vorbis Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Noen ganger hakker spillet noe voldsomt, og choke øker. (bruker net_graph 3 for å se fps) Hva er choke for noe, og hva kan jeg gjøre for å forhindre choke? Tusen takk for alle svar.
DevN Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Så vidt jeg vet handler choke om kuler som ikke registreres. Jo mer choke, jo vanskeligere å drepe noen. Prøv å still på rates for å få mindre choke.
csboy Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Så vidt jeg vet handler choke om kuler som ikke registreres.Jo mer choke, jo vanskeligere å drepe noen. Prøv å still på rates for å få mindre choke. Så det vil si at hvis du har mye choke og skyter noen. Så mister de ikke hp?
likferd Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 "Choke" er at enten din pc eller serveren prøver å sende mer data enn linjen klarer å ta unna. Dette kan være at du har stilt for lav internettlinje i instillingene til Steam. Har du stilt f.eks 56k i steam, bruker den ikke mer en dette uansett.. Om dette ikke er tilfelle, kan du prøve å sette ned cl_cmdrate/cl_updaterate. Dette gjør at du ikke sender og mottar så mye informasjon. "loss" er at pakkene mellom deg og serveren blir helt borte, og ikke bare "satt i kø". Dette kan skyldes dårlig internettlinje mellom deg og serveren ett sted.
LuggagE Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Jepp. Så hvis du har en utrolig bra pc, men bare modem, og har satt alt på highest og alt mulig av AA osv så vil du choke deg ihjel. ^^
Potetfar Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 "Choke" er at enten din pc eller serveren prøver å sende mer data enn linjen klarer å ta unna. Dette kan være at du har stilt for lav internettlinje i instillingene til Steam. Har du stilt f.eks 56k i steam, bruker den ikke mer en dette uansett..Om dette ikke er tilfelle, kan du prøve å sette ned cl_cmdrate/cl_updaterate. Dette gjør at du ikke sender og mottar så mye informasjon. "loss" er at pakkene mellom deg og serveren blir helt borte, og ikke bare "satt i kø". Dette kan skyldes dårlig internettlinje mellom deg og serveren ett sted. Hvis du har lavere Internettlinje, kan jo ikke serveren sende mer? Hvis serveren ikke sender ut mer enn hvis du hadde hatt 56k modem, klarer jo linja uten problemer å ta det unna? Eller har jeg misforstått?
likferd Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 "Choke" er at enten din pc eller serveren prøver å sende mer data enn linjen klarer å ta unna. Dette kan være at du har stilt for lav internettlinje i instillingene til Steam. Har du stilt f.eks 56k i steam, bruker den ikke mer en dette uansett..Om dette ikke er tilfelle, kan du prøve å sette ned cl_cmdrate/cl_updaterate. Dette gjør at du ikke sender og mottar så mye informasjon. "loss" er at pakkene mellom deg og serveren blir helt borte, og ikke bare "satt i kø". Dette kan skyldes dårlig internettlinje mellom deg og serveren ett sted. Hvis du har lavere Internettlinje, kan jo ikke serveren sende mer? Hvis serveren ikke sender ut mer enn hvis du hadde hatt 56k modem, klarer jo linja uten problemer å ta det unna? Eller har jeg misforstått? I prinsippet har du rett, men så skal jo alle stille på "rates" i cs. Mange servere krever faktisk at du har rates ment for lan-bruk. Stiller rates på maks og spiller med f.eks ISDN, prøver spillet å dytte mer data gjennom en det som er mulig
Nitrius Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Så det vil si at siden jeg har en 400-512 linja ca så burde jeg har installingene mine "DSL > 768" inni steam instillingene? Og hva gjør choke med gamplayet egentlig? er det noe å bry seg om? altid når alle er dø og neste runde starter får jeg ca 3 i choke eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå