese nettsidene med Opera...dog med begrenset "opplevelse".

Endret av trost i taklampa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...