Øssa Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Hei! Har nylig gått til anskaffelse av HL2 fordi jeg har hørt veldig mye positivt om det. Klarer derimot ikke kjøre spillet skikkeligt. Det hakker på 800x600 resolution og etter jeg har spillt i 10-15 min kræsjer spillet og jeg får opp en eller annen feilmelding. Er virkelig HL 2 så tungkjørt og er det noen som har samme problemet som meg med at spiler kræsjer? Tenkte jeg skulle ta et screenshot av feilmeldingen når spillet kræsjer men kom aldri så langt da jeg skulle ta screenshot-et. Måtte restarte maskinen. System: Abit NF7 Hovedkort Sapphire Radeon 9800 Pro skjermkort AMD Athalon XP2600 Prosessor 1 GB ram NVidia Soundstorm lydkort(det som sitter på hovedkortet)
Zeph Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Ditt oppsett har ingen problemer med å kjøre HL2 som varm kniv i smør. Ta eit screenshot av feilmeldingen som du sa, og muligens du kan prøve å legge inn nye skjermkortdrivarar-
Havon Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) Det er nok skjermkortet ditt som har mye av skylden her, hvor mye minne er det egentlig på det? Med 256mb burde det jo gå ganske greit på 800x600 oppløsning pluss medium grafikk instilinger. Er jo muilg å klokke skjermkortet hvis det ikke er klokket. Prosessoren din er mer en kraftig nok for HL2 I alle fall i klokket tilstand Endret 18. desember 2004 av Havon
Bloody Mess Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 ^^ Ikke snakk hvis du ikke har peiling, herregud. Det er ingen problemer med hardwaren din, ikke hør på han tullingen der, 9800 holder i lange baner, og om det ikke hadde holdt hadde du fått lav FPS, spillet skulle ikke kræsja, skjermkortet ditt har ikke noe skyld i det, det er rett og slett bugs i Half-Life 2 som har det. Tonnevis med andre som har dette problemet.
War Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (endret) jeg kjører spillet på en amd 64 3200 cpu 512 mb 3200ram radeon 9600XT kort, 1200x(800/900?)husker ikke siste oppløsning og med ALLE ting på high ,refleksjon ,delaljnivå -alt og ikke det minste tegn til hakking. Endret 19. desember 2004 av War
Dahl Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 jeg kjører spillet på en amd 64 3200 cpu512 mb 3200ram radeon 9600XT kort, 1200x(800/900?)husker ikke siste oppløsning og med ALLE ting på high ,refleksjon ,delaljnivå -alt og ikke det minste tegn til hakking. Neimen, så fint da.
Øssa Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 Har lagt ved et screenshot av erroret jeg får.
Terradoc Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Kanskje du har ustabilt minne? krasjer noen andre spill/programmer? Prøv eventuelt enn minne test.. søk på memory test eller lignende på google, så finn et program du kan lage en bootdisk som tester grundig det fysiske minne ditt, så får du sett om det er i orden iallefall.
Øssa Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 Har spilt Pirates! i ivertfall 5 - 6 timer uten å ha noen problemer. Noen som har noen minnetester å anbefale?
guttorm Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Du kan bare glemme å fikse dette, siden du har betalt via steam, så last ned en cracket versjon. Jeg prøvde alt så kan tenkes, og kom fram til at dette er en falsk feilmelding, som alikevell avslutter spillet. vist du tar en goggel så ser du at dette er et stort problem, som valve nekter og utale seg om.
Øssa Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 Så det er altså ikke hardwaren min som er problemet? Hvis jeg laster ned en crack til spillet, kan jeg fortsatt spille HL2 Deathmatch?
csboy Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Jeg har det samme problemet. Noen ganger fryser spillet uten feilmeldingenå og da må jeg bare restarte maskinen. Det skjer i cs:s også. Funker det med cracket verson? Har kjøpt spillet orginalt.
Øssa Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 (endret) Fant dette på steams nettsider. Har kjørt en minnetest med Windows Memory Diagnostsics. Kjørte 3 tester uten feil. Har stilt skjermkortet på performance i stedet for quality og har spilt HL i en time nå uten at spillet har kræsjet. Endret 19. desember 2004 av Øssa
War Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (endret) Neimen, så fint da. Har du en dårlig dag? Unnskyld hvis du synntes jeg skrev en upassende post Øssa skrev at det hakket på 800x600 resolution Så skrev jeg bare att det ikke hakket hos meg ,men et dårligere skjermkort. Da har vi utelukket at det er skjermkortet iallefall. Siden øssa lurte på om det var hans harwdare som var problemet. Endret 19. desember 2004 av War
guttorm Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 ok, fint at du fikk det ordnet, nei tror ikke det hadde funket i dathmatch. Jeg prøvde det som var, men skal sjekke det du sa der, hvor er denne innstillingen?
Windoge Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Spørsmål og svar - PC --> Half-Life Flyttes.
Øssa Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg prøvde det som var, men skal sjekke det du sa der, hvor er denne innstillingen? Mener du der hvor du kan stille grafikkortet på performance eller quality? Går ut i fra at dette bare går hvis du har ATI grafikkort Du går på properties på desktopen, settings, advanced og så 3D. Endret 20. desember 2004 av Øssa
ChainDoG Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 sleit med det samme, bare ikke så voldsomt.. gjør følgende: oppdater source motoren via steam sett texture quality til medium dersom du har klokka cpu/gpu, prøv å begrense deg litt oppdater lydkortdrivere oppdater miles sound system (som er det HL2 benytter, og hvis du søker finner du en post om det av en rep. fra valve)) oppdater skjermkortdriver til catalyst 4.12 (hjalp mye) muligens oppdatere bios? og jeg opplevde at spillet gikk BEDRE med AA x2 og v-synch på.. kjører fint nå i 1280x900(?), og enda bedre i 1024x768, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå