Gå til innhold

Pcen piper når jeg spiller sjakk på internett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel litt vanskelig å forklare hvordan pipingen er.

Den kommer fra kabinettet, så det er ikke høytallerne mine som piper. Det er egentlig en ganske høy pipe lyd.

 

Jeg har win xp, 256mb ram, p3 450, abit hovedkort (vet ikke hva slags type)

 

 

Vet ikke om dette hjalp egentlig.

Lenke til kommentar

Nei, det er garantert ikke noe fra høytallerne eller spillets lyder. Det har jo ikke vært sånn før, og det er jo ikke alltid det skjer slikt. Det bare hender noen ganger pcen piper i det jeg driver å spiller. Den piper i ett sett noen minutter, så slutter det. Tidsmengden den piper er forskjellig fra hver gang. Men som oftest så bare skrur jeg av maskinen i det den begynner å pipe, og reeboter. Da slutter den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Omg, dette problemet skjer visst ikke bare når jeg spiller sjakk. Men til og med når jeg spiller warcraft 3. Det er ikke fra høytallerne, for de er ikke på, og nei jeg trykker ikke så mye på tastaturet mitt. Kanskje cpu min sliter og er for varm, noen programmer som kan måle temperaturen til cpu min? Det går ikke ann å gjøre det fra bios (Har en litt gammel PC)

Lenke til kommentar

Det høres ut som om lyden kommer fra PC - speakeren. Det står ikke noe i manualen til hoverkortet hva lyden kan bety?

 

Jeg har et PCMCIA nettverkskort. Når jeg starter maskinen hører jeg "bipp...... bipp". To høye lyder etter hverandre. Det betyr at kortet er korrekt startet.

På grunnlag av det, vil jeg tro at det er noe med hovedkortet. Åssen høres lyden ut? Er det langtrukket uling eller er det biiiip'er? :smile:

 

Mvh. yummy.

Lenke til kommentar

Kjenn på CPU-kjølaren ein gong maskina di har stått i ro i windows ei stund, deretter kjenner du på CPU-kjølaren når det begynner å pipa i td. sjakk. (kjenn heilt nederst på ribba, i nærheten av CPU'n..)

Ikkje heilt nøyaktig, men har du følelse i henda får du jalfall ein indikasjon på om CPU'n er for varm :razz:

 

Sjå også etter om vifta går.. var borti ein PackardBell maskin som hadde ca. samme symptom, der var problemet at vifta på kjøleribba slutta å gå..

 

Evt. gå her og last ned CPUstabtest. Kjør det ei stund (15min - 7 veker :smile:) og sjå/høyr etter kva som skjer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-04 19:05, CaSh skrev:

Det er ikke en del av gamet. Dette har ikke skjedd før. Det er faktisk nå nyrlig. Jeg har heller ikke overklokket cpu, men dette problemet skjer også når jeg spiller andre spill. Men alltid etter en liten stund.



 

Kan det være transistor støy tro? Regner med at det ikke er snakk om uling eller kraftig piping fra høytalern til pcn. Har du en dårlig spole eller no så kan det støye som fy under gitte forhold

Lenke til kommentar

et godt sjakkprogram bør bruke 100% cpu, i ett kjør, dag og natt! (man blir aldri ferdig med å analysere en stilling,i hvert fall ikke om man er en prossessor). så jeg gjetter også på varme. (du sier det er liten aktivitet, men da mener du kanskje hd-aktivitet?)

Lenke til kommentar

Er det så smart å nappe ut ledningen til høytaleren,den er jo der for å varsle at noe er galt,han bør heller finne ut om det er noe galt med systemet sitt isteden for den enkle løsningen som noen foreslo,er nesten sikker på at det kommer fra høytaleren,men det kan og være spillet som bruker den høytaleren.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...